ستان سمنان با درصد بالای باسوادی مواجه است/اطلس بی‌سوادی ‌سمنان در اولویت حوزه سوادآموزی قرار گیرد.

سمنان | سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری مخبران استان سمنان، سید جمال وزیری پیش‌ازظهر امروز در دیدار با معاون نهضت سوادآموزی این اداره کل اظهار داشت: شناسایی نقاط کم سواد استان و همچنین اطلس سواد اولیا در تمامی مدارس باید از اولویت‌های حوزه سوادآموزی در استان باشد.
وی درباره سوادآموزی گفت: در اوایل انقلاب با تعداد زیادی بی‌سواد روبه‌رو بودیم و با فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی، سالیانه آمار بسیار زیادی از مردم با سواد شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: سوادآموزی در طی این سال‌ها بیشتر فراز داشته تا نشیب و در مجموع روند و پیشرفت بسیار خوبی داشته است و با تمام هجمه‌هایی که به سمت نهضت است، اما وجود آن کاملاً مورد ضرورت و نیازجامعه است.
وزیری با بیان اینکه امروزه ما با سوادآموزی مدرن مواجهیم؛ یعنی افراد تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی دارند، اما فرهیخته نیستند اظهار داشت: فرهیختگی یعنی اینکه به درجه‌ای از فرهنگ عمومی برسیم که مطابق شأن و فرهنگ جامعه حرکت کنیم.
وی گفت: ما باید به سمتی برویم که به ثبات فرهنگی و فرهیختگی در جامعه برسیم و سوادآموزی در این موضوع می‌تواند نقش مهم و مؤثری را ایفا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به انواع سواد اشاره کرد و گفت: به گفته یونسکو امروز در دنیا ۴۰ نوع سواد داریم که ۱۲ مورد آن بایسته زندگی امروز است و از آنجا که استان سمنان با درصد بالای باسوادی مواجه است باید به سمت آموزش انواع سواد برویم؛ چراکه سوادآموزی مختص بی‌سوادان و کم‌سوادان نیست و حتی در دانشگاه هم باید سوادآموزی دخیل باشد.
وزیری در ادامه به درصد بالای سواد در استان اشاره کرد و بیان داشت: ‌سمنان یک استان نخبه‌پرور و باسواد است و باید در تدوین اساسنامه جدید نهضت نقش داشته باشد و تهیه اطلس بی‌سوادی استان، شناسایی نقاط کم سواد استان، اطلس سواد اولیا در تمامی مدارس باید از اولویت‌های حوزه سوادآموزی در استان باشد.

درصدباسوادی به ۹۸/۶۱درصدرسید

معاون سوادی آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست گفت: درصد باسوادی به ۹۸/۶۱ درصد رسیده است.
زینب داودی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: درصد باسوادی در گروه هدف در استان، به ۹۸/۶۱ درصد رسیده و امیدواریم با حمایت‌های استاندار و مدیرکل و تمامی دستگاه‌های درون و برون سازمانی با تکیه بر شورای پشتیبانی سوادآموزی، هر چه سریعتر باسوادی کامل در استان را سرانجام بخشیم.
وی به حجم ابلاغی سازمان در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید حجم اعلام شده به استان ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است و باید با تمام همت و تلاش سعی در تحت پوشش بردن کامل حجم ابلاغی داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا