شهرهای دارای تنش آبی کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طبق برخی از طرح های آبرسانی که در سال های گذشته اجرا شده است ، اگر شرایط سال آبی مشابه سال گذشته باشد ، فشار آب ما نسبت به سال های گذشته کاهش می یابد. تنش آبی.

به گزارش مخبران ، حمیدرضا جانباز امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور در هنگام امضای تفاهم نامه تفاهم نامه تبادل اطلاعات الکترونیکی بین شرکت ملی آب و فاضلاب و شرکت ملی پست با مسائل جدی آب روبرو است. کرد: ما در طراحی پروژه های آبرسانی دو مورد را در نظر گرفته ایم که شامل جمعیت و میزان رشد و نیاز آب است. از نظر جمعیتی ما طبق مرکز آمار ایران فعالیت می کنیم.

وی اظهار داشت: از نظر مصرف سرانه ، بیش از 10 سال پیش ، ما سعی کرده ایم کل مصرف و سرانه آب آشامیدنی را هر ساله کاهش دهیم ، برای این منظور تکنیک هایی مانند مدیریت استرس در شبکه و شبکه های هوشمند آب آشامیدنی و فرهنگ آن.

با مدیریت مصرف ، هیچ مشکلی جدی در زمینه تأمین آب آشامیدنی نداریم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مهمترین قسمت آینده برنامه ریزی است ، گفت: هدف ما این است که سیستم ها را علی رغم خشکسالی مقاوم تر کنیم. مشکلات کمتری به مشترکان منتقل می شود. به طور کلی ، ما شش اقدام برای افزایش مقاومت در برابر سیستم های تأمین آب تعریف کرده ایم.

این جانباز گفت: ما در آینده از نظر تأمین آب آشامیدنی در مناطق پرجمعیت مشکل جدی نداریم. “البته ، ما در برخی از مناطق شهری و روستایی با مشکلاتی روبرو هستیم زیرا سیستم های ما هنوز تکمیل نشده اند ، اما امیدواریم دولت و همکاری پارلمان هر ساله پروژه هایی را انجام دهند که مشکلی برای مردم ایجاد نکنند.

لیست شهرهایی که فشار آب دارند قبل از پایان سال منتشر می شود

وی در مورد شهرهای دارای فشار آب گفت: در تابستان امسال تعداد شهرهای دارای فشار آب 225 شهر است ؛ پیش بینی ما این است که به دلیل بارندگی ، تعداد زیادی از پروژه های آبرسانی به اتمام رسیده و تعداد شهرهای دارای فشار آب کم است ، جلسات مشترک شرکتهای آب و فاضلاب و شرکتهای آب و هوایی منطقه ای. این هفته جلساتی را در استانهای اصفهان ، یزد و کرمان و سال قبل لیستی از شهرهای دارای تنش را منتشر خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، اگر میزان بارندگی یکسان باشد ، در حال حاضر بیش از 30 درصد بالاتر از متوسط ​​بلند مدت هستیم و در چندین زمینه با مشکل روبرو هستیم ، اما انتظار می رود باران در ماه های آوریل و مارس جبران شود ، اما ما در مورد بدترین حالت برنامه ریزی می کنیم و از این هفته جلساتی را برای کاهش استرس و افزایش مقاومت در مناطق جمعیت کشور آغاز خواهیم کرد. با سه استان اصفهان ، کرمان و یزد ، و موضوع ادامه دارد. اراده و تمام اراضی کشور ردیابی می شود.

پیشکسوت ، در صنعت آب و فاضلاب ، شرکت های ما با 25 میلیون مشترک در شهرها و روستاهای کشور ارتباط برقرار می کنند و می گویند: “یکی از آرزوهای دیرینه ما این است که اطلاعات ما مبتنی بر مکان باشد ؛ به نوعی ، این نقشه ها شده اند ، که می تواند مشخصات فنی هر اشتراک را داشته باشد و خدمات ما بهتر خواهد بود.

به عنوان مثال ، اگر مشترک در بخشی از کشور با مشکلی روبرو باشد ، سیستم در صورت تکمیل به شما خواهد گفت کدام شاخه ، قطر لوله و نوع انشعاب را دارد و ما به راحتی می توانیم این موضوع را درک کنیم. وی گفت: هزینه زیادی لازم است و ما باید خودمان این کار را انجام دهیم اما این اتفاق در تفاهم نامه شرکت ملی پست رخ داده است ، به این معنی که ما از اطلاعات سیستم پستی استفاده می کنیم و وقت و هزینه کافی می گیریم و این باعث کاهش هزینه های ما و کاهش مشتری می شود. زمان سرویس “.

همچنین ، رمضانعلی سبحانی فر ، مدیرعامل شرکت ملی پست گفت که تکمیل بانک اطلاعاتی ما نه تنها به نفع تأمین آب کشور است ، بلکه تمام دستگاه ها نیز از مزایای آن بهره مند خواهند شد: در بیشتر کشورهای پیشرفته به جای کد ملی در کشور ما از کد پستی استفاده می شود. آدرس دهی مبتنی بر مکان راهی برای بررسی و اصلاح و جلوگیری از سو abuse استفاده است.

وی با تأکید بر اینکه هرچه اطلاعات کامل در این پایگاه اطلاعات کاملتر باشد ، در تصمیم گیری و برنامه ریزی نیز م :ثرتر خواهد بود: “در دو هفته گذشته ، ما با آژانس نظرسنجی کشور همکاری کرده ایم که اطلاعات منبع ما را کامل می کند. این نقشه ها اجرا شده است. ما قبلاً در 700 شهر پایگاه داده را تکمیل کردیم. در حال تکمیل شهرها ، این بخش ها اطلاعات را به روز و کامل نگه می دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا