
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر لزوم برنامه ریزی یکپارچه آموزش و پرورش در آینده تاکید کرد.
به گزارش مخبران، در دومین همایش ملی یادگیری، دانشگاه علامه طباطبایی و انجمنهای علمی وابسته و سازمانهای همکار مجازی با عنوان تأثیرات کرونا بر نظام آموزشی و تغییرات اجتنابناپذیر پس از کرونز؛ حکیم زاده در خصوص تاثیر آموزش مجازی و آموزش حضوری بر فرآیند یادگیری با اشاره به اینکه برای اولین بار از زمان عمومی شدن آموزش عمومی در دنیا، سیستم های آموزشی دنیا با مشکل بزرگی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما یکی هستیم. از معدود سیستمهایی که تعطیلی طولانیمدت آموزش مجازی را انتخاب کردهاند، اما بیشتر از نظر فناوری، بسیاری از کشورهایی که عملکرد خوبی داشتند، مدت کوتاهی پس از آموزش حضوری به این نتیجه رسیدند که دانشآموزان باید فرصت حضور در مدرسه را داشته باشند، به ویژه در مدرسه ابتدایی.
تبیین تأثیرات مثبت و منفی آموزش و یادگیری به ویژه معاونت های آموزش ابتدایی در مقطع ابتدایی که با مشارکت گسترده ترین و متنوع ترین منابع آموزشی، معلمان و اولیا و دانش آموزان مدت کوتاهی پس از شروع کار آغاز شده است. وقفه جمعی، ایجاد فرصتی برای خلاقیت و چهره به چهره بودن معلمان با درک اهمیت به ویژه در بعد اجتماعی و آموزشی و فرصت توسعه و مهارت های ارتباطی که در اختیار جامعه قرار می دهد، آن را یکی از دستاوردهای مثبت دانستند. .
وی گفت: نوع و کیفیت سنجش در فضای مجازی، یادگیری واقعی صورت نگرفته است، افت آشکار و رمزآلود آموزش و کاهش قابل توجه یادگیری در بین دانش آموزان وجود داشته است.
حکیم زاده به دیگر تأثیرات منفی آموزش الکترونیکی بر تفکیک و آسیب به مهارت های رشد اجتماعی دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی اشاره کرد و افزود: بیشتر کسانی که تحت تأثیر آموزش الکترونیکی قرار می گیرند فرزندان خانواده های کم درآمد هستند، دسترسی به فناوری. ” یا محروم از حضور والدین با سواد مؤثر برای هدایت و حمایت از یادگیری.
وی با اشاره به مطالعه بین المللی در این زمینه گفت: بر اساس این یافته ها آینده آموزش و پرورش به صورت ترکیبی خواهد بود. بنابراین باید فوراً برای آن برنامه ریزی کنید.
انتهای پیام/