عمومیمطالب برتر

با انواع چادر ماشین آشنا شوید

بدنه ماشین مثل شیشه اش باقی می ماند، هر چه این پنجره زیباتر، تمیزتر و روشن تر باشد، انتقال بهتری دارد. تصور کنید که قصد دارید ماشین خود را برای مدت طولانی در گوشه خیابان پارک کنید. چند ساعت بعد، وقتی به ماشین خود می آیید، ممکن است آثاری از فضولات پرنده را روی بدن او پیدا کنید. اگر ماشین خود را زیر درخت پارک کرده اید تا از نور خورشید در امان بمانید، ممکن است بدن لکه های صمغ درخت داشته باشد که به سختی پاک می شود. برای نجات بدنتان از این همه تصادف، استفاده از اتوفروشی کافی است تا بتوانید خودروی خود را در گوشه خیابان پارک کنید و بدون نگرانی از آسیب بدنه، با خیال راحت کار کنید. اگر قصد خرید چادر ماشین پراید، پژو و یا چادر ال 90 و یا هر نوع ماشین دیگری را دارید، توصیه ما به شما مراجعه به فروشگاه بهنیکان است.

چادر ماشین چیست؟

چادر ماشین یک پوشش محافظ است که روی خودرو کشیده می شود تا از آسیب های محیطی محافظت کند. بدنه خودرویی که برای مدت طولانی در کنار جاده پارک شده است در معرض نور مستقیم خورشید، باران اسیدی، صمغ درختان، فضولات پرندگان و حتی گرد و غبار قرار دارد. به همین دلیل احتمال آسیب دیدن آن بسیار زیاد است.

چادر ماشین که از مواد مختلفی ساخته شده است می تواند به صورت سطحی از آسیب به بدنه جلوگیری کند.

هر خودرو دارای کابین خاصی است که از طرح های مختلفی ساخته شده و می تواند مواد و لوازم جانبی مختلفی داشته باشد.

انواع چادر ماشین

احتمالا چادرهای ماشین قدیمی را هم به یاد دارید، چادرهای پارچه ای که رنگ سبز و آبی روی آن چاپ شده بود. اما اکنون این روکش ها نیز از مواد مختلفی ساخته شده اند.

انتخاب متریال مناسب برای چادر ماشین بسیار مهم است بهتر است متریال چادری که انتخاب می کنید محکم بوده و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد تا بدنه را به طور کامل بپوشاند

از طرفی متریال چادر ماشین باید به گونه ای باشد که هوا به راحتی از زیر کاور عبور کند تا هنگام بارندگی رطوبت زیر آن گیر نکرده و آسیبی به بدنه وارد نشود.

معمولاً چادر ماشین از برزنت، کنف، کنف، پلاستیک و کتان ساخته می شود.

طبقه بندی انواع چادر ماشین

با اینکه از چادر ماشین برای پوشاندن بدنه ماشین استفاده می شود اما برای همه جنسیت ها مناسب نیست. فرض کنید وقتی باران یا برف می بارد از چادر ماشین پارچه ای استفاده می کنید، ماشین شما بعد از باران خیس می شود حتی اگر روکش داشته باشد. بنابراین سازندگان چادر از پارچه های مختلفی برای دوخت چادر استفاده می کنند که هر کدام برای فصل خاصی مناسب است.

چادرهای تک فصل

چادرهای تک فصل فقط مناسب فصل تابستان هستند و در فصول دیگر قابل استفاده نیستند.

این چادرها که عمدتاً از پارچه ساخته شده اند، نمی توانند از ماشین شما در برابر نور خورشید، گرد و غبار و خط و خش محافظت کنند.

از آنجایی که این روکش ها ضد آب هستند و به راحتی یخ می زنند، اغلب ارزان ترین چادرهای خودرو در بازار هستند.

چادر دو فصل

چادرهای دو فصل مشابه چادرهای تک فصل هستند که در برابر رطوبت و آب مقاومت بیشتری دارند. اما باز هم از این چادرها در زمستان و فصل سرما استفاده نمی شود چون در اثر رطوبت و سرما یخ می زنند و به راحتی تکه تکه می شوند.

چادر سه فصل

چادرهای سه فصل بیشتر برای فصل سرد و بارندگی مناسب هستند. به دلیل مقاومت این روکش ها در برابر آب، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و بارندگی دارند، بنابراین می توان از آنها در فصول بهار، پاییز و زمستان استفاده کرد. باید بدانید که این چادرها در برابر آفتاب و گرما چندان مقاوم نیستند.

چادر چهار فصل

بهترین و مناسب ترین چادر ماشین، چادر چهارفصل است، مخصوصا برای افرادی که معمولا ماشین خود را در کنار خیابان پارک می کنند. دوام این چادرها بالاست و در برابر باران، یخبندان و نور خورشید مقاومت بالایی دارند.

تعمیر و نگهداری چادر ماشین

اگر خودروی شما هنگام پارک نیازی به کشیدن پرده ندارد، بهتر است از آن استفاده نکنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

برای جلوگیری از گوشه های تیز که می تواند چادر ماشین را پاره و پاره کند، ماشین را نکشید.

چادر خیس را برای مدت طولانی داخل کاور قرار ندهید زیرا به مرور زمان پوسیده می شود.

برای ماندگاری بیشتر و ماندگاری آن بهتر است چادر ماشین را با صابون نشویید.

نکات مهم برای خرید چادر ماشین

بهتر است قبل از خرید چادر ماشین بودجه خود را مشخص کنید. به این ترتیب بسیاری از گزینه های شما فیلتر می شوند و انتخاب آسان تر می شود.

به سایز چادر دقت کنید تا دقیقا به اندازه ماشین شما باشد.

بهتر است نوع چادر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. برای مثال، اگر ماشین شما بیشتر اوقات زیر باران است، چادر سه فصل انتخاب مناسبی برای شماست.

جنس چادر یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. چادرهای چادر نازک عمر کوتاه تری نسبت به چادرهای پلاستیکی ضخیم دارند.

جمع و جور و جمع و جور بودن چادر ماشین بسیار مهم است. چادری که نیمی از تنه را به خود اختصاص دهد قطعا برای شما مشکل ایجاد می کند.

توجه داشته باشید که دوخت استفاده شده برای چادر ماشین محکم است تا در اثر استفاده به راحتی پاره نشود.

چادری که خریداری می کنید بهتر است کیف نگهداری داشته باشد تا در زمان استفاده نکردن از آن کثیف و گرد و خاک نشود و فضای کمتری در صندوق عقب ماشین شما اشغال کند.

نتیجه

برای کسانی که پارکینگ ندارند، چادر یکی از وسایل ضروری است. این کاور به راحتی از وسیله نقلیه شما در برابر گرما، سرما و رطوبت برای دوام بیشتر محافظت می کند. هنگام برنامه ریزی چادر خود، مطمئن شوید که بهترین گزینه را برای وسیله نقلیه خود انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا