ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

قلب و عروق

شفاف و به نقل از IO، مدیر عامل استارت آپ، Elianne Scutten، قصد دارد دریچه های قلبی عروقی تعمیر شده خود را در اسرع وقت توسعه دهد و بفروشد.

ایجاد دریچه های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده یک داستان علمی-تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. این استارت‌آپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» جایگزینی عالی برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس یا مشکلات قلبی عروقی ارائه می‌کند.

این استارت آپ که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) هلند واقع شده است، به دنبال راه اندازی نوآوری در اسرع وقت با کمک محققانی از ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا است.

شاتون گفت: «فناوری ما در سرتاسر جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. فناوری مبتنی بر مواد پلیمری فوق مولکولی است که پروفسور ژان ماری لن در سال 1987 جایزه نوبل را به دست آورد. به طور خلاصه، این پلیمرها به بدن بیمار اجازه می دهند تا به طور طبیعی یک رگ خونی یا دریچه قلب جدید را بازسازی کند. ما تاکنون پیشرفت زیادی در توسعه این فناوری داشته‌ایم و می‌خواهیم اولین کسی باشیم که آن را به بازار عرضه می‌کند.

استارتاپ Xeltis از وام های صندوق ضمانت اروپایی برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی خود استفاده می کند.

شاتون گفت: «به نظر می رسد یک افسانه علمی است، اما بدن واقعاً می تواند به تنهایی یک دریچه قلب یا رگ خونی جدید بسازد. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت به یک بافت بدن تبدیل می شود.

در آزمایش‌های بالینی، Xceltis آنچه به عنوان دریچه قلب ریوی شناخته می‌شود را بررسی کرد. این کار بر روی کودکان مبتلا به نقص مادرزادی قلب انجام شد که باعث از کار افتادن دریچه قلب و بروز سندرم کودک آبی می شود.

استارت‌آپ Kseltis می‌گوید: «در این حالت، چون نوزاد اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند، خون دائماً به قلب باز می‌گردد. عموماً آن دسته از کودکان دریچه ای از مواد گاوی دریافت می کنند که کاربردی نیست و دریچه را فشرده می کند. سپس شیر باید دوباره برداشته شود. به علاوه وقتی کودک بزرگ می شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد انسان رشد نمی کند، اما در صورت وجود دریچه قلب پلیمری، این مشکل دیگر وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا