حوادثمطالب برتر

دلیل ناتوانی در دخول

در این مقاله دکتر آقامحمدپور، قصد داریم به 6 علت مشکلات جنسی و ناتوانی جنسی اشاره کنیم.

تصور کنید در رختخواب با دیگری هستید و عروسی تمام شده است. اما در هنگام آمیزش و دخول درد عجیبی احساس می کنید و از آن متعجب خواهید شد.

هر چه بیشتر تلاش کنید بیشتر نگران می شوید و اوضاع بدتر می شود. در نهایت هر دو خسته می شوید و تصمیم می گیرید تا صبح روز بعد تلاش نکنید.

اما دوباره دارد اتفاق می افتد. یعنی مشکل از کجاست؟ یا بدتر از آن، مشکلاتی در ناحیه تناسلی داشته باشید.

قبل از اینکه خود یا همسرتان را سرزنش کنید، بدانید که این اولین بار نیست که با این مشکل مواجه می شوید. این مشکل اغلب در زوج هایی که برای اولین بار رابطه جنسی داشته اند رخ می دهد.

با این حال، قبل از اینکه ناامید شوید و به پزشک مراجعه کنید، در اینجا برخی از علل احتمالی این مشکل را بررسی کرده و توصیه هایی برای داشتن یک رابطه شاد ارائه کرده ایم.

دلیل اول: شما دقیقا نمی دانید کجا می روید

سنگاپور با وجود توسعه یافتگی، هنوز کشوری با فرهنگ سنتی و بسته است. بنابراین، زمانی که موضوع رابطه جنسی مطرح می شود، صحبت کردن در مورد مسائل مربوط به آن توسط زوج ها غیر معمول نیست.

در تحقیقی که در سال 2009 انجام شد، مشخص شد که 60 درصد از زنان سنگاپوری بین 16 تا 24 سال از وجود سه سوراخ در ناحیه تناسلی خود اطلاعی ندارند.

به گفته پزشکان و درمانگران جنسی، دانش جنسی خاصی از آناتومی دستگاه تناسلی، آینده نگری و محل منافذ بدن برای مقاربت موفق ضروری است.

درک اینکه چگونه یک زن به تحریک جنسی واکنش نشان می دهد، اولین گام به سوی مقاربت موفق و بدون درد است.

چه کار باید بکنیم

برای شناخت بدن و آلت تناسلی خود وقت بگذارید. این روزها با جستجو در اینترنت می توانید هر چیزی را که نیاز دارید پیدا کنید. آناتومی بدن خود را با یک آینه دستی کوچک بررسی کنید. لابیا را باز کنید و به دنبال فضای بین کلیتوریس و مقعد باشید.

دو دهانه وجود دارد. مجرای ادرار در بالا و واژن در پایین. از آنجایی که مجرای واژن به سمت عقب متمایل شده است، فرد باید در هنگام دخول در زاویه راست قرار گیرد.

اگر زاویه درست واژن را احساس نمی کنید، سعی کنید قبل از رابطه جنسی یک تامپون یا انگشت را داخل واژن قرار دهید.

همچنین می توانید با بررسی بدن خود متوجه شوید که چه چیزی خوب است. ابتدا به جایی بروید که کسی مزاحم شما نشود.

بدن خود را از سینه تا پاهای خود لمس کنید. همچنین خودارضایی کنید تا بفهمید چه چیزی باعث ارگاسم و لذت بیشتر می شود.

بیشتر زنان با تحریک کلیتوریس به ارگاسم می رسند. از ژل روان کننده برای بدن استفاده کنید.

در این صورت متوجه خواهید شد که انتقال صاف یا سریع و خشن را دوست دارید. کشف بدن شما را با بدن خود راحت تر می کند و به شما کمک می کند در حین رابطه جنسی احساس آرامش کنید.

هرچه خودتان را بهتر بشناسید، بهتر می توانید شریک زندگی خود را در حین رابطه جنسی راهنمایی کنید

دلیل دیگر نفوذ ناپذیری: اضطراب و استرس زیاد.

اگر از نظر جنسی بی تجربه هستید، ممکن است دچار اضطراب شوید. شما نمی دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد و به جای هیجان زده شدن، نگران هستید.

اگر قبلاً این مورد را تجربه کرده اید، هنوز استرس دارید. تمام صحنه های جنسی که در فیلم ها می بینید نشان دهنده یک رابطه پرشور و یک ارگاسم غیرقابل تصور است.

تصاویر ایده آل و خارق العاده از بازیگران زن جذاب و خوش اندام و تجسم های جنسی عالی و خیره کننده، انتظارات فرد از رابطه را افزایش می دهد و ناخودآگاه ترس و اضطراب ایجاد می کند.

فرد در حین آمیزش نگران انجام یک حرکت اشتباه خواهد بود و دخول مشکل می شود. واژن یک اندام منعطف و عضلانی است که می تواند به اندازه یک کودک منبسط شود.

در عین حال، پتانسیل انباشته شدن استرس، اضطراب و مواقعی که اجازه ورود ندارد را دارد.

هنگامی که در حال استراحت و تحریک هستید، به دلیل روانکاری کامل، نفوذ دردناک است. نگرانی در مورد انجام کار درست یا غلط برای ورود نیز باعث اضطراب می شود.

چه کار باید بکنیم؟

برای جلوگیری از ناتوانی جنسی سعی کنید پیش بازی زیاد داشته باشید. به همسرتان اجازه دهید بدن شما را بررسی کند تا هر دوی شما راحت تر باشید. پیش بازی به لیزتر شدن واژن کمک می کند. از او بخواهید که با انگشتتان کلیشه اش را لمس کند.

کلیتوریس یکی از مهم ترین اعضای بدن زنان برای رابطه جنسی است. به او بگویید اگر می توانید کلیشه او را لمس کنید.

در مورد آن خجالتی نباشید. اگر احساس رضایت می کنید، به هر طریقی آن را اعلام کنید. بعد از اینکه آلت تناسلی به طور کامل برانگیخته شد و لغزنده شد، از او بخواهید که ابتدا با انگشت خود، راحتی بدن شما را اندازه گیری کند.

سپس میزان نفوذ را به دو انگشت افزایش دهید. اگر هنوز احساس درد می کنید، به پیش بازی بازگردید. اگر در این زمان از نظر ذهنی خسته هستید، استراحت کنید و بعداً دوباره امتحان کنید.

برای رابطه جنسی بدون استرس، چراغ ها را خاموش کنید و فقط چراغ کنار تخت را با یک لامپ کوچک یا شمع بگذارید.

لباس های تحریک کننده بپوشید. وضعیت صحیح شروع یک رابطه، حالت سنتی و معمولی است که زن در پایین و مرد در جلو، وضعیت سگ یا مرد چهار دست و پا و مرد در پایین و زن روی بدن قرار دارد. جلو

همه آنها را امتحان کنید تا در نهایت با یکی از آنها احساس راحتی کنید. می توانید در رختخواب چشمان خود را ببندید و اجازه دهید همسرتان بدن شما را لمس کند.

در این صورت بدن خود را نمی بینید و به دلیل عدم اطمینان اولیه نسبت به بدن خود لذت خود را به تاخیر می اندازید.

همچنین می توانید چشمان همسرتان را ببندید. سپس می توانید هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید. سپس بازداری ها را از دست می دهید تا واکنش آنها را نسبت به خود ببینید.

دلیل سوم عدم نفوذ: واژن به اندازه کافی لیز نیست

در هنگام تحریک جنسی، وریدهای ناحیه تناسلی گشاد می شوند و جریان خون به دیواره های واژن افزایش می یابد. این اجازه می دهد تا مایعات از این دیواره ها عبور کنند و مسیر واژن لغزنده و آماده ورود است.

پیش بازی کامل و برانگیختگی شدید برای روانکاری کافی واژن ضروری است. در این صورت دخول آسان است و دردی ندارد.

به عبارت دیگر برانگیختگی و برانگیختگی واژن را مرطوب می‌کند و رابطه جنسی لذت‌بخش‌تر می‌شود.

اگر تمایلی به رابطه جنسی ندارید، خشکی واژن در حین دخول می تواند دردناک باشد. روان کننده طبیعی بدن می تواند تحت تأثیر عوامل دیگری مانند استرس، داروها و قرص های ضد بارداری قرار گیرد.

