عمومیمطالب برتر

دیزل ژنراتور کوچک

خاموشی های شهری و کمبود این انرژی ضروری می تواند عملکرد بسیاری از مراکز و سازمان های صنعتی مانند بیمارستان ها و مراکز داده را مختل کند و با جان و مال بازی کند. دیزل ژنراتورها برای جامعه صنعتی امروزی و رفع نیازهای اساسی بشر مهم و ضروری تلقی می شوند. ما در پارسیان دیزل مزایا و کاربردهای دیزل ژنراتورهای کوچک را  ارائه می کنیم.

نقش دیزل ژنراتورها در صنعت

تصور کنید که برق یک بیمارستان قلبی عروقی قطع شده است. امروزه اتفاقات ناخوشایندی برای بیمارانی که به وسایل برقی متصل هستند می افتد! ژنراتورهای برق مشکل دریافت برق را به طور کارآمد و مؤثر حل کردند.

همانطور که گفتیم، اگر از منبع اصلی انرژی دور هستید و منبعی پایدار و بدون وقفه می خواهید، بهتر است برای کمک به دیزل ژنراتورها مراجعه کنید. انواع مختلفی از این دستگاه در بازار موجود است و مدل های نو و کارکرده یا دست دوم به فروش می رسد.

با خرید موتور دیزل یا گازوئیل می توانید نگرانی برق را از بین ببرید و با انرژی به کار خود ادامه دهید. اگر یک شرکت صنعتی نیستید و به موتور دیزلی برای مصارف خانگی یا کوچک نیاز دارید، بهتر است سراغ چیزهای کوچک و ساده بروید.

در مقاله زیر به معرفی دیزل ژنراتورهای کوچک و مزایای آنها می پردازیم و تفاوت مدل های کوچک دیزلی و بنزینی را توضیح می دهیم. در آینده با پارسیان دیزل همراه باشید تا نحوه خرید یک دیزل ژنراتور کوچک و کارآمد را توضیح دهیم.

ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم: دیزل ژنراتور کوچک چیست؟ به طور کلی ژنراتورهای کوچک دارای ظرفیت 2.5 تا 100 کاوا هستند و برای تامین برق قابل حمل و مصرف برق کم استفاده می شوند. نمونه های کوچک معمولاً با هوا خنک می شوند و به آنها دیزل ژنراتور خانگی نیز می گویند.

کاربردهای دیزل ژنراتور کوچک

یکی از مهمترین مزیت های ژنراتورهای کوچک قابلیت حمل و اندازه کوچک آنهاست که باعث می شود نگران تامین فضای زیاد برای آنها نباشیم. مدل های جدیدتری که در حال حاضر تولید می شوند نسبت به مدل های قدیمی کارآمدتر هستند و صدای کمتری تولید می کنند. برنامه های کاربردی برای این دستگاه های تلفن همراه عبارتند از:

کشاورزی و مصارف کشاورزی

خانه های مسکونی و ساختمان های کوچک

ویلا و مراکز نگهبانی

بانک ها و کمپ ها

قایق های کوچک، اتوبوس و کامیون

گلخانه ها و عمارت ها و مرغداری ها

رستوران

مزایای دیزل ژنراتورهای کوچک چیست؟

امروزه دیزل ژنراتور های کوچک معروفی در بازار وجود دارد که بهترین آنها هیوندای است. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این دستگاه ویژگی های منحصر به فرد آن است. فرقی نمی کند از این ژنراتور برای برق اضطراری استفاده کنید یا برای کار و برق دائمی، در هر صورت مزایای آن شما را پوشش می دهد.

1. در دسترس بودن بالا

ما سه نوع ژنراتور داریم که با سوخت های مختلف کار می کنند: گازوئیل، بنزین و گاز. 80 درصد از بازار ژنراتورها به مدل های دیزلی اختصاص دارد و مابقی به مدل های بنزینی و گاز طبیعی تقسیم می شود. علاقه بازار و خریدار به مدل های دیزلی به قدری زیاد است که می توانید مدل دست دوم یا دست دوم را بگیرید و بخرید.

2. تعمیرات کمتر در دیزل ژنراتور

همه موتورها نیاز به تعمیر دارند، اما مدل های دیزلی کمتر این کار را انجام می دهند. اگر می خواهید مرتباً تعمیر یا کار کنید و دوست دارید از این دستگاه خوب مراقبت کنید، روغن آن را مرتباً تعویض کنید. ژنراتورهای بنزینی نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند زیرا چراغ و روغن آنها باید همزمان تعویض شود. اگر موتور شما قدیمی است، ممکن است لازم باشد کاربراتور را تنظیم کنید.

3. استقامت و پشتکار داشته باشید

در طول آزمایشات انجام شده بر روی ژنراتورهای گازی و دیزلی، راندمان تصویر و عملکرد مدل دیزلی بسیار بهتر از مدل روغنی است. در برخی موارد نیز نتایج نشان می دهد که عمر تجهیزات دیزلی سه برابر بیشتر از مدل های بنزینی است.

4. مقرون به صرفه و مقرون به صرفه

اگر به پمپ بنزین هایی که هم بنزین و هم گازوئیل عرضه می کنند نگاه کنید، متوجه می شوید که گازوئیل ارزان تر از بنزین است. هنگامی که یک موتور دیزلی را انتخاب می کنید، لازم نیست نگران قیمت بالای سوخت باشید زیرا هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

5. بهره وری بهتر دیزل

راندمان و عملکرد موتورهای دیزلی بهتر از موتورهای بنزینی خواهد بود. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که موتورهای دیزلی نیمی از سوخت مصرفی ژنراتورهای بنزینی را مصرف می کنند و با همان قدرت و راندمان کار می کنند. با این حال، دیزل ژنراتور کارآمدتر است و مدت زمان بیشتری به شما خدمت می کند.

سوخت دیزل ایمن تر از بنزین است زیرا کمتر قابل اشتعال است. با این حال، ژنراتورهای دیزلی نسبت به مدل های بنزینی احتمال آتش سوزی کمتری دارند. البته، صرف نظر از سوختی که استفاده می کنید، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید و به خوبی از دستگاه خود مراقبت کنید.

قیمت دیزل ژنراتور با عوامل مختلفی از جمله نوع دستگاه، کیفیت، مدل دستگاه ها، توان خروجی، کاربری و قابلیت حمل آن رابطه مستقیم دارد. به طور کلی، دیزل ژنراتورهای کوچک بین 6.8 تا 220 کیلو ولت آمپر هستند و در هر دو فرکانس 50 و 60 هرتز کار می کنند.

این ژنراتورهای ارزان قیمت برای تامین برق ساختمانی و مشاغل کوچک، مسکونی، کشاورزی و صنایع مخابراتی استفاده می شوند.

دکمه بازگشت به بالا