عمومیمطالب برتر

آینده پایدار گرانول Eva: بازیافت و نوآوری

پلاستیک های مهندسی با عملکرد بالا نقش مهمی در صنعت خودرو دارند پلاستیک سبک وزن خودروها را با مصرف سوخت کمتری تولید می کند. تخمین زده می شود که هر 10 درصد کاهش وزن خودرو منجر به کاهش 5 تا 7 درصدی در مصرف سوخت می شود. نگرانی های اقتصادی و زیست محیطی کنونی صنعت بنزین را در اولویت اول قرار داده است. سایر مزایای پلاستیک های مهندسی با کارایی بالا برای وسایل نقلیه حمل و نقل عبارتند از:

حداقل خوردگی، امکان عمر طولانی تر خودرو را فراهم می کند

آزادی طراحی اساسی به خلاقیت و نوآوری پیشرفته اجازه می دهد

انعطاف پذیری برای ادغام اجزا

ایمنی، راحتی و اقتصاد

قابلیت بازیافت

بازیافت و نوآوری

در اینجا 13 پلاستیک با کارایی بالا مورد استفاده در سخت افزار خودرو را معرفی می کنیم. در حالی که هر 13 مورد را می توان به راحتی در یک وسیله نقلیه استفاده کرد، تنها سه نوع پلاستیک حدود 66 درصد از کل پلاستیک های با کارایی بالا مورد استفاده در خودروها را تشکیل می دهند: پلی پروپیلن (32 درصد)، پلی اورتان (17 درصد) و PVC (16 درصد). )). پلی پروپیلن یک پلیمر ترموپلاستیک است که در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یک Properties of EVA granules افزودنی اشباع ساخته شده از مونومر پروپیلن که در برابر بسیاری از حلال های شیمیایی، بازها و اسیدها مقاوم و فوق العاده مقاوم است. کاربردها: سپر خودرو، مخزن شیمیایی، عایق کابل، مخزن گاز، فیبر فرش.

پلی اورتان جامد یک ماده الاستومری با خواص فیزیکی برجسته از جمله چقرمگی، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر دما است. پلی اورتان دارای طیف وسیعی از سختی است، از پاک کن گرفته تا توپ های سخت بولینگ. از دیگر ویژگی های پلی یورتان می توان به عمر خمشی بسیار بالا، ظرفیت باربری بالا و مقاومت عالی در برابر آب و هوا، ازن، تشعشع، روغن، بنزین و اکثر حلال ها اشاره کرد. موارد کاربرد: صندلی های فوم انعطاف پذیر، پانل های عایق فوم، چرخ ها و لاستیک های الاستیک، بوش های تعلیق خودرو، آستر، پازل های الکتریکی و قطعات پلاستیکی سخت.

EVA Granule انعطاف پذیر، مقاوم در برابر شعله است و دارای پایداری حرارتی خوب، براقیت بالا و محتوای سرب کم (تا بدون) است. پلاستیک های قالب پی وی سی را می توان با اکسترود، قالب تزریقی، قالب گیری فشاری، کلندری و قالب گیری دمشی بسته به مقدار و نوع نرم کننده مورد استفاده، محصولات مختلف، سفت یا انعطاف پذیر تشکیل داد.

کاربردها: داشبورد خودرو، روکش کابل، لوله کشی، درب. اکریلونیتریل بوتادین استایرن یک کوپلیمر است که از پلیمریزاسیون استایرن و اکریلونیتریل در حضور پلی بوتادین ساخته می شود. استایرن به پلاستیک سطحی براق و غیر قابل نفوذ می دهد. بوتادین یک ماده لاستیکی است که حتی در دماهای پایین خاصیت ارتجاعی ایجاد می کند. تغییرات مختلفی را می توان برای بهبود مقاومت در برابر ضربه، چقرمگی و مقاومت در برابر حرارت ایجاد کرد.

موارد استفاده: قطعات بدنه خودرو، داشبورد، روکش چرخ. نایلون 6/6 یک نایلون همه منظوره است که می تواند قالب گیری و اکسترود شود. نایلون 6/6 دارای خواص مکانیکی خوب و مقاومت در برابر سایش است. اغلب زمانی استفاده می شود که به موادی با هزینه کم، استحکام مکانیکی بالا، استحکام و پایداری نیاز باشد. نایلون بسیار جاذب است و در شرایط مرطوب منبسط می شود. کاربردها: چرخ دنده ها، بوشینگ ها، بادامک ها، بلبرینگ ها، پوشش های ضد آب و هوا.

6) مهندسی پلاستیک-پلی استایرن (PS) به طور طبیعی شفاف، پلی استایرن مقاومت شیمیایی و الکتریکی بسیار خوبی از خود نشان می دهد. درجه های براقیت بالا و ضربه بالا به طور گسترده استفاده می شود. این پلاستیک آسان برای ساخت، مقاومت ضعیفی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. کاربردها: محفظه تجهیزات، دکمه ها، قطعات خودرو، پایه نمایشگر.

7) پلی اتیلن (PE) پلی اتیلن مقاومت بالایی در برابر ضربه، چگالی کم و چقرمگی خوبی دارد. این می تواند در طیف گسترده ای از روش های پردازش ترموپلاستیک استفاده شود و به ویژه در شرایطی که مقاومت در برابر رطوبت و هزینه کم مورد نیاز است مفید است. کاربرد: بدنه خودرو (FRP)، عایق الکتریکی.

8) پلاستیک مهندسی-POM (پلی فرمالدئید) دارای سفتی، سفتی و استحکام تسلیم عالی است. این خواص در دماهای پایین پایدار هستند. POM همچنین در برابر مواد شیمیایی و سوخت بسیار مقاوم است. کاربردها: دکوراسیون داخلی و خارجی، سیستم سوخت، دنده پینیون.

9) پلاستیک های مهندسی – پلی کربنات (PC) پلیمرهای پلی کربنات آمورف ترکیبی منحصر به فرد از سفتی، سختی و چقرمگی را ارائه می دهند. دارای مقاومت عالی در برابر آب و هوا، مقاومت در برابر خزش، مقاومت در برابر ضربه، خواص نوری و خواص الکتریکی و حرارتی است. به دلیل تاثیر فوق‌العاده‌ای که دارد، ماده‌ای برای سپر خودرو، کلاه ایمنی مختلف و جایگزین‌های شیشه ضد گلوله است. موارد استفاده: سپر، لنز چراغ جلو.

برنامه های کاربردی: ویندوز، نمایشگر، صفحه نمایش. پلاستیک های مهندسی – PBT (پلی بوتاندیول ترفتالات) ترموپلاستیک به عنوان عایق در صنایع برق و الکترونیک استفاده می شود. بسیار شیمیایی و مقاوم در برابر حرارت است. سطوح بازدارنده شعله در دسترس هستند. کاربردها: دستگیره درها، ضربه گیرها، اجزای کاربراتور. کوپلیمر اتیلن-وینیل استات (EVA) یک پلیمر مولکولی عمومی با فرمول مولکولی (C2H4) x است. (C4H6O2) Y ، رزین وینیل استات ، که قابل احتراق است و هیچ بو سوزش تحریک کننده ندارد.

رزین EVA یک کوپلیمر اتیلن وینیل استات ، تأمین کنندگان کوپلیمر EVA است و محتوای وینیل استات (VA) به طور کلی 5 ٪ تا 40 ٪ است. در مقایسه با پلی اتیلن ، EVA به دلیل معرفی مونومر وینیل استات در زنجیره مولکولی به طور گسترده ای در کفش های فوم استفاده می شود و از این طریق تبلور بالا ، بهبود انعطاف پذیری ، مقاومت در برابر ضربه ، سازگاری پرکننده و عملکرد آب بندی گرما را کاهش می دهد. مواد ، فیلم های ریخته گری عملکردی ، فیلم های بسته بندی ، چسب های ذوب داغ ، سیم و کابل ، رزین EVA کلر ، اسباب بازی ها و سایر زمینه ها. به طور کلی ، عملکرد رزین EVA عمدتا به محتوای وینیل استات در زنجیره مولکولی بستگی دارد.

مواد کفش زمینه اصلی کاربرد رزین اوا در کشور من است. اتیلن وینیل استات ، در رزین Ethylene-vinyl acetate که در مواد کفش مورد استفاده قرار می گیرد ، میزان وینیل استات به طور کلی 15 ٪ تا 22 ٪ است. از آنجا که محصولات فوم مخلوط شده از رزین دارای خواص نرمی ، کشش خوب و مقاومت شیمیایی هستند ، آنها به طور گسترده در کف و مواد داخلی کفش های توریستی اواسط تا بالا ، کفش های پیاده روی ، دمپایی و صندل استفاده می شوند. علاوه بر این ، این ماده همچنین در زمینه های تابلوهای عایق صدا ، تشک های ژیمناستیک و مواد آب بندی شده استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا