جزئیات فروش آنلاین ارز/ بازار ارز آرام می‌شود

بازار ارز | فروش آنلاین

سخنگوی بازار ارز ایران از جزییات فروش آنلاین ارز خبر داد و گفت: با شروع عرضه آنلاین ارز، از هیجان بازار ارز کاسته شده و بازار به آرامش می رسد.

مسعود توکلی در گفت وگو با مخبران، درباره راه اندازی سامانه آنلاین بازار ارز اظهار کرد: سامانه آنلاین بازار ارز از ماه ها قبل راه اندازی شد اما اخیرا صف های مقابل صرافی ها طولانی شده و مردم نمی دانند کجاست. رفتن. برای مبادله آرام تر بروید. بانک مرکزی از امروز صرافی ها را برای ارائه بخشی از ظرفیت ارزی خود از طریق سامانه آنلاین بازار ارز محدود کرده است..

وی افزود: سامانه آنلاین بازار ارز به این صورت عمل می کند: متقاضیان وارد سامانه می شوند و اطلاعات شخصی خود را وارد می کنند و سامانه نزدیک ترین صرافی به محل سکونت آن فرد را نشان می دهد و صرافی نیم ساعت طول می کشد تا در مورد درخواست متقاضی تصمیم گیری شود. پس از مشخص شدن کارکرد درخواست، صرافی زمان دریافت ارز را از طریق پیامک به مشتری اعلام می کند.

سخنگوی بازار ارز ادامه داد: برخی صرافی ها در بین مردم شهرت بیشتری دارند که به همین دلیل افراد بیشتری به این صرافی ها مراجعه می کنند و در مقابل آنها صف تشکیل می شود. در حالی که بقیه صرافی ها مشتریان کمتری دارند. این منجر به راه اندازی یک سیستم آنلاین بازار ارز شد که افراد را بر اساس قدرت ارز هر صرافی راهنمایی می کند.

وی در خاتمه عرضه ارز از طریق سامانه آنلاین بازار ارز را کاهش بار روانی بازار ارز دانست و گفت: این اقدام تاثیر چندانی در کاهش رفتار هیجانی بازار ارز ندارد. .

به گزارش مخبران، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی های عضو بازار ارز موظفند از امروز (شنبه) نسبت به عرضه ارز از طریق سامانه آنلاین بازار ارز اقدام کنند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، صرافی های عضو بازار معاملات ارز، اولویت فروش ارز را به متقاضیان معرفی شده از طریق سامانه بازار غیرمتشکل معاملات ارزی به نشانی اینجانب بدهند. ice.ir و متعهد به ارائه به موقع سرویس می باشد

همچنین کلیه صرافی های عضو بازار ارز موظفند سایر مشتریان انفرادی را به سامانه فوق جهت خرید ارز راهنمایی کنند.

من باید بگویم؛ سامانه آنلاین بازار ارز ایران به منظور تسهیل در فرآیند خرید ارز برای اشخاص حقیقی و صرفه جویی در وقت متقاضیان طراحی شده است و متقاضیان پس از ورود به سامانه، اطلاعات هویتی خود را ثبت و درخواست خرید برای خرید ارز می کنند. بنابراین در صورت واجد شرایط بودن خرید ارز طبق مقررات بانک مرکزی، سامانه لیست شرکت های صرافی مجاور را نمایش می دهد و پس از انتخاب صرافی توسط متقاضی، اطلاعات درخواست به صرافی منتخب ارسال می شود و در صورت تایید صرافی، پیامک حاوی اطلاعات تبادل و تاریخ و ساعت برای متقاضی ارسال می شود.

در این صورت متقاضی می تواند به صرافی مراجعه کرده و با همراه داشتن کارت ملی ارز مورد نیاز خود را خریداری کند.

بر اساس اعلام بازار یکپارچه ارز، در حال حاضر تنها امکان درخواست ارز مسافرتی و سایر ارزها از طریق این سامانه فراهم است، اما در آینده نزدیک با همکاری بانک مرکزی و سایر نهادهای ذیربط، درخواست ارز برای مقاصد دیگر انجام خواهد شد. از طریق این سامانه مطابق با مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه شود.

این سامانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و پنجشنبه از ساعت 8 الی 16 پاسخگوی متقاضیان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا