رشد پایین جمعیت تهدید بزرگی بر جامعه است

مخبران/ آذربایجان شرقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد جمعیت کشور به شدت پایین است و این یک خطر برای جامعه است که شش تا هفت سال برای افزایش جمعیت فرصت داریم.

بهرام عین اللهی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: تاریخ گواه مقاومت و رشادت های مردم آذربایجان شرقی است و 43 سال از انقلاب شکوهمند ملت ایران می گذرد و دشمن هر کاری از دستش بر می آمد انجام داد. ما در این 43 سال کشور را شکست دادیم. با شروع انقلاب اسلامی، منافقین و فرقه های مختلف به وجود آمدند و دشمن پس از نتیجه نگرفتن، جنگ تحمیلی را آغاز کرد که ما شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، دشمن تحریم های ناجوانمردانه را آغاز کرد و هدف اصلی آن متوقف کردن انقلاب اسلامی است و همه شاهد هستند که کرونا در همه کشورهای جهان مشکلات زیادی ایجاد کرده است، اما در کشور ما نیز با کرونا، تحریم ها فشار بیشتری ایجاد کرده است.

وی گفت: دشمن تحریم ها را ادامه داد اما مدعی شدند دارو و تجهیزات تحریم نیست، اما دارو و تجهیزات پزشکی را تحریم کردند اما مردم و دانشمندان ما در زمینه تولید و تامین واکسن گام های قابل توجهی برداشتند، بدون توجه به دشمن. ” انجام دادند.

عین الهی خاطرنشان کرد: سال گذشته کرونا کشور ما را درگیر کرد و روزانه 8 هزار بیمار وخیم و 50 هزار مبتلا داشتیم و در چنین شرایطی دولت سیزدهم وارد عمل شد و همه مردم دولت و وزارت بهداشت تلاش کردند. هجوم واکسن وارد کشور شد و با سیل واکسن ها مواجه شدیم.

وی گفت: روزانه یک میلیون و 600 واکسن تزریق می شود و در هفته هشت میلیون و 600 هزار واکسن تزریق می شود و میزان مرگ و میر و بیماری کرونا کاهش چشمگیری داشته است و جمهوری اسلامی ایران جزو شش کشور اول است. در زمینه مبارزه با ویروس کرونا».

وی افزود: تاکنون 96 درصد مردم نوبت اول، 86 درصد دوز دوم و 55 درصد مردم نوبت سوم را دریافت کرده اند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه عدالت و تعالی در نظام سلامت را تدوین کرده ایم و از نظر بیمه همگانی شش میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفته اند و صندوق ایجاد شده است. برای بیماری های خاص

وی ادامه داد: رشد جمعیت ما بسیار کم است و این یک خطر برای جامعه است. شش تا هفت سال برای افزایش جمعیت وقت داریم و شورای اسلامی قانون جمعیت جوانان را تصویب کرده و اردوی جوانان جمعیت ایجاد شده و کارهای مفیدی انجام شده است.

به گزارش مخبران، عین الهی در پایان تاکید کرد: 3.5 میلیون مورد ناباروری در جامعه داریم و 90 درصد هزینه درمان در مراکز دولتی و 70 درصد هزینه در مراکز خصوصی مصوب شده که تحت پوشش بیمه قرار گیرد. ، و زنان باردار تا دو سال و کودکان تا پنج سال را تحت پوشش قرار می دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا