جزئیات جدید از سانحه قطار مشهد – یزد/راننده بیل مکانیکی مقصر است

مشهد

رئیس کمیسیون عالی حوادث با اشاره به ادامه بررسی بررسی سانحه ریلی و ارزیابی قطار مشهد – یزد، گفت: راننده بیل مکانیکی به دلایل نامعلومی فاصله ایمنی از راه آهن را رعایت نکرده و به این موضوع کمک کرده است. تصادف.

محمدحسن اسماعیلی در گفت وگو با مخبران، با اشاره به علل و عوامل حادثه ریلی امروز که منجر به سقوط پنج واگن ریل مسافربری مشهد- یزد شد، گفت:

وی در پاسخ به این سوال که چرا راه آهن فعال بوده و چرا بیل مکانیکی در مسیر راه آهن قرار گرفته است، گفت: طبق پروتکل های اعلام شده همواره به پیمانکار اعلام می کنیم که حداقل فاصله بیل مکانیکی و بیل مکانیکی از خط راه آهن سه متر باشد. معلوم نیست در پیاده رو چه اتفاقی افتاده است. در حال حاضر در حال بررسی بیشتر هستیم. حال راننده بیل مکانیکی خوب نیست، اما مطمئن هستیم که این حادثه عمدی رخ نداده است و تعدادی از اشتباهات در کنار هم منجر به این حادثه شده است.

اکثر روسای کمیسیون حوادث با بیان اینکه در حال حاضر در حال بررسی و بررسی پارامترهای مختلف برای تعیین علت حادثه و توضیح علل آن هستیم، ادامه دادند: طبق پروتکل ها زمانی که خط فعال می شود و خط فراخوانی می شود، ماشین آلات و بیل مکانیکی باید حرکت کنند. دور از راه آهن و داخل منطقه. اما در این حادثه با وجود اینکه خط ریلی ساعت 4:30 صبح امروز فعال شد، بیل مکانیکی همچنان با رعایت فاصله ایمنی در محل بود و در حال بررسی آن بودیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا بیل مکانیکی حدود نیم ساعت قبل از حادثه در کنار خط ظاهر شده است، گفت: قطار دیگری حدود یک ساعت قبل از حادثه از منطقه عبور کرده است که هنوز اطلاعات دقیقی در دست نداریم. بر اساس بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که بیل مکانیکی علت حادثه نبوده بلکه قطار بوم آن با هم برخورد کرده است. بیل مکانیکی در حال دور شدن از قطار بود، اما این اتفاق در حین حرکت و چرخش برای او افتاد.

اسماعیلی گفت: به محض مشخص شدن تصمیم نهایی و مشخص شدن تمامی جزئیات و ابعاد این حادثه گزارش کامل آن را منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا