اقتصادیمطالب برتر

بهترین ویدیوگیم‌های سال 2023

صنعت سرگرمی در چند سال اخیر با رشدی چشمگیر روبه‌رو شده است و حالا عضوی جدایی‌ناپذیر و قدرتمند یعنی ویدیوگیم پرچم‌دار این صنعت در سراسر دنیا نام‌گرفته است.

در این مطلب همراه ما باشید و با بهترین و ویدیوگیم‌های سال 2023 آشنا شوید تا بدانید این صنعت رشد چشمگیری در ارائه گرافیک بازی و داستان‌پردازی داشته است.

Dead Space3

برخی ویدیوگیم‌ها به‌قدری در داستان‌پردازی و ساخت قوی عمل می‌کنند که تا پس از سال‌ها گذشت از انتشار آن‌ها نیاز به بازسازی و پرداخت بیشتر به جزئیات حس می‌شود.

فضای مرده 3 ( DEAD SPACE) یکی از بهترین ویدیوگیم‌هایی است که در ژانر وحشت نفس در سینه شما حبس کرده و باعث می‌شود تا در خارج از کره زمین در میان ستارگان به معنای واقعی کلمه احساس تنهایی کنید.

300 سال پیش در خلیج مکزیک نشانی کشف شد که منبعی نامحدود از انرژی بود؛ این نشان سرنوشت انسان را تغییر داد و او را مجبور کرد برای بقا به جنگ موجودات عجیب و غیرقابل‌پیش‌بینی برود.

این منبع انرژی باعث دیوانگی و تغییر ژنتیک انسان شد و موجب دگرگونی نسل بشر گردید، در این میان برخی انسان‌های نجات‌یافته دست به عملی شجاعانه زده و تصمیم گرفته‌اند تا با نابودی نشان سیاه این انرژی دیوانه کننده را برای همیشه از بین ببرند.

شخصیت اصلی این بازی آیزاک نام دارد؛ شما برای نجات خود باید با موجوداتی عجیب و ترسناک مبارزه کرده تا بتواند آینده خود و بشریت را نجات دهد؛ آیزاک اما دچار حملات عصبی می‌شود که او را دچار توهم‌ می‌کند تا رسیدن به مقصد را برای او سخت و پیچیده کند.

شما در این مسیر زره و اسلحه خود را ارتقا می‌بخشید و تلاش می‌کنید تا با به دست آوردن ابزاری جدید موجودات و خون‌خوار پیش رو را نابود کنید.

Dead Space 3 از جایی شروع می‌شود که آیزاک در گوشه‌ای از شهری پنهان‌شده و با انفجاری مهیب توسط گروهی تخریب‌گر دوباره نشانی فعال می‌شود تا بار دیگر تمام انسان‌ها نابودشده و به موجوداتی دیوانه خون‌خوار تبدیل گردند.

شما می‌توانید ویدیوگیم جذاب را برای PC، پلی‌استیشن و ایکس باکس دانلود و بازی کنید؛ برای خرید قانونی این بازی می‌توانید گیفت کارت استیم، گیفت کارت Xbox و گیفت کارت PlayStation را از اُستیگان تهیه کنید و به‌راحتی با دریافت آنی کد گیفت کارت اقدام به پرداخت هزینه ویدیوگیم Dead Space کنید.

Dredge

دریا و اسرار نهفته در آن موضوعی است که کمتر ویدیوگیمی به آن پرداخته است؛ اگر می‌خواهید تجربه زیست یک ماهیگیر را به دست آورید حتما این ویدیوگیم را بازی کنید.

ریتمی آرام اما مرموز در سکوت دریا شمارا هیجان‌زده خواهد کرد، این ویدیوگیم به علت ساختار و داستان خاص خود برای افرادی است که سلیقه خاص دارند و از تجربه بازی‌های مرموز و اسرارآمیز با ریتمی آرام لذت می‌برند.

شما در Dredge به‌عنوان یک ماهیگیر درگیر توهمات و موجودات عجیبی می‌شوید که در دل دریا با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد؛ این بازی را شاید بتوان در ژانر وحشت هم دسته‌بندی کرد زیرا رویداد‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوید ترسی لذت‌بخش را برای شما خواهد ساخت.

شما در این بازی قایق کوچک خود را در روز و شب می‌رانید و در خلیج شهری کوچکی متوجه وجود رویداد‌هایی نامتعارف می‌شوید اما چون شغلی را در این شهر پذیرفته‌اید به‌ناچار باید ماموریت‌های خود را به سرانجام برسانید.

این بازی را می‌توانید برای کنسول پلی‌استیشن و ایکس باکس دانلود کنید؛ همچنین امکان دریافت آن از پلتفرم sTEAM برای ویندوز هم ممکن است.

شما می‌توانید این ویدیوگیم را هم‌اکنون با 25 درصد تخفیف در پلتفرم استیم تهیه کنید و برای پرداخت هزینه آن از وب‌سایت اُستیگان اقدام به خرید گیفت کارت Steam کنید.

Alan Wake 2

برایت فالز شهری کوچک که در آن قتلی مرموز و وحشتناک رخ‌داده است؛ اما این ماجرا رنگ و بوی عجیبی گرفته و باید معما رازآلود آن حل شود.

FBI دو مامور را برای حل این پرونده مشخص کرده تا بتوانند پرده از این قتل که بیشتر شبیه به مراسم قربانی کردن به نظر می‌رسد تا قتلی عادی بردارند.

شاید بتوان گفت سیزده سال فاصله در ساخت نسخه 1 الن ویک تا دومین نسخه آن بی‌دلیل نبوده زیرا کاملا مشهود است که سازندگان در حال ساخت ویدیوگیمی معمایی و پیچیده با صحنه‌هایی فوق‌العاده دلهره‌آور بوده‌اند.

شما روایت این بازی را از دید دو مامور FBI می‌بینید؛ دو روایت متفاوت و جذاب که درنهایت در نقطه‌ای حساس با یکدیگر برخورد می‌کنند.

داستان از جایی اسرارآمیز شروع می‌شود که دو مامور FBI در سردخانه در حال مشاهده جسم بیجان مردی هستند که به قتل رسیده، در همان لحظه مرد بیدار شده و شروع به خفه کردن دکتر می‌کند.

از طرفی شخصیت الن ویک در فضایی گیر افتاده به نام Dark Place و باید از آن خارج شود اما این دنیا توسط موجودی ساخته‌شده که به تمام کابوس‌ها و ترس‌های او دسترسی دارد؛ این فضا به‌قدری تاریک وحشتناک ساخته‌شده که بدون شک حتی در خواب هم ممکن است کابوس آن را ببینید.

الن ویک 2 مانند حل کردن معمایی است که دستیابی به راه‌حل ممکن به نظر نمی‌رسد و باید برای درک آن ذهن خود را به‌طور کامل درگیر کنید؛ الن ویک ویدیوگیمی است که در برخورد اول حتی تا نیمه اول بازی اطلاعاتی عجیب و مرموز ذهن شمارا به هم می‌ریزد اما با حل کردن آن بدون شک لذتی دوچندان را تجربه خواهید کرد.

سرعت بازی بسیار کند و آرام پیش می‌رود اما این ریتم در ادامه با سریع و سریع‌تر می‌شود تا جایی که ممکن است در لحظاتی دسته بازی را به گوشه‌ای پرتاب و لحظاتی فقط به نقطه‌ای خیره شوید.

از این بابت اطمینان داشته باشید که الن ویک چند پله بالاتر از ویدیوگیم‌هایی که در ژانر وحشت ساخته‌شده‌اند قرارگرفته و ممکن نیست از تجربه این بازی پشیمان شوید.

الن ویک برای کنسول پلی‌استیشن و ایکس باکس به بازار عرضه گردید و درنهایت با نسخه PC می‌توان گفت برای تمام کنسول‌ها و دستگاه‌ها امکان بازی الن ویک وجود دارد.

شما با خرید گیفت کارت استیم، گیفت کارت پلی‌استیشن و Xbox امکان خرید قانونی این بازی را در پلتفرم‌های قانونی دارید؛ برای خرید گیفت کارت باصرفه‌ترین قیمت همین حالا وارد وب‌سایت اُستیگان شوید.

Hi-fi rush

اگر دنبال یک بازی اکشن با رویکردی فانتزی هستید این مطلب را تا انتها بخوانید تا با این ویدیوگیم محبوب سال 2023 آشنا شوید.

فضا و طراحی انمیه مانند های-فای توانسته بدون هیچ تبلیغات گسترده‌ای شهرتی چشمگیر را برای خود رقم بزند؛ این ویدیوگیم به‌صورت اختصاصی برای کنسول Xbox به بازار عرضه گردید و سپس نسخه ویندوز آن به گیمر‌های حرفه‌ای ارائه شد.

نمره این بازی از طرف گیمر‌ها و منتقدین در پلتفرم‌های مختلف بسیار بالا بوده و توانسته بارنگ و لعابی هیجان‌انگیز خون تازه‌ای به سبک بازی‌های اکشن و ماجراجویی تزریق کند.

داستان بازی‌های فای راش درباره پسری جوان به نام “چای” است که آرزوی تبدیل‌شدن به راک استاری مشهور را در ذهن خود می‌پروراند، اما دست راست او دچار مشکل شده و برای اینکه بتواند به آرزوی خود برسد حاضرشده تا دست خود را با دستی رباتی تعویض کند.

در هنگام تعویض دست چای اتفاقی غیرقابل‌پیش‌بینی رخ می‌دهد و دستی اشتباه که مخصوص ربات‌های آشغال‌جمع‌کن است به او پیوند زده می‌شود؛ شرکت آرمسترانگ که از این موضوع باخبر می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا او را بازداشت و دست را جدا کند.

کاراکتر اصلی داستان یعنی Chai تلاش می‌کند تا از شرکت آرمسترانگ فرار کند در این مسیر با گربه‌ای رباتیک آشنا می‌شود و تلاش می‌کند تا به کمک او بگریزد و معما ساخت سازه‌های عجیب شرکت را کشف کنید.

این ویدیوگیم مهیج را می‌توانید از فروشگاه مایکروسافت به کمک گیفت کارت ایکس باکس تهیه و از تجربه آن لذت ببرید.

FC24

یکی دیگر از ویدیوگیم‌های مشهور که هم‌اکنون به‌عنوان پرفروش‌ترین ویدیوگیم ea play شناخته می‌شود، اف‌سی 24 است که از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ این بازی سال‌هاست که با ارائه نسخه‌های جدید خود کاربران را شگفت‌زده کرده است.

شما می‌توانید هزینه خرید این بازی محبوب را با گیفت کارت استیم، گیفت کارت پلی‌استیشن و گیفت کارت ایکس باکس پرداخت کنید.

 کلام آخر

بازی‌ها سال 2023 رشد چشمگیری در داستان‌پردازی داشته و سازندگان متوجه این موضوع شده‌اند که حتی ویدیوگیم در سبک شوترگیم و اکشن- ماجراجویی مانند مرد عنکبوتی نیاز به داستانی گیرا دارد تا گیمر‌ها را بیش‌ازپیش درگیر خود کند.

این داستان‌ پردازی به‌قدری رشد کرده است که حالا سینما است که برای ساخت محتوای جذاب از ویدیوگیم اقتباس می‌کند.

یکی از بهترین اقتباس‌ها در چند سال اخیر از ویدیوگیم Last of us انجام شد؛ ساخت سریالی که بسیار به ویدیوگیم این بازی وفادار بود و توانست تاثیر عمیقی را بر مخاطبان فیلم و سریال بگذارد.

از طرفی سبک و سیاق بازی‌های امروز به حدی متنوع شده است که برای هر کاربری با هر سلیقه‌ای بازی تولید می‌شود.

اما مهم‌ترین دغدغه کاربران ایرانی انتخاب ویدیوگیم نیست بلکه پرداخت هزینه آن است؛ زیرا پرداخت ارزی به دلیل محدودیت‌های جهانی برای علاقه‌مندان به ویدیوگیم ممکن نیست.

نگران نباشید اُستیگان به‌عنوان پلتفرم خدمات ارزی با ارائه گیفت کارت‌هایی نظیر گیفت کارت ایکس باکس، پلی‌استیشن و استیم امکان پرداخت ارزی را برای شما فراهم کرده است.

تمامی گیفت کارت‌های اُستیگان پس از خرید با ارسال آنی کد موردنظر برای شما امکان پرداختی امن و سریع را برای شما فراهم خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا