عمومیمطالب برتر

بهترین رستوران های اصفهان از نظر گردشگران

زیبایی های اصفهان کم نیست و این شهر شهره خاص و عام است در صنایع دستی، بناهای تاریخی، زیبایی های طبیعی و مردمان خونگرم و مهربان که هرکدام به نوبه خود جذاب و دوست داشتنی هستند. البته  بهترین رستوران های اصفهان را در میان جذابیت های آن فراموش کردیم! مطمئنم اگر به شهر اصفهان سفر کرده باشید نام غذای بریانی را به طور حتم شنیده اید. کمتر مسافر و گردشگری وجود دارد که به این شهر سفر کند و خورش ماست و بریانی اصفهان را نچشیده باشد. رستوران های این شهر به واسطه طیف وسیع مسافران و گردشگرانی که سالانه به آن مراجعه می‌کنند از کیفیت بالا و مرغوبیت برخوردار هستند، در ادامه بهترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران شهرزاد از بهترین رستوران های اصفهان است که اگر پا به داخل آن بگذارید، انگار که به چند دهه قبل سفر کرده‌اید. پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، آینه‌کاری‌ها و نقش و نگارهای دیوار این رستوران سنتی پر از جزئیات هستند که در همان لحظه ورود توجه شما را بیشتر از غذا به سمت خودشان می‌کشانند. این غذاخوری اصفهان به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالای غذاهای ایرانی، اصفهانی و فرنگی، میزبان گردشگران بسیاری است. اگر در خیابان عباس‌آباد ۴ باغ عباسی حضور داشتید، حتما به اینجا سر بزنید.

رستوران بریانی اعظم

اگر می‌خواهید طعم غذاهای سنتی اصفهان را تجربه کنید، رستوران بریانی اعظم شما را با بریانی که غذای اصیل این شهر است، به بهترین شکل آشنا می‌کند؛ طوری که تا مدت‌ها مزه این غذا زیر زبانتان بماند و هنگام یادآوری آن، لبخندی از سر رضایت گوشه لبتان بنشیند. بهترین باغ رستوران های اصفهان نه تنها به تجربه‌ی گردشگری شما رنگی خاص می‌آورند بلکه به شما فرصت می‌دهند تا با غذاهای متنوع و خوشمزه محلی آشنا شوید.

محبوبیت این رستوران به قدری زیاد شد که برای خدمت‌رسانی بیشتر ۴ شعبه از آن را در خیابان‌های دروازه دولت، مسجد سید، کمال اسماعیل و ۴ باغ بالا افتتاح کردند که اگر به هر کدام از آن‌ها سر بزنید، خدمات یکسان و عالی دریافت می‌کنید.

رستوران سنتی نقش جهان

در لیست بهترین رستوران های اصفهان، رستوران نقش جهان اصفهان هم قرار دارد. در این رستوران از میز و صندلی خبری نیست؛ اما تخت‌های بزرگی دارد که وقت‌های ناهار ممکن است آن‌قدر شلوغ شوند که جا برای سوزن انداختن هم نباشد.

هنگام حضورتان در این غذاخوری حتی اگر نخواهید، تمام حواستان غرق گوشه و کنار زیبای این رستوران می‌شود؛ چون هنرهای این شهر در سقف و دیوارهای این رستوران سنتی به چشم می‌خورند. بریانی و خورش ماست این رستوران حرف ندارد؛ اما بقیه غذاها مانند کباب‌های آن هم مثال‌زدنی هستند.

رستوران جارچی باشی

اگر بخواهید در میان بهترین رستوران های اصفهان خاص‌ترین مورد را ببینید، حتما باید به رستوران جارچی باشی سر بزنید. فردی چندین سال زمان گذاشت تا حمام عمومی ۴۰۰ ساله را که از دوران صفوی به‌جا مانده، به رستوران زیبایی تبدیل کند.

این رستوران سقف‌‌های هلالی دارد که روی آن‌ها نگاره‌های پرجزئیاتی از هنر ایرانی کشیده‌ شده‌اند. همین‌طور، کاشی‌کاری این بنا با رنگ آبی در دل دیوار سفید است. علاوه‌بر این معماری جذاب، کباب‌ها و سایر غذاهای باکیفیت این رستوران هم تجربه خوبی برایتان به یادگار می‌گذارند.

رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر رستوران مدرنی است که دو شعبه در خیابان کلیسای وانک و سیتی سنتر دارد. اگر بعد از گشت‌وگذار فراوان و خسته‌کننده قصد غذاخوردن دارید، این رستوران با منوی انواعی از غذاهای ایرانی و فرهنگی خود انتخاب مناسبی برای شما است. این رستوران در برخی ساعات سرو موسیقی زنده هم پخش می‌کند که باعث می‌شود روحیه‌تان عوض شود.

رستوران هتل عباسی

رستوران ۲ طبقه هتل عباسی اصفهان را هم می‌توان در لیست بهترین رستوران های اصفهان جا داد. این رستوران در خیابان ۴ باغ عباسی با هنرهای دوره صفوی و قاجار باعث می‌شود که بعد از واردشدن نگاه‌تان به دیوارها و سقف‌های طلایی و خاص آن باشد.

این رستوران انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی را سرو می‌کند؛ پس مطمئن باشید که حتما غذای دلخواه خودتان را در این رستوران نوش جان خواهید کرد البته در کنار غذا می توانید در این هتل اصفهان اقامت داشته باشید.

رستوران زاگرس اصفهان

رستوران زاگرس در کوه صفه یکی از بهترین رستوران های اصفهان است که غذاهای خوشمزه و لذیذی برایتان آماده می‌کند. شما در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی را پیدا می‌کنید. همین‌طور، این غذاخوری نمایی سنگی دارد که باعث شده از فضای سنتی این شهر فاصله بگیرد و با فضای مدرن میزبان شما باشد. در رستوران زاگرس، برای وعده‌های مختلف صبحانه، ناهار، عصرانه و شام به روی شما باز است.

رستوران خوانسالار اصفهان

فضای آجری این هتل از جاذبه های اصفهان شما را به گذشته‌ها می‌برد و خاطرات نوستالژی مختلفی را برایتان زنده می‌کند. در همان ابتدای ورود به این رستوران در چوبی سنتی آن حتما نظرتان را به سمت خودش جلب خواهد کرد؛ اما وقتی وارد آن می‌شوید، فضای سنتی را بیشتر لمس می‌کنید.

دیوارها، نرده‌ها و سقف این رستوران که در خیابان ۴ باغ بالای اصفهان قرار دارد، آجری است. روی این دیوارها وسایل تزئینی و تابلوهایی هم برای قوی‌ترکردن این حس نصب کرده‌اند. علاوه‌بر انواع کباب‌ها و خوراک‌های دریایی در این‌جا نان تازه هم می‌پزند که می‌توانید نوش جان کنید. بهترین شیرینی فروشی ها در اصفهان تجربه‌ی بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان به شیرینی‌های خوشمزه و اصیل فراهم می‌کنند.

شربت خانه فیروز با سبک معماری دهه چهل

شربت خانه فیروز با سبک معماری دهه چهل شما را به فضای دهه‌های ۴۰ و ۵۰ ایران می‌برد. این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران های اصفهان پر از میز و صندلی‌های چوبی قدیمی و نقاشی‌های خوش رنگ و لعاب است و در فضایی نوستاژیک از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

شربت خانه فیروز، بستنی‌ها و شربت‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد و همین مسئله باعث شهرت این مجموعه شده است. چشیدن طعم بستنی حسرت‌الملوک در این رستوران تجربه‌ای جذاب و متفاوت برای مسافران خواهد بود. همچنین انواع خورشت‌های خانگی لذیذ هم در منوی شربت خانه فیروز موجود است.

خانه دهدشتی اصفهان و کافه رستوران هوگر

کافه رستوران هوگر یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان است. این رستوران در خانه دهدشتی که بنای آن متعلق به دوران قاجار است واقع شده و با بهترین غذاهای ایرانی و فرنگی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. کافه رستوران هوگر اصفهان با اتاق‌های زیبا، پنجره‌های ارسی و شیشه‌های رنگی فضایی خاص و دوست‌داشتنی را برای صرف یک وعده‌ی غذایی خوشمزه فراهم کرده است. همچنین در این مجموعه انواع دسرهای خوش‌طعم و نوشیدنی‌های سرد و گرم سرو می‌شوند.

لحظاتی شاد در بریانی شاد اصفهان

رستوران بریانی شاد محلی برای چشیدن طعمی متفاوت از غذاهای محلی اصفهان است. این رستوران یکی از بهترین رستوارن های اصفهان است و مشتریان در کنار خوردن غذاهای خوش‌طعم می‌توانند غرق در تماشای تزئینات و آینه‌کاری‌های دیوارها و سقف شوند. کباب کوبیده، خورشت ماست، بال ذغالی، حلیم بادمجان، آش و بریانی از بهترین غذاهای رستوران بریانی شاد هستند. بهترین اسنک های اصفهان را میتوانید به صورت انلاین سفارش دهید .

کافه رستوران پارک لند، رستورانی در جوار زاینده رود

کافه رستوران پارک لند، رستورانی در جوار زاینده رود است که غذاهای متنوع ایرانی، فرنگی و دریایی را سرو می‌کند. این رستوران از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده و امروزه جزو بهترین رستوران های اصفهان است. مهمانان می‌توانند در فضای داخلی و فضای بیرونی رستوران پارک لند غذای مورد علاقه‌شان را نوش‌جان کنند. پیشنهاد می‌کنیم فتوچینی با بیف، ماهی سنگسر شکم پر، سینی سردست با سس‌های خوشمزه، جوجه ماستی و شیشلیک این مجموعه را حتما امتحان کنید.

جمع بندی

شهر اصفهان پر از بناهای زیبا و جاذبه‌های مختلف تماشایی است. قطعا حضور در این شهر توریستی برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود. اما در میان گشت‌وگذارها، خوردن غذاهای خوشمزه هم از بهترین بخش‌های سفر به اصفهان است. در این مقاله تعدادی از بهترین رستوران های اصفهان را معرفی کردیم. اگر مسافر این شهر هستید حتما سری به این رستوران‌ها بزنید.

دکمه بازگشت به بالا