علمی و پزشکیمطالب برتر

تقویت مو در طب سنتی

تقویت مو و افزایش رشد مو از طریق راهکارهای طب سنتی از روش های بسیار کارآمد و نتیجه بخش برای درمان ریزش مو میباشد. اما دقت داشته باشید که اگر میخواهید نتیجه خوبی از روش های درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو بگیرید بایستی مداومت حداقل دو ماهه داشته باشید.نکاتی که دراین مقاله گفتم کامل هست و بعد از اون نیاز به مقاله دیگری نخواهید داشت. اگر بنا بود برای این مطالب هزینه ای پرداخت کنید حداقل بالای 500 هزار تومن باید هزینه ویزیت میدادید! بنابراین به سادگی از کنار اینها رد نشید! کاغذ و خودکار بردارید و نکات مهم رو یادداشت کنید.

۶۰ راهکار طب سنتی برای تقویت پیاز مو و درمان ریزش مو سر

نکته مهم و تجربه شخصی من بعد از 15 سال تحقیق درباره ریزش مو:

1- ندیدم کسی ریزش مو بگیره و این مشکلات رو نداشته باشه: غلظت خون و مشکلات گوارش مثل ضعف معده و یبوست

2- و ندیدم کسی این مشکلات رو (با درمان های طبیعی) درمان کنه و ریزش موهاش از بین نره! مگر افرادی که ریزش موی ژنتیکی داشتند.????

برای تقویت مو چه بخوریم؟

خوردن جوانه گندم، شربت عسل، سیب، شنبلیله، انجیر، بادام، سیر، تره و خرما. استفاده از مواد سبوس دار حاوی ویتامین بی مانند نان سبوس دار برنج قهوه ای و سبوس دوم برنج

بهترین راه برای اینکه بدانید چه غذاهایی برای تقویت موهایتان مفید هستند این است که با پزشک حاذق طب سنتی مشورت کنید و پس از بررسی وضعیت مزاجی شما، بر اساس شرایط بدنی پزشک به شما بگوید که چه غذاهایی بخورید و چه چیزهایی نخورید!اما مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم تقریبا برای تمام افراد مناسب هستند. تونیک ضد ریزش مو بیز برای پیشگیری و کنترل ریزش مو طراحی شده است

غذاهای خونساز برای تقویت مو موثر هستند

موادغذایی با طبیعت گرم و تر، خونساز می‌باشند و معمولا با طبع‌های مختلف سازگارند، بخصوص برای کسانی که دچار غلبه سودا هستند:

میوه‌ها: سیب شیرین، رطب، انگور و مشتقات آن (مویز و شیره انگور)

سیب یک منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که به سلامت موها کمک می کند. ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین B6 و پتاسیم در سیب وجود دارد که همگی می توانند در تقویت موها مؤثر باشند.

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به ساخت کلاژن کمک می کند و به همین دلیل می تواند به تقویت رشد موها کمک کند. بتاکاروتن نیز به عنوان یک پیش ماده ویتامین A عمل می کند که برای سلامت موها و رشد آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر این، ویتامین B6 در سیب وجود دارد که به عنوان یکی از ویتامین‌های مهم برای سلامت موها شناخته شده است. این ویتامین به سلامت پوست سر کمک می کند و به رشد موهای قوی کمک می کند. بنابراین، سیب می تواند به عنوان یک منبع غذایی مفید برای تقویت و بهبود سلامت موها استفاده شود.مصرف روزانه آب سیب ریزش موها را از بین برده و موها را تقویت میکند.

به رسیده، گلابی، انجیر تازه یا خیسانده در آب، توت سفید تازه یا خیسانده در آب. مغزها: بادام شیرین درختی غذاها: زرده تخم مرغ عسلی، آبگوشت، نخودآب، فسنجان بادام، آش گندم، سمنو لبنیات: کره حیوانی (روغن حیوانی)، شیر محلی تازه پرچرب

گوشت‌ها: گوسفند، مرغ محلی، بوقلمون

بذرها: خاکشیر

حبوبات: نخود، گندم، لوبیا (قرمز و سفید)

سبزیجات: یونجه، شبدر، تربچه

ریشه‌ها: زردک، شلغم، نیشکر(شکر سرخ)
(از خواص بینظیر زردک غافل نشید، مصرفش خیلی کم و هویج جایگزینش شده اما اصلا با هویج قابل قیاس نیست!)،

دمنوش ها: گل گاوزبان

از مصرف نخود غافل نشوید، واقعا در تقویت بنیه و کنترل ریزس مو معجزه میکنه.

سبزیجات دارای برگ سبز

افرادی که معمولا از داشتن موهای چرب شاکی هستند باید بدانند که چربی پوست سر همانند یک نرم کننده طبیعی برای مو سر شما عمل می کند. اما زمانی که پوست سر به طور ناسالم چربی از خود بیرون می دهد موجب چربی بیش از حد مو می شود.سبزیجاتی که برگ سبز دارند منبع ویتامین A و C هستند که باعث می شوند پوست سر چربی طبیعی و عادی تولید کند.

در رژیم غذایی خود به سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج، برگ چغندر، برگ تربچه، ریحان، جعفری، شنبلیله و جوانه‌ها نگاهی ویژه داشته باشید و اگر ذخیره آهن پایینی دارید حتما درمان کنید.یادتان باشد مصرف بادام درختی، فندق، انجیر خشک و عناب بسیار مهم و کاربردی است.هفته‌ای دو بار و با ملایمت با بخش نرم سر انگشتان خود با چند قطره روغن سیاهدانه پوست کف سر را ماساژ دهید، اجازه دهید نیمی از روز روی پوست سر بماند، سپس حمام کنید.

بادام

منشا خوبی برای پروتئین های گیاهی است و به عنوان ماده غنی از آهن و ویتامین E محسوب می شود. این ماده غذایی برای کاهش کلسترول مفید می باشد. تونیک رویش مجدد مو ، فعالیت آنزیم الفا-۵ ردوکتاز را مهار کرده و از تبدیل تستسترون به دی هیدروکسی تستسترون جلوگیری می‌کند

میگو

میگو سرشار از بسیاری از مواد مغذی است که پتانسیل رشد مو را دارد. به عنوان مثال، میگو منبع عالی پروتئین، ویتامین های گروه B، روی، آهن و ویتامین D است. میگو مقدار کمی اسیدهای چرب امگا ۳ را نیز تأمین می کند. رژیم های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ با بهبود رشد مو ارتباط دارند.

رفع ریزش موی خانم ها و تقویت مو با نسخه دکتر خیراندیش:

موی سر خانم ها معمولا طبع سرد دارد و ریزش مو در اثر سردی سر به وجود می آید. یکی از ساده ترین روش ها برای تقویت مو در خانم ها شستشوی سر با نمک می باشد. بله درست خواندید! نمک طبیعت گرم دارد و علاوه بر تقویت مو باعث پاکسازی کف سر می شود مخصوصا در افرادی که موی چرب دارند.

روش انجام: بعد از آخرین مرحله شستشوی سر، مقداری نمک روی موهای خیس بریزید و به آرامی ماساژ بدهید. بعد از حدود 4 دقیقه سر را بشویید.

روتین روزانه برای تقویت و افزایش رشد مو

ماساژ کف سر یا شانه کشیدن موها با برس فلزی روزی ۵ الی ۱۰ دقیقه

پیاده روی با پای برهنه روی خاک در طبیعت با ماساژ کف پا روزی نیم ساعت

کنترل استرس عصبی نشدن و حفظ آرامش

از شستن بیش از حد سر یا شستشو با آب خیلی سرد یا خیلی گرم پرهیز کنید.

از مصرف غذاهای طبع گرم و خشک و سرد و تر پرهیز کنید

یک روز درمیان حمام رفته و بعد با روغن فندق موها را ماساژ دهید

روزانه یک لیوان شیر ولرم با یک قاشق عسل و پودر سویق گندم ترکیب کرده و میل کنید

روغن های طبیعی تقویت کننده پیاز مو

یکی از بهترین و تخصصی ترین روغن ها برای رفع ریزش مو روغن ضد ریزش موی برکه میباشد، این محصول یک روغن ترکیبی و تخصصی برای کنترل ریزش مو میباشد که اگر بیشتر از چهار ماه بر مصرف آن مداومت داشته باشید احتمال تغییر رنگ موهای سفید به نقره ای و مشکی بسیار بالاست، همچنین اگر به تازگی موهای محل استفاده ریخته باشد باعث تحریک پیاز مو و رشد مجدد آن هم خواهد شد.

روغن مالی روی سر با روغن سیاهدانه، روغن شترمرغ، روغن بادام و یا روغن کندش

نکته مهم درباره روغن کندش: فردی که سرش جوش میزند یا خارش شدید دارد بهتر است از روغن گل بنفشه استفاده کند.

روغن بنفشه برای شفافیت و نرمی پوست لک صورت و تیرگی زیر چشم بسیار موثر است

روغن شترمرغ نیز علاوه بر تقویت مو برای ترمیم پوست و رفع چین و چروک و زبری پوست مفید است.

ماسک های طبیعی تقویت کننده مو:

قرار دادن ترکیبی از آرد نخودچی تخم مرغ برگ مورد و قهوه به روی سر به مدت ۲۰دقیقه

استفاده از ترکیب حنا و بابونه: گل بابونه را در آب بجوشانید سپس آبش را صاف نموده هنگامی که ولرم شد پودر حنا را در آن بریزید و نیم ساعت تا دو ساعت قبل از حمام روی مو بگذارید.شامپو گیاهی آسارا حاوی عصاره حنا و بابونه است که استفاده از آن بسیار راحت تر است. تونیک هیر فرند (Hair Friend) یک محصول طبیعی برای تقویت و بهبود سلامت موها است.

 

دکمه بازگشت به بالا