اقتصادیمطالب برتر

برای خانه مدرن خود چه شیر آشپزخانه ای خریداری کنید؟

شیر آشپزخانه یکی از ابزارها و تجهیزاتی است که در منزل بسیار پر اهمیت است. با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و افزایش محبوبیت دکوراسیون های مدرن، انواع شیر ظرفشویی با طراحی خاص و کارایی بهینه تر از شیرآلات آشپزخانه رایج روانه بازار شده است. با اینکه قیمت شیر ظرفشویی مدرن ممکن است بالاتر از سایر انواع شیر آشپزخانه باشد، امکانات و ظاهری که فراهم می آورد این قیمت را جبران می کند. در این مقاله با برخی از انواع کاربردی و مدرن شیر سینک (شیر ظرفشویی فنری، شیرآلات قابلمه پر کن، شیر آشپزخانه شلنگدار و شیرآلات با قابلیت کنترل صوتی) آشنا خواهید شد.

انواع شیر آشپزخانه

یکی از مهم ترین تجهیزات آشپزخانه شیر ظرفشویی است. شیر آشپزخانه در انواع بسیاری تولید می شود که هر کدام تکنولوژی خاصی دارد. به کمک تمام شیرآلات ظرفشویی می توان طیف گسترده ای از کارها را در منزل پیش برد، اما بعضی از مدل ها برای کاربردی خاص مناسب تر هستند. مثلاً شیر ظرفشویی شاوری دسترسی بالایی به همه نقاط سینک فراهم می آورد و یک شیر ظرفشویی هوشمند سرعت انجام کارها را در زندگر مدرن بالا می برد. شما می توانید با هر بودجه ای یک شیر ظرفشویی پیدا کنید؛ چراکه قیمت شیر ظرفشویی از قیمت شیر ظرفشویی ارزان تا لوکس تنوع دارد. بسیاری از شیرآلات ارزان نیز از نظر کیفیت سطح مطلوبی را فراهم می آورد و جای نگرانی وجود ندارد. پس اگر نمی توانید از انواع شیرآلات مدرن و هوشمند تهیه کنید جای نگرانی نیست، چرا که مدل های دیگری در بازار خواهید یافت.

شیر آشپزخانه فنری

شیر ظرفشویی فنردار از انواع کاربردی و محبوب شیرآلات آشپزخانه است که ابعاد درشت و ارتفاع بلندی دارد. این شیر ظرفشویی برای نصب بر روی سینک های بزرگ بسیار مناسب است و شستن ظروف بزرگ و پر کردن کتری را سهولت می بخشد. اکثر این مدل‌ها دارای دکمه‌ای روی قسمت بالای شیر هستند که امکان تغییر نوع پاشش آب را برای کاربر مهیا می سازد. قیمت شیر ظرفشویی فنری با توجه به کاربرد فراوان این نوع شیرآلات، وزن بالاتر و طراحی زیبا به صرفه است. در نظر داشته باشید شیرآلات فنری دامنه حرکت شیرآلات شاوری را ندارند اما قابلیت ارتجاعی علم این نوع شیرآلات آشپزخانه تا حدی دامنه حرکتی پایین تر آن ها را جبران می کند.

خرید شیرآلات مدرن | شیرآلات مدرن آشپزخانه

شیرآلات قابلمه پر کن  (Pot Filler)

یکی دیگر از انواع شیرآلات که در ایران نیز محبوبیت یافته است شیرآلات قابلمه پر کن نام دارد. محل نصب این نوع شیر معمولاً در بالای گاز است تا فرایند پر کردن کتری و قابلمه ها از آب را ساده کند و نیازی به حمل ظروف تا سینک ظرفشویی نباشد. شیر قابلمه پرکن، به تناسب طرح، دارای چند مفصل است که به  لوله خروجی آب از دیوار متصل هستند. کافی است در زمان مورد نیاز این بازوها را باز کنید تا بر روی ظرف مورد نظر برسد. پس از پایان کار نیز به سادگی می توانید آن را جمع کنید تا به وضعیت اولیه خود بازگردد. مزیت شیر قابلمه پرکن عدم نیاز به جابجایی کتری یا قابلمه پر از آب از زیر شیر ظرفشویی تا روی گاز است.

خرید شیرآلات مدرن | شیرآلات مدرن آشپزخانه

شیر آشپزخانه شلنگدار

شیر آشپزخانه شاوری سرعت و سهولت آبکشی ظروف بزرگ و سینک را بالا می برد و اگر فاصله گاز تا ظرفشویی چندان زیاد نباشد ممکن است حتی بتوانید قابلمه یا کتری روی گاز را بدون نیاز به جابه جایی آن تا زیر شیر ظرفشویی از آب پر کنید. علاوه بر این، شستشوی سبزیجات و میوه ها نیز به واسطه استفاده از شیر ظرفشویی شلنگدار بسیار ساده تر است. قیمت شیر ظرفشویی شاوری به نسبت سایر انواع شیر آشپزخانه مدرن چندان بالا نیست، اما بسیار پرکاربرد است و فضایی بیشتر از یک شیر ظرفشویی معمولی اشغال نمی کند.

شیرآلات آشپزخانه با قابلیت کنترل صوتی  (Voice-activated Faucet)

یکی از جذاب ترین انواع شیرآلات ظرفشویی شیر آشپزخانه با قابلیت کنترل صوتی است که در دوران پساکرونا نیز بسیار مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. این نوع شیر ظرفشویی در واقع یک دستیار هوشمند است و فرمان های صوتی افراد را پیاده می کند. مثلاً می توانید با فرمان صوتی از شیر ظرفشویی خود مقدار مشخصی آب در دمای معین درخواست کنید. برای فعال سازی مکانیزم این نوع شیرآلات کافی است سیستم آن را به دستیار صوتی الکسا یا سیری متصل نمایید.

خرید شیرآلات مدرن | شیرآلات مدرن آشپزخانه

جمع بندی

بسیاری از شرکت های ایرانی و خارجی به تولید شیرآلات مدرن می پردازند و در میان محصولات آن ها انواع شیر ظرفشویی نیز به چشم می خورد. امکانات هر یک از شیرآلات آشپزخانه آن را برای فضا و منظوری خاص ایده آل می سازد. پس پیش از خرید شیرآلات بهداشتی، ابتدا فاکتورهای پر اهمیت برای خود را مشخص کنید و سپس بر اساس آن ها تصمیم گیری نمایید.

 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا