علمی و پزشکیمطالب برتر

پوست موز برای ماسک صورت

آیا درمورد خواص پوست موز اطلاعات دارید و آیا می دانید از پوست این میوه برای زیباتر شدن پوست بدن استفاده می شود؟ موز نه تنها موادمغذی و معدنی بالایی دارد، بلکه یک میان وعده کامل است. با همه این اوصاف، اکثر ما تمایل داریم پس از خوردن موز پوست آن را دور بیندازیم، درصورتی که شاید این یکی از بزرگ ترین اشتباهات روزمره ماست. شاید تعجب کنید، اگر بدانید از خواص پوست موز برای از بین بردن رادیکال های آزاد سطح پوست استفاده می شود. پوست موز مملو از پلی فنول ها، کاروتئونیدها و آنتی اکسیدان های مفیدی است که به سم زدایی پوست شما کمک می کنند.

این مقاله شما را با فواید و خواص پوست موز آشنا می کند و به شما یاد می دهد چگونه حداکثر بهره مندی را از آن داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

موادمغذی پوست موز

اخیراً بسیاری از افراد مشهور ازجمله هنرمندان و ورزشکاران از خواص پوست این میوه برای ارتقای سلامت پوست خود می گویند. تمامی افرادی که از پوست موز برای پوستشان استفاده کرده اند، اذعان دارند که بهترین گزینه برای رفع آکنه و مشکلات پوستی، به خصوص مشکل رنگ دانه هاست. محصولات آرایشی شرکت بیز با قیمت مناسب را میتوانید از سایت خریداری کنید.

تمامی خواصی که در پوست موز نهفته شده اند، حاصل مواد مغذی و معدنی موجود در این میوه هستند. پوست موز سرشار از سیلیس است که در نهایت باعث تولید کلاژن در بافت پوست انسان می شود. همچنین، مقادیر قابل توجهی از فنولیک هم در آن وجود دارد که خاصیت ضد میکروبی را برای پوست به ارمغان می آورد.

پوست موز مملو از آنتی اکسیدان، فیبر و موادمغذی حیاتی است. این موادمغذی دست به دست هم می دهند تا پوست بدن روشن شود و دیگر اثری از چین وچروک در سطح پوست نباشد. پوست موز به دلیل موادمغذی موجود در آن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی هم عمل می کند و باعث آبرسانی می شود. مطالعات بسیاری نشان داده اند پوست موز به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان، دارای خاصیت ضدالتهابی است.

انواع خواص پوست موز

پوست موز دارای طیف وسیعی از خواص و فواید برای نقاط مختلف بدن انسان است. استفاده از پوست موز به عنوان یک ماده خوراکی و حتی غیرخوراکی هم مجاز است و در هر صورت می توان از آن بهره مند شد. در ادامه به چند مورد مهم از انواع خواص پوست موز اشاره کرده ایم که هریک از آنها بخشی از سلامت ما را در بر می گیرند. کرم ویتا بلا و به طور کلی محصولات ویتابلا دارای فرمولاسیون یک شرکت ایتالیایی هستند اما در حال حاضر در ایران و به صورت انحصاری توسط شرکت بیز تولید می شود

استفاده از پوست موز به عنوان یک ماده خوراکی و حتی غیرخوراکی هم مجاز است.

کمک به درخشش دندان ها

پوست موز را هر روز به مدت یک هفته و به مدت یک دقیقه روی دندان های خود بمالید. این کار می تواند به سفید شدن دندان هایتان منجر شود. اگر دندان شما در برابر اثرات پوست موز مقاومت نشان می دهد، باید فکر دیگری برای آن بکنید؛ چراکه خواص پوست موز برای دندان های سالم و حفظ سلامت آنها مفید است.

کمک به حذف زگیل ها

تحقیقات و شواهد نشان می دهند پوست موز به از بین بردن زگیل و جلوگیری از سرایت آنها به نقاط دیگر کمک شایانی می کند. برای این که بتوانید از خواص ضد زگیل پوست موز بهره مند شوید، کافیست آن را روی ناحیه پوست مورد نظر بمالید. توجه داشته باشید اثرات پوست موز برای زگیل باید به صورت متوالی و هر شب پس از مالیدن روی پوست مشاهده شود.

استفاده به عنوان یک ماده غذایی

پوست موز را می توان خورد. برای این کار، می توانید سراغ دستورات غذایی تایید شده ای بروید که در اینترنت وجود دارند. برای مثال شما می توانید پوست موز را با سیب زمینی مخلوط کرده و آنها را سرخ کنید. از پوست موز به عنوان یک چاشنی برای نرم کردن و نگهداری گوشت یا مرغ هم استفاده می شود.

اثرات ضدجوش

جوش های سرسیاه و آزاردهنده، ازجمله عوارض پوستی مقاوم به درمان محسوب می شوند. ازآنجایی که پوست موز دارای هم است، پیشنهاد می شود که هر روز به مدت 5 دقیقه آن را روی صورت و بدن خود ماساژ دهید و نتایج آن را پس از یک هفته مداومت در درمان مشاهده کنید. ماساژ پوست با پوست موز را تا زمانی که لایه برداری تا آخرین سطح خود ادامه دارد، انجام دهید تا اثربخشی آن به حداکثر برسد.

ماساژ پوست صورت با پوست موز هر روز به مدت 5 دقیقه برای درمان جوش مفید است.

خواص ضد چین و چروک

اگرچه هیچ مدرکی دال بر تاثیر پوست موز بر درمان چین وچروک وجود ندارد، اما گفته می شود می توان از آن برای هیدراته نگه داشتن پوست استفاده کرد. یک زرده تخم مرغ را به پوست موز له شده اضافه کنید و آن را روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید تا این ترکیب جادویی تا 5 دقیقه روی سطح پوستتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. آنتی اکسیدان های پوست موز به کاهش علائم پیری و خطوط اخم کمک می کنند.

مسکن برای درد

برای این که از مزایای ضد درد پوست موز بهره مند شوید، آن را روی ناحیه درد بمالید و بگذارید تا 30 دقیقه روی آن ناحیه باقی بماند. پوست موز دارای خواص ضد التهابی و ضدعفونی کننده است که به کاهش درد هم منجر می شود. همچنین گفته می شود مخلوطی از روغن نباتی و پوست موز می تواند به تسکین دردها کمک کند.

محافظت در برابر اشعه فرابنفش

پوست موز به عنوان یک محافظ کاربردی و قدرتمند در برابر اشعه فرابنفش محسوب می شود. می توان از پوست موز برای حفظ ساختمان چشم در برابر اشعه مضر UV استفاده کرد. پیش ازاین که پوست موز را روی چشم خود بمالید، حتماً آن را زیر نور خورشید بگذارید. همچنین گفته می شود با استفاده از خواص پوست این میوه می توان خطر ابتلابه آب مروارید را کاهش داد.

خواص پوست موز برای پوست و زیبایی

عمده مشکلاتی که ساختمان حساس پوست انسان را تهدید می کنند، شامل کم آبی و خشکی پوست هستند. از آنجایی که پوست موز دارای خواص رطوبت رسانی و مرطوب کنندگی است، می توان روی خواص درمانی آن برای پوست حساب باز کرد. پیج محصولات گاتیو را دنبال کنید تا با محصولات بیشتر آشنا شوید.

از این بابت، بسیاری از محققان بر این باور هستند که می توان باتکیه بر خاصیت لایه برداری پوست موز، علائم و اثرات پسوریازیس را کنترل و درمان کرد. همچنین، برطرف کردن خارش (اعم از حساسیت و حشره گزیدگی) پوست هم ازجمله خواصی است که پوست موز برای پوست ما دارد.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا