فرهنگ و هنرمطالب برتر

بهترین آهنگ ها برای مدیتیشن

اپلیکیشن مدیتیشن و ذهن آگاهی آرامیا

بیشتر از 20 دوره مدیتیشن فارسی، ذهن آگاهی، یوگا، تمرین تنفسی، دوره‌های آموزشی و… ! مدت زیادیه که تو سطح وب فارسی مینویسم و به تازگی علاقه زیادی به علوم اعصاب و مدیتیشن پیدا کردم. به همین خاطر پیش خودم گفتم باید تو یک رسانه مرتبط فعالیت کنم و برای رسیدن به این هدف، جایی رو بهتر از آرامیا پیدا نکردم  . دانلود زیباترین آهنگ های مدیتیشن در یک مجموعه با کیفیت عالی و پخش آنلاین درود بر همراهان همیشگی باکس موزیک امروز برای شما عزیزان مجموعه ای فوق العاده از بهترین آهنگ های بی کلام مدیتیشن مراقبه آماده کرده ایم.

این مجموعه شامل آهنگ های مدیتیشن برای خواب با صدای گیتار, پیانو و صدای طبیعت میباشد امیدوارم این مجموعه مدیتیشن مورد پسند شما قرار بگیرد نظرات و پیشنهادات خود را برای ما از بخش نظرات ارسال کنید مدیتیشن: به فنون و روش تسلط بر ذهن مدیتیشن گفته میشود در مدیتیشن مهارت‌ های مختلفی به دست می‌آید که مهم ترین آن ها تسلط بر ذهن میباشد . این هدف تنها با آرامش ذهن و جسم است که به دست می‌آید و موسیقی مراقبه به آرامش ذهنی کمک می‌کند.

مراقبه با مزایا و فواید متعددی همراه است. پژوهش‌های انجام‌شده همگی این مزایا را تایید کرده‌اند و بر اثربخش بودن مدیتیشن صحه گذاشته‌اند. شواهد نشان داده‌اند مراقبه در کاهش اضطراب، بهبود خلق ‌و‌ خو، افزایش سلامت جسمانی و بهبود عملکرد مغز موثر است و گاهی نتایجی برابر با درمان‌های شناختی-رفتاری دارد! اما چه کسی بدش می‌آید که این مزایای متعدد را دوچندان کند و از مراقبه تا بالاترین اندازه ممکن سود ببرد؟ قطعا همه ما به دنبال تمرینی هستیم که بیشترین بهره را از آن ببریم. مراقبه با موسیقی روشی است که می‌تواند نتایج مثبت مدیتیشن را دو برابر کند. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین آهنگ برای مراقبه صحبت کنیم و ویژگی‌های یک موسیقی عالی برای مدیتیشن را بررسی نماییم.

آهنگ مراقبه چیست؟

به آهنگ‌هایی که حین مراقبه از آن‌ها استفاده می‌شود موسیقی مراقبه می‌گوییم. این سبک موسیقی و new persian music برای حفظ تمرکز، جلوگیری از پرش افکار، مقابله با منفی‌بافی و منفی‌نگری و بهبود تجربه مدیتیشن به کار می‌رود. ریتم آهنگ مراقبه معمولا کند است و با الگویی ملایم تکرار می‌شود. البته به‌طور کلی موسیقی مدیتیشن می‌تواند انواع سبک‌ها را در بر بگیرد و این موضوع به تجربه شخصی شما بستگی دارد؛ اما ویژگی مشترک اغلب این آهنگ‌ها، آرام‌بخش بودن آن‌ها است. هدف اصلی در مراقبه، توسعه ابعاد معنوی و بهبود وضعیت روانی و جسمی است. ما به مراقبه می‌نشینیم تا ذهنمان را از آلودگی‌ها و اضطراب‌ها پاک کنیم و به خالق جهان هستی نزدیک شویم.

انواع موسیقی برای مراقبه

به‌طور کلی انواع ژانرهای موسیقی برای گوش دادن و تجربه کردن به‌وجود آمده‌اند اما برخلاف آن‌ها، آهنگ مدیتیشن را نه به‌عنوان یک موسیقی بلکه در قالب ابزاری برای تجربه بهتر مراقبه، مدیتیشن یا یوگا استفاده می‌کنند و این صدای آرام‌بخش در پس‌زمینه پخش می‌شود. حین مراقبه می‌توانید از صداها و آهنگ‌های مختلفی استفاده کنید تا تجربه بهتر و جذاب‌تری را رقم بزنید:

  1. موسیقی کلاسیک موسیقی کلاسیک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آهنگ مراقبه است. این موسیقی می‌تواند احساس نشاط و آرامش را به شنونده انتقال بدهد و در عین حال به او کمک کند بر روی تمرینات متمرکز بماند. بعضی از موسیقی‌های کلاسیک شناخته‌شده بیش از سایر آن‌ها برای مدیتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  2. صدای طبیعت صدای طبیعت یکی از بهترین موسیقی‌های مراقبه است. این صدا پیوند بین ما و طبیعت را تقویت می‌کند و خالق توانای این جهان هستی را به یادمان می‌آورد. اگر بتوانید در طبیعت به مراقبه بنشینید و از این صداها در محیط اطراف خود لذت ببرید تمرینی باکیفیت را تجربه خواهید کرد. در غیر این صورت، صداهای ضبط‌ شده از طبیعت مانند صدای باران، رودخانه، خواندن پرندگان یا صدای رعد و برق نیز می‌تواند احساسی مشابه را به شما منتقل کند.

در ابتدا دو آهنگ مدیتیشن با صدای گویندگان برتر فارسی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم که میتوانید به کمک‌شان حتی بدون هیچ دانش قبلی، یک مدیتیشن اصولی را تجربه کنید. موسیقی مزایای شگفت‌انگیزی برای مدیریت استرس و سلامت کلی بدن دارد. موسیقی مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا بدون تلاشی آگاهانه عملکرد اندام‌های بدن را آرام کنید و استرس را کاهش دهید. همچنین می‌تواند روحیه‌تان را بالا ببرد، تنفس‌تان را آرام کند و موجب تغییراتی دیگر در موارد استرس‌زا شود. در ادامه این مطلب از کلینیک آرامش مجله دکتر بهشتیان با طریقه مدیتیشن به کمک موسیقی آشنا خواهیم شد.

مدیتیشن هم یکی از معروف‌ترین استراتژی‌ها برای مدیریت استرس محسوب می‌شود که مزایای کوتاه‌مدتی چون بدن و ذهنی آرام دارد. همچنین می‌تواند در طول زمان تحمل و مقاومت افراد را در برابر استرس بالا ببرد. ترکیب موسیقی با مدیتیشن می‌تواند تاثیرات مثبت آنها را عمیق‌تر کند و کاهش استرس بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد. یک مزیت دیگر برای افرادی که در مدیتیشن مبتدی هستند یا کمالگرا محسوب می‌شوند این است که مدیتیشن با موسیقی راحت‌تر است و از سایر انواع تمرین، سریع‌تر موجب آرامش می‌شود. به عبارت دیگر، تکنیکی برای کاهش استرس است که هر کسی می‌تواند انجامش دهد. با تمرین مکرر، این نوع مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا هر استرسی را مدیریت کنید.

دستورالعمل هایی برای مدیتیشن با موسیقی

۱. موسیقی‌ای برای مدیتیشن انتخاب کنید که موجب آرامش تان شود: این قاعده به این معناست که نوعی از موسیقی را انتخاب کنید که از گوش دادن به آن لذت می‌برید. به عنوان مثال اگر موسیقی کلاسیک برایتان جذاب نیست، انتخابش نکنید. همچنین بهتر است آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که ضرب آرام‌تری دارند و ترجیحا بدون ترانه هستند. ترانه آهنگ می‌تواند حواستان را پرت کند و قسمت آگاه ذهن را درگیر خود سازد؛ قسمتی از ذهن که در مدیتیشن با موسیقی سعی داریم آرامش کنیم.زمان مورد نیاز در حالی که حداقل زمان مناسب برای مدیتیشن با موسیقی ۲۰ دقیقه است، حتی تمرین با یک آهنگ هم می‌تواند به کاهش استرس و بازیابی انرژی کمک کند.

۲. در یک موقعیت راحت قرار بگیرید و آرام باشید: بیشتر مردم فکر می‌کنند که باید به روشی مشخص چهار زانو بشینند یا از یک کوسن مدیتیشن استفاده کنند. اما در حقیقت هر موقعیت و حالتی که برایتان راحت است را می‌توانید انتخاب کنید. برخی مردم دراز نمی‌کشند؛ چون اگر خسته باشند ممکن است خوابشان ببرد. می‌توانید حالت‌های مختلف را امتحان کنید و همانی که برایتان مناسب است را برگزینید. موقعیت مناسب خود را که پیدا کردید، چشم‌هایتان را ببندید، عضلاتتان را شل کنید و از طریق دیافراگم نفس بکشید. شانه‌ها، شکم و حتی عضلات صورتتان را آرام کنید. نفسی عمیق از طریق بینی بکشید، به جای قفسه سینه به آرامی شکمتان را باز کنید، سپس از طریق دهان بازدم را انجام دهید و نفس را بیرون بدهید.

دکمه بازگشت به بالا