عمومی

ریشه‌یابی دلایل تصادف زنجیره‌ای بهبهان

به گزارش مخبران،
مجید صباغ زاده – برنامه گفتگوی 18:30 دقیقه ای شبکه خبری توسعه ایمنی راه ها با اشاره به نقش راننده، خودرو و جاده و محیط زیست در سه تصادف گفت: محور بهبهان – رامهرمز مه گرفتگی و بنابراین مجهز به نور است و مقداری از این متراکم بی سابقه را برای دقایقی سطح جاده را پوشانده است.

سرهنگ محمدعلی زارع معاون فنی و مهندسی پلیس راهور نیز گفت: رانندگان موظفند با رعایت سرعت مطمئنه و در صورت نیاز در زمان برف بودن جاده در محل توقف کنند.

وی گفت: شدت تصادف به حدی بود که مجبور شدیم کیسه هوای خودرو را باز کنیم و یک خودروی تولیدی 1400 داخل خودرو بودیم.

محمدحسن جبلی – زیرکیفیت گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه مجاز به عکس برداری از خودروها و بررسی قطعات الکترونیکی آن ها نیستیم، گفت: در این حادثه سایپا 23 خودرو داشت که 16 دستگاه از آنها بدون ایربگ تولید قبل از سال 91 بودند. و خودروهای 7 ایربگ از جلو تصادف نمی کردند تا باز شوند و شرایط بازکردن ایربگ را نپذیرفتند.

مجتبی استادراهیمی – معاون کیفیت ایران خودرو نیز از کیفیت خودروها و تست کیفی آنها دفاع کرد و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر باز نشدن ایربگ در تست ها دریافت نکرده ایم.

پیمان پیرایش – همچنین مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی گفت: سالانه صدها هزار خودرو تولید می شود نه هر کدام.

سعید هادی هاشمی – کارشناس حوادث و حمل و نقل نیز با انتقاد از کیفیت خودروها گفت: دوربین محل تصادف باید به صورت شبانه روزی رصد شود تا حوادث رصد شود و پلیس بتواند به موقع عمل کند.

وی گفت پلیس باید از شماره گذاری خودروهای بی کیفیت خودداری کند.

دکمه بازگشت به بالا