اصطلاح پزشکی برای مقاربت دردناک دیسپارونی است. در این حالت درد مداوم در ناحیه واژن در حین و پس از دخول ایجاد می شود.

اگر پس از استفاده از روان کننده همچنان مقاربت دردناکی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. در این صورت دلیل اصلی مشخص می شود.

چه کار باید بکنیم

سعی کنید در حین مقاربت روان کننده بیاورید تا دخول راحت تر شود. روان کننده های سیلیکونی بر پایه آب و ژل های ماساژ در بازار وجود دارد.

کاندوم های پایه آب به دلیل ایمنی بالا و سهولت استفاده از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

آنها در آب حل می شوند و به راحتی شسته می شوند. قبل از وارد شدن به آن، روغن را روی کف دست خود بمالید و آن را روی اندام تناسلی همسرتان بمالید تا مقاربت راحت تر شود.

دلیل چهارم ناتوانی جنسی: مشکلی به نام واژینیسموس دارید

ناتوانی در نفوذ می تواند ناشی از واژینیسموس در زنان باشد که در آن ماهیچه های یک سوم پشتی واژن در حین دخول غیر ارادی بوده و باعث درد می شوند.

در مورد یونیسموس، واکنش های غیرارادی و خود به خودی در حین دخول رخ می دهد و رابطه جنسی را دردناک و غیرممکن می کند.

از هر ده زن در سراسر جهان، یک زن مبتلا به واژینیسموس است و به نظر می رسد که این بیماری در آسیا بیشترین میزان را دارد.

واژینیسموس استرس روانی ناشی از دخول است که باعث انقباض واژن می شود و دخول را به طور فزاینده ای دشوار می کند.

هم زنانی که از واژینیسموس رنج می برند و هم شریک جنسی آنها مضطرب و ناامید می شوند. زن خود را سرزنش می کند و به دلیل ناتوانی در نفوذ، اعتماد به نفسش از بین می رود.

شناخت نادرست جنسی و درک ضعیف بدن زن این مشکل را تشدید می کند و منجر به جدایی عاطفی و جسمی زوج می شود.

ملیسا زنی 35 ساله است که ازدواج 10 ساله اش به دلیل واژینیسموس به پایان رسیده است.

دکتر او می گوید: «وقتی متوجه شدیم مشکل ملیسا روانی است، توانستیم آناتومی او را بفهمیم.

جلسه درمانی بین ملیسا و درمانگر با حذف رابطه جنسی آغاز می شود. سپس تکنیک های آرام سازی و یک سری تمرینات کف لگن را به او آموزش داد.

هدف افزایش آگاهی از بدن او و راحت کردن او با این عضو ناشناخته است. روحیه و عضلات کف لگن او نیز باید تقویت شود. بعد از دو قسمت، ملیسا ممکن است برای اولین بار احساس کند که نفوذ کرده است.

در حالی که علم پزشکی پاسخی برای علت اصلی واژینیسموس ندارد، علت آن اغلب به اضطراب و ترس، ترس از بارداری، پیش بینی درد هنگام دخول مربوط می شود.

دلیل روانی واژینیسموس می تواند تجربیات بد جنسی در گذشته باشد. در این صورت نفوذ با هر چیزی از جمله تامپون و معاینه لگن برای فرد سخت و غیرممکن خواهد بود.

چه کار باید بکنیم؟

ممکن است به دلایل دیگری مانند احساس گناه، ترس یا فقدان ارتباط عاطفی در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود مضطرب باشید.

آیا از دیدگاه خود در مورد رابطه جنسی به دلیل تربیت بسته خود احساس بدی دارید؟

فکر می کنید به اندازه کافی آماده نیستید؟ برای کشف احساسات خود وقت بگذارید و در مورد آنها با شریک زندگی خود صحبت کنید.

در این صورت آنها ارتباطات عاطفی عمیق تری ایجاد می کنند. اگر فکر می کنید ممکن است از واژینیسموس رنج می برید، مشاوره یا رفتار درمانی ممکن است برای رسیدگی به مسائلی مانند ترس، احساس گناه، درگیری های درونی و احساسات مربوط به تجربیات بد جنسی در گذشته مفید باشد.

پزشک همچنین ممکن است برای واژینیسموس درمان هایی مانند کرم بی حس کننده برای رفع یبوست یا کرم نافذ تجویز کند.

سایر درمان ها شامل تمرینات کگل برای کنترل بهتر عضلات مثانه در هنگام انقباضات و آرامش و استفاده از دستگاه های کششی است.

مته ها در اندازه های مختلف هستند تا به آرامی و به تدریج قایق را حرکت دهند تا اندازه مناسب برای عکسبرداری دقیق باشد.

دلیل پنجم: همسرتان اختلال نعوظ دارد

اختلال نعوظ می تواند باعث ناتوانی جنسی شود. اختلال نعوظ یک مشکل رایج است و می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله بیماری های مزمن، برخی داروها، خستگی مفرط و مصرف بیش از حد الکل باشد.

برخی بیماری ها مانند بیماری عروق مغزی و دیابت نیز باعث اختلال نعوظ می شوند.

عوامل عاطفی و روانی نیز می توانند باعث اختلال نعوظ شوند. با مراجعه به پزشک، علت اضطراب تشخیص داده می شود و تمرینات بدنی از جمله دستکاری ستون فقرات به فرد آموزش داده می شود.

شوهران زنان مبتلا به واژینیسموس احتمالاً در پاسخ به اختلال نعوظ مبتلا می شوند. این بیماری ها می توانند باعث اختلال نعوظ با منشاء روانی شوند.

علت ناتوانی جنسی در مردان عوامل عاطفی و روانی است. تصورات نادرست نهادینه شده در مورد رابطه جنسی نیز منجر به اضطراب می شود.

برای مردان، اضطراب عملکرد از اولین شکست در رابطه جنسی منجر به نگرانی بیشتر و در نهایت شکست می شود.

در نتیجه یک اختلال روانی، بی میلی به رابطه جنسی و قطع هر گونه فعالیت جنسی وجود دارد.

چه کار باید بکنیم

اگر علت ضعف عوامل روانشناختی مانند استرس و اضطراب قدرت است، با تمرکز بر روی کار دیگری بدون مداخله، استرس را از آن دور کنید. راه حل بهتر این است که روی سایر فعالیت های جنسی که هر دو از آنها لذت می برید تمرکز کنید.

سعی کنید محتوای جنسی را با هم تماشا کنید یا بخوانید. از اسباب بازی های جنسی برای تحریک رابطه جنسی استفاده کنید.

اگر اختلال نعوظ می بینید، آن را درونی نکنید و اجازه ندهید توجه شما به دنبال عدم جذابیت شما باشد. در این صورت شرایط دشوارتر می شود و دخول با درد و سختی بیشتری همراه است.

درک این موضوع که هیچ کدام از شما مقصر این موضوع نیستید به حمایت یکدیگر کمک می کند.

اختلال نعوظ شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اگر در این مورد نگران هستید، از یک پزشک یا متخصص جنسی کمک بگیرید.

دلیل ششم عدم امکان ورود: مشکل جسمی است

اگر شما کاملاً آرام هستید و با بدن خود راحت هستید، اما همچنان در دخول کردن مشکل و درد دارید، احتمالاً این یک مشکل فیزیکی است.

بیماری های مقاربتی، عفونت های تناسلی یا سایر مشکلات از این قبیل، همگی باعث ایجاد درد در هنگام دخول و ناتوانی در نفوذ می شوند.

نقص ساختاری نیز باعث درد می شود. سپتوم واژن یک بیماری نادر است که در آن واژن توسط دیواره ای از بافت به دو قسمت تقسیم می شود.

به دلیل وجود انسداد، در هنگام دخول درد ایجاد می شود. در آندومتریوز، زمانی که پوشش داخلی رحم به جای داخل رحم در خارج از رحم رشد می کند، در حین دخول، ضعف و درد عضلانی رخ می دهد.

علائم اختلال عملکرد جنسی در بیماران مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، پلوریت، افسردگی یا بیماری قلبی شایع است.

درد یکی از اولین علائمی است که نشان دهنده مشکلات در دستگاه تناسلی زنان است. زندگی طولانی مدت با درد ناشی از بیماری و مشکلات جسمی باعث واژینیسموس می شود.

این به این دلیل است که بدن در تلاش است از خود در برابر سایر بیماری ها محافظت کند. برای تعیین علت پزشکی زمینه ای ناتوانی جنسی به پزشک مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا