آیا ساخت ویلا مجوز دارد؟

مشاوره حقوقی در زمینه اخذ مجوز یکی از خدمات موسسه حقوقی می باشد. بسیاری از مردم برای بهره مندی از یک محیط سالم و تمیز، زمین های کشاورزی و باغ ها را خریداری می کنند. برای سکونت در این مکان ها نیاز به ساخت سرپناه و سرپناه می باشد، بنابراین نحوه اخذ مجوز ساخت خانه باغ یکی از سوالات این ساکنین است. از آنجایی که حفاظت از محیط زیست یکی از مهم ترین نیازهای هر جامعه است، دولت قوانینی را برای حفاظت از این موهبت خداوند وضع می کند و همه را ملزم به رعایت آن می کند. در ایران قوانینی برای جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی و جنگل ها تصویب شده است. زیرا از بین رفتن درختان باغ باعث افزایش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی می شود.

اگر شما نیز می خواهید مجوز باغ را دریافت کنید، با ما همراه باشید. مطمئن ترین راه برای اطلاع از جزئیات قانون برای ساخت ویلا، همیشه مشاوره حقوقی است. به همین دلیل تیم لمونگو مشاوره حقوقی در زمینه اخذ مجوز را به لیست خدمات حقوقی خود اضافه کرده است.

مجوز ساخت باغ خانه در شهرها و شهرها

1. مرجع صالح برای صدور مجوز ساخت باغ در روستاها و مناطق شهری کیست؟

برای اخذ مجوز ساخت باغ خانه اولین قدم اخذ مجوز تغییر نوع کاربری است. تشخيص موارد لازم براي تغيير كاربري اراضي كشاورزي و باغات هر استان، تبصره ماده 1 در صلاحيت كميسيون است. این کمیسیون به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

2. برای گرفتن مجوز ساخت باغچه چه مدارکی لازم است؟

در هر مورد مدارک لازم با توجه به ماهیت و محل پروژه متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر پروژه پیشنهاد می شود با اداره امور اراضی استان و یا مدیریت جهاد کشاورز شهرستان خود تماس حاصل فرمایید.

3. مراحل اخذ مجوز تغییر کاربری پارک چگونه است؟

اخذ مجوز تغییر کاربری اراضی و باغات منجر به مجوز ساخت باغ خانه روند خاصی دارد. نکات اصلی در زیر ذکر شده است:

گام اول:

ابتدا باید درخواست تغییر کاربری زمین تکمیل شود. سپس باید یک کپی از سند مالکان پارک، اصل پروانه یا تاییدیه اول کار پیشنهادی، نقشه میدان و مجوز از اداره کل محیط زیست و سایر مدارک موجود مهم داده شود. و مدیریت جهاد کشاورزی کشور.

مرحله دوم:

مدیر شهر جهاد کشاورزی در حال بررسی درخواست متقاضی است. مرحله بعدی تهیه گزارش و نمودار از باغ مورد نظر است. این موارد به همراه درخواست و مدارک متقاضی به اداره منطقه ارسال می شود.

سطح سوم:

گزارش اداره كشاورزي جهانگير و دادخواست متقاضي به دبيرخانه كميسيون تشكيل شده زير نظر اداره امور اراضي تقديم شده است. چنانچه زمین مزبور جهت احداث باغ به عنوان اراضی غیر زراعی و غیر باغی اعلام شود، دبیرخانه پس از تایید رئیس موسسه، پاسخ مورد نیاز را به متقاضی و مراجع ذیربط ابلاغ خواهد کرد.

ساخت ویلا
مرحله چهارم:

این پرونده در کمیته کاری کمیسیون مطرح شد. در صورت نیاز اعضای کمیته کاری از باغ بازدید و نظر می دهند.

گام پنجم:

موضوع در کمیسیون تبصره 1 بند 1 مطرح می شود در صورت مخالفت کمیسیون با تغییر کاربری باغ نتیجه توسط دبیر کمیسیون به متقاضی و اداره مربوطه اعلام می شود.

گام ششم:

در صورت موافقت کمیسیون با تغییر کاربری باغ، در صورتی که پروژه مشمول پرداخت هزینه های قانونی نباشد، تاییدیه توسط دبیر انجام می شود. در صورت ارائه طرح به پرداخت عوارض، دبیر کمیته پرونده را جهت تعیین قیمت زمین از طریق کمیته تقویم به اداره جهاد کشاورزی شهرستان ارسال می کند.

گام هفتم:

پس از ارزیابی قیمت مزرعه توسط کمیسیون زمین و تقویم در کمیسیون شهرستان جهاد کشاورزی، تکمیل این کمیسیون را به دبیر کمیسیون تبصره 1 بند 1 و متقاضی واریز مبلغ به الکترونیک اعلام کرد. شماره حساب خزانه داری ثروت کل کشور.

مرحله هشتم:

پس از پرداخت عوارض توسط متقاضی، مجوز تغییر کاربری محدوده مصوب برای اجرای طرح توسط کمیسیون بند 1 ماده 1 مجدداً در اداره جهاد کشاورزی ابلاغ می شود. شهر

گام نهم:

پس از تغییر پروانه کاربری، فرد می تواند برای احداث ساختمان در باغ خود از شهرداری پروانه خانه باغ بگیرد.

4-هزینه اخذ مجوز ساخت خانه باغ چقدر است؟

در مواردی که تغییر کاربری برای طراحی ویلا چوبی مجاز باشد ۸۰ درصد قیمت باغ با احتساب ارزش زمین پس از تغییر کاربری به عنوان مالیات از مالک اخذ و به خزانه داری کل کشور واریز می شود. بدیهی است احداث باغ خانه برای سکونت شخصی صاحبان زمین های تا 500 متر مربع مشمول مالیات نخواهد بود.

5. مهلت قانونی پاسخگویی به درخواست تغییر کاربری پارک برای اخذ مجوز ساخت باغچه چقدر است؟

«سازمان جهاد کشاورزی» باید ظرف مدت 2 ماه از تاریخ وصول درخواست پاسخ دهد. چنانچه متقاضی ظرف مدت 1 ماه از تاریخ ثبت درخواست، مدارک مورد نیاز را تکمیل ننماید، پرونده از دستور کار کمیته خارج خواهد شد. پس از اتمام پرونده، موضوع به نوبت در دستور کار کمیته قرار می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا