خسارت ۱۲۸۰ میلیاردی سیل به راه‌های کشور/برآورد نهایی هنوز مشخص نیست

میلیاردی

مدیرکل بحران و تجهیزات ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از زیان 1280 میلیارد تومانی به راه های کشور خبر داد و گفت: برآورد نهایی هنوز مشخص نشده است.

غلام عباس بهرامی نیا در گفت وگو با مخبران، اعلام کرد: 24 استان درگیر سیل و 79 محور شریانی و غیرشریانی در بارش های شدید و سیلاب اخیر بودند.

وی با اشاره به خسارت 2 هزار و 380 کیلومتری راه های مختلف روستایی، فرعی و اصلی افزود: در جریان سیل اخیر هزار ساختمان فنی در محورهای ارتباطی آسیب دید و دو محور شریانی و غیرشریانی نیز تا دیروز مسدود شد. این استان خاطرنشان کرد: به دلیل ریزش کوه مسدود بوده و محور دوم نیز محور سیسخت – پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد بوده که به دلیل رانش زمین مسدود شده است.

مدیرکل راهداری و ساماندهی بحران و تجهیزات ماشین آلات حمل و نقل جاده ای تا روز گذشته 126 راه روستایی مسدود شد و گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا در چند روز آینده راه های روستایی بازگشایی شود اما تاکنون بیش از 2 هزار و 689 نفر جان خود را از دست داده اند. 250 تیم راهسازی و 1850 دستگاه ماشین آلات راهسازی در محورهای مختلف مواصلاتی حضور دارند. همچنین بیش از 87 هزار و 550 متر مکعب از این شفت ها خارج شد.

بهرامی نیا گفت: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت وارده به راه های اصلی، فرعی و روستایی کشور بیش از 1280 میلیارد تومان است اما برآورد اصلی هنوز مشخص نیست زیرا نیاز به بررسی بیشتر دارد و در تلاش هستیم تا به سرعت ارزیابی های نهایی را انجام دهیم. بیایید نتیجه را منتشر کنیم.

وی با اشاره به جان باختن حمید بامری راهدار استان سیستان و بلوچستان که در حین انجام وظیفه بر اثر سانحه در جریان سیل به شهادت رسید، گفت: به همه مردم توصیه می کنیم در شرایط فعلی در استان ها نمانند. نامناسب برای شرایط آب و هوایی.” قرمز و نارنجی اعلام شده است که قبل از سفر به سفر نروند و از استان ها و محورهایی که می خواهند بروند اطلاعات کافی کسب کنند و از طرف دیگر هشدارهای مربوطه را جدی بگیرند. سازمان هایی از جمله اداره راه، سازمان مدیریت بحران و پلیس راه.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا