عمومی

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟

اگر احساس فراموشی می کنید، این مشکل ممکن است به دلیل کمبود خواب یا دلایل دیگری مانند ژنتیک، سطح فعالیت بدنی و سبک زندگی و عوامل محیطی باشد. با این حال، شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مخبران، اخبار آنلاین وی نوشت: “رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می کند و شکی نیست که رژیم غذایی مناسب باعث جریان بهتر خون به مغز می شود. آنچه می خواهید بخورید همان چیزی است که می خورید تا قلب خود را تغذیه و محافظت کنید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای به مغز کمک می کند تا شکل خود را در دوران پیری حفظ کند و این نوع رژیم با عملکرد شناختی بهتر همراه است.»، منجر به حافظه و هوشیاری می شود.

با گنجاندن این مواد غذایی در رژیم غذایی خود حافظه خود را تقویت کنید:

سبزیجات بخورید

این پیام را هرگز فراموش نکنید. مصرف مقدار زیادی سبزیجات به ویژه کرفس، کلم بروکلی، کلم و سبزیجات تیره می تواند به بهبود حافظه کمک کند. از کلم پیچ یا کلم بروکلی در ساندویچ های خود استفاده کنید. کلم بروکلی برشته یک انتخاب عالی برای ناهار و شام است.

میوه و گیلاس شیرین بخورید

توت ها، به خصوص انواع تیره رنگ مانند تمشک، زغال اخته و گیلاس، منبع غنی آنتوسیانین ها و سایر فلاونوئیدها هستند که عملکرد حافظه را بهبود می بخشند. می توانید این میوه ها را به عنوان میان وعده همراه با غلات بخورید یا آنها را به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها در دسر بپزید. البته این فواید در میوه های تازه، منجمد و خشک و گیلاس یافت می شود.

اسیدهای چرب امگا 3 کافی دریافت کنید

امگا 3 برای سلامت مغز ضروری است. اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه اسید دوکوزاهگزانوئیک یا DHA، ممکن است به بهبود حافظه در جوانان کمک کند. غذاهای دریایی، جلبک ها و ماهی های چرب از جمله سالمون، ماهی تن، ساردین و شاه ماهی منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. خوردن ماهی دو بار در هفته توصیه می شود. اگر نمی توانید ماهی بخورید، با یک متخصص تغذیه در مورد سایر گزینه های غذایی و مکمل ها صحبت کنید. می توانید اسیدهای چرب امگا 3 را از روغن ماهی، جلبک دریایی و مکمل های جلبک دریافت کنید.

گردو خورده می شود

اثرات مفید گردو بر قلب بر همگان آشکار است. توجه داشته باشید که گردو عملکرد شناختی مغز را بهبود می بخشد. یک مشت گردو به عنوان یک میان وعده برای رفع گرسنگی مفید است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا