اقتصادی

برجام و قرارداد همکاری ایران و چین

مشاور وزیر کشور با اشاره به مباحث مطرح شده در توافقنامه همکاری ایران و چین ، برزام را یکی از ثمرات سیاست اقتصادی ، اجتماعی و خارجی ایران توصیف کرد.

به گزارش مخبران ، روح الله جامایی درباره این توافق نامه همکاری نوشت:

وی ادامه داد: بحث درباره توافقنامه همکاری ایران و چین یکی از داغترین و جدی ترین موضوعات در بخش های مختلف در داخل و خارج از کشور است و جزئیات این توافقنامه استراتژیک هنوز نهایی نشده و موضوعات آن به طور قانونی در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار نگرفته است. روش ها اهمیت برنامه اقتصادی بزرگ ایران را نشان می دهد.

علیرغم مخالفت گسترده برخی مخالفان با مقامات ارشد ، این توافقنامه نشان می دهد که سیاست اقتصادی ، اجتماعی و خارجی ایران می تواند اثرات بسیار گسترده ای داشته باشد. این نشان دهنده مسیر صحیح جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ یک استراتژی اقتصادی رقابتی برای سرمایه گذاران خارجی برای توسعه و جبران عقب ماندگی اقتصاد کشور است.

اگر تاریخچه روابط ایران و چین را بررسی کنیم و این پیمان را به نقطه عطفی تبدیل کنیم ، نقش محوری برزام در این توافق مشهود است. پیش از تصویب و اجرای مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برهام ، رویکرد چین به ایران مطابق با مفاد قطعنامه سازمان ملل در مورد اجبار بود ، بنابراین به تعهدات خود در زمینه توسعه میدان نفتی آزادگان عمل نکرد. رئیس جمهور این کشور پس از تصویب Borjam به ایران سفر کرد و زمینه را برای استفاده حداکثری از Borzam در جلسات با مقامات ارشد فراهم کرد که می توان آن را توافقنامه همکاری بین ایران و چین با میوه های بورژوایی دانست.

بورجام ، به عنوان یک معاهده بین المللی ، استفاده به موقع و مناسب از این توانایی ها بر عهده ذینفعان این توافق نامه است و عدم استفاده از آن ارزش های این توافقنامه بین المللی را تخریب نمی کند. با خروج آمریکا از برجام ، از سوی دیگر ایران و چین به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیل خود برای تقویت و گسترش روابط خود ، فارغ از غفلت و غفلت غرب هستند. خاتمه این توافق نامه با توجه به منافع ملی و منافع عمومی کشور و سایر نیروهای سرمایه گذاری در سایر بخش ها می تواند قدرت و ارزش برزام را براساس سه اصل عزت ، هوش و سرعت و یک رویکرد رقابتی و یک زیرساخت مبتنی بر توسعه تعیین کند. »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا