عینکی برای ناشنوایان ! – مخبران

ناشنوایان

قبلاً عینکی با دوربین دیده بودیم که به نابینا می گوید باید دنبال چه چیزی بگردد. عینک جدید به نام “صدا” کمی متفاوت از عینک های قدیمی است زیرا دارای میکروفونی است که متن صحبت های دیگران را نشان می دهد.

این عینک طراحی شده در اسلوونی در حال حاضر به عنوان نمونه اولیه ارائه می شود. این عینک با داشتن یک میکروفون حذف نویز در جلو، صفحه نمایشی شبیه به Google Glass، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی و باتری لیتیوم پلیمری برای کنترل عملکرد خود دارد. آنها به طور پیش فرض دارای لنزهای شفاف هستند.

به گفته طراحان، فناوری صدا می تواند گفتار فردی را که در متن با کاربر صحبت می کند، ارائه دهد.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند، می توان آن را به یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده تنظیم کرد و گفته می شود کمتر از 100 گرم است. گزارش ها نشان می دهد که شارژ باتری برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی است.

Voice اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر عبارتند از صفحه‌نمایش واقعیت افزوده LTCCS، که نتوانست به هدف مالی خود دست یابد. مثال دیگر Transscribe Glass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم یک برنامه ارائه شده توسط Google Glass است. با این حال، بلندگو باید با گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

عینک های صوتی را می توان با قیمتی در حدود 540 دلار خریداری کرد، با توجه به اینکه آنها هنوز یک محصول تجاری کامل نیستند. اگر این شیشه ها به مرحله تولید برسند، 675 دلار قیمت دارند.

دکمه بازگشت به بالا