ابولا، مدارس اوگاندا را تعطیل کرد

مقامات اوگاندا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ابولا، مدارس سراسر کشور را تعطیل کردند.

به گزارش مخبران، اطلاعیه تعطیلی مدارس در اوایل ماه جاری (آبان ماه) و دو هفته مانده به پایان ترم تحصیلی پس از فوت هشت کودک بر اثر این بیماری همه گیر اعلام شد.

این دستورالعمل دیروز (جمعه) با وجود اعلام وزیر بهداشت اوگاندا مبنی بر کاهش تعداد موارد جدید ابولا در برخی مناطق از جمله کامپالا، پایتخت این کشور، در هفته های اخیر اجرایی شد.

وزیر بهداشت اوگاندا تاکید کرد: ما مردم را تشویق می کنیم که نسبت به این بیماری هوشیار باشند و با تیم های بهداشتی همکاری کنند.

دفتر سازمان بهداشت جهانی (WHO) در اوگاندا روز پنجشنبه اعلام کرد که از 22 نوامبر، برای 9 روز هیچ موردی از ابولا در کامپالا مشاهده نشده است.

در 20 سپتامبر، یک مورد نادر ابولا سودانی در موبنده، اوگاندا گزارش شد.

همچنین طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، زمانی که به مدت 42 روز متوالی مورد جدیدی وجود نداشته باشد، شیوع بیماری پایان می یابد.

ابولا که به عنوان یک تب خونریزی دهنده ویروسی ظاهر می شود، در ابتدا می تواند به سختی تشخیص داده شود زیرا تب یکی از علائم مالاریا است. این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد آلوده یا مواد آلوده منتقل می شود و علائم آن شامل تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، پیشگیری از شیوع بیماری ها به ویژه در محیط های شهری دشوار است.

قبل از آخرین شیوع، آخرین مرگ ثبت شده بر اثر عوارض ابولا در اوگاندا در شیوع اولیه این بیماری در سال 2019 رخ داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا