زیر انداز مت یوگا چیست؟

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از انجام هر ورزش باید انجام بدهید این است که وسایل ضروری آن را تهیه کنید. هر ورزشی تجهیزات و وسایل مخصوص خود را دارد. زیر انداز مت یوگا یکی از ضروری ترین و مهم ترین تجهیزات ورزش یوگا می باشد.

همانطور که از اسم آن پیداست این در مکانی که قرار است آنجا ورزش یوگا را انجام دهید آن را پهن می کنید و روی آن ورزش می کنید. در ادامه برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مختلف مت یوگا

در این بخش از مقاله می خواهیم به شما انواع مختلف مت یوگا را معرفی کنیم تا در هنگام خرید مت یوگا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

فوم EVA:

یکی از پرکاربردترین انواع فوم در صنعت است و استفاده های فراوانی از آن می شود. از این فوم در صنعت خودروسازی، پزشکی، ورزشی و… استفاده می شود. این نوع فوم برای مت یوگا کیفیت مناسبی ندارد و زیاد پیشنهاد نمی شود.

در صورتی شما می توانید از این نوع مت یوگا استفاده کنید که قصد دارید این روزش را فقط امتحان کنید و اگر بعد خوشتان آمد به صورت حرفه ای تر و جدی آن را دنبال کنید. استفاده از این مت برای طولانی مدت پیشنهاد نمی شود. به دلیل کیفیت پایین این مت یوگا قیمت آن نیز پایین است.

فوم PVC:

نوع دیگر مت یوگا که می خواهیم به شما معرفی کنیم جنس آن از فوم PVC می باشد. فوم پی وی سی رایج ترین نوع فومی است که در مت های یوگا استفاده شده است و در بازار وجود دارد.

از ویژگی های این نوع مت باید به وزن نسبتا زیاد، قیمت پایین، چسبندگی تقریبا خوب به سطوح اشاره کنیم. برخی از معایب مت یوگا از جنس PVC این است که بعد دارای مواد سمی و آلرژیک می باشد و همچنین بعد از مدتی که از آن استفاده کنید پوسته پوسته می شود.

فوم TPE:

یکی از پرفروش ترین و بهترین انواع مت یوگا می باشد. این فوم به دلیل اینکه بازیافت می شود و کیفیت بسیار بالایی دارد رفته رفته جایگزین فوم PVC می شود. تولید این فوم ضررهای بسیار کمتری برای محیط زیست نسبت به دیگر فوم ها دارد و استفاده های آن نیز زیاد است.

برخی از مهم ترین ویژگی های فوم TPE عبارتند از: مقرون به صرفه بودن، قابل شستشو، عدم وجود مواد سمی، قابل بازیافت، چسبندگی بسیار عالی و وزن خیلی سبک می باشد. اگر قصد دارید ورزش یوگا را ادامه دهید خرید مت یوگا TPE می تواند یک انتخاب بسیار عالی باشد.

فوم NBR:

این نوع فوم در برابر آب، نمک ها، صابون، حلال ها و بسیاری از مواد مغذی مقاوم است. مقاومت بالای این فوم باعث شده است که مت های یوگایی که از این نوع فوم ساخته شده است فروش زیادی داشته باشد. این فوم ضخامت زیادی دارد و برای افرادی که دچار وزن بالا، آسیب دیدگی مفاصل هستند توصیه می شود.

از ویژگی های مهم این فوم می توان به قیمت مناسب، چسبندگی مناسب به سطوح، مقاومت، وزن تقریبا کم اشاره کرد. همچنین از معایب این مت می توان به پوسته پوسته شدن بعد از مدتی استفاده و همچنین غیر قابل بازیافت اشاره کرد.

فوم PU:

فوم PU به لاستیک طبیعی نیز معروف است و خالص ترین فومی است که از طبیعت گرفته می شود. در تولید این فوم حتی مقدار بسیار کمی مواد شیمیایی و امثال آن استفاده نشده است و کاملا طبیعی می باشد.

بهترین تولیدکنندگان مت در جهان از این نوع فوم برای تولید مت استفاده می کنند. این نوع مت یوگا که از فوم PU تهیه شده است برای افرادی پیشنهاد می شود که در این ورزش در سطح نیمه حرفه ای یا حرفه ای فعالیت می کنند.

قیمت این فوم به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار بالا است. این نوع مت یوگا قابل بازیافت و شستشو بوده و وزن آنها نیز نسبتا زیاد است. یکی از مهم ترین ویژگی های مت یوگا از جنس PU این است که مقاومت آن فوق العاده بالا می باشد. شما می توانید از این نوع مت یوگا برای چندین سال استفاده کنید و از کیفیت آن لذت ببرید.

چند نکته مهم در انتخاب یک مت یوگا مناسب

در این بخش از مقاله قصد داریم که به شما چند نکته مهم برای انتخاب یک مت یوگا بگوییم تا در هنگام خرید بتوانید بهتر تصمیم گرفته و مت یوگا مناسبی را انتخاب کنید.

  • نکته اولی که باید به شما بگوییم این است که ابتدا به فیزیک بدنی خود دقت کنید. فیزیک بدنی در انتخاب شما تاثیر بسیار بالایی دارد. اگر شما در مفاصل خود مشکلی دارید یا پوست شما زود زخمی می شود باید از مت یوگایی استفاده کنید ضخامت بیشتری دارد. همچنین مت یوگا به همراه بالشت می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

همچنین قد یکی دیگر از چیزهایی است که باید در انتخاب تشک یوگا به آن دقت کنید. اگر شما قد بلند هستید می توانید از مت یوگا 170 سانتی متری استفاده کنید و این انتخاب به خودتان بستگی دارد.

  • نوع یوگایی که انجام می دهید نیز دیگر نکته ای است که باید در انتخاب مت یوگا به آن دقت کنید. به عنوان مثال اگر شما یک مبتدی هستید و به تازگی ورزش یوگا رو شروع کرده اید بهتر است که از مت های استفاده کنید که هزینه کمتری دارند.

چون در ابتدا این ورزش حرکات شما زیاد سخت نبوده و همچنین مشخص شود که شما به این رشته ورزشی علاقه دارید یا نمی خواهید آن را ادامه دهید. چنانچه اگر قصد ادامه این ورزش را داشتید می توانید مت های بهترین را خریداری کنید

  • مکانی که در آن می خواهید ورزش یوگا را انجام دهید می تواند در انتخاب مت یوگا شما تاثیر زیادی داشته باشد. اگر شما در سطح اول هستید و می خواهید در خانه تمرین کنید نیازی به کیف مت یوگا ندارید. ولی اگر تمرینات شما در خارج از خانه می باشد باید کیف مت یوگا نیز داشته باشید.
  • جنس تشک یوگا از مهم ترین چیزهایی است که در هنگام خرید مت یوگا باید به آن توجه کنید. در بخش قبلی به شما مهم ترین جنس های مت یوگا را گفتیم. می توانید با مطالعه آن بهترین مت یوگا را بخرید.
  • به بافت تشتک یوگایی که قرار است خریداری کنید دقت کنید. مت های یوگا با توجه به نوع بافت به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. انتخاب نوع بافت بستگی به راحتی شخصی خودتان دارد.
  • دیگر نکته ای که برای تمام افراد اهمیت دارد قیمت آن است. تشک های یوگا در قیمت های بسیار متفاوت هستند و این اختلاف قیمت به جنس مت های یوگا بستگی دارد

کلام آخر درباره با زیرانداز مت یوگا

شما در این مقاله درباره با زیر انداز مت یوگا آشنا شدید. توانستید که جنس های مشهور مت ها را بشناسید و همچنین با نکات مهم در هنگام خرید مت یوگا نیز آشنا شدید. برای خرید می توانید به وب سایت زیبآذین مراجعه کنید. از اینکه با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دکمه بازگشت به بالا