قهرمانی کودکان کرمانشاهی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کرمانشاه | کودک

مریم صمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد :‌۲۴ کشور جهان عضو فدراسیون ببن المللی مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه هستند که مسابقات جهانی آن امسال در هندوستان و شهر نیو بمبمئی برگزار شد.

وی افزود: از تیم ایران ۲۳ نفر شرکت کرده بود که از کرمانشاه با همراهی سرپرست تیم ۶ نفره ای شرکت داشتند و این شش نفر در سطوح مختلف چهارگانه

با رقیبان جهانی خود به رقابت پرداختند، که همه اعضای تیم توانستند رقیبان خود را شکست داد و مقام قهرمانی جهان را کسب کنند.

سرپرست تیم اعزامی محاسبات ذهنی چرتکه استان کرمانشاه تصریح کرد: در روند این رقابت‌ها در هر سطح فقط یک نفر به عنوان قهرمان قهرمانان کل جهان برگزیده شد که ۲ مقام از پنج مقام قهرمان قهرمانان جهان را ۲ نوجوان تیزهوش و ابرنخبه کرمانشاهی آقایان محمدطاها نوری و محمد طاها برزی به دست آوردند.

صمیمی بیان کرد: از تیم تیزهوش و نخبه کرمانشاهی در سطح یک مسابقات آرینا مرادی و در سطح ۲ ملیکا کرامتی مقام قهرمانی را کسب کرد.

وی ادامه داد: در سطح سوم آنیسا بهرامی و امیر مهدی کرامتی قهرمان شدند و محمدطاهانوری مقام قهرمان قهرمانان را کسب کرد.

سرپرست تیم اعزامی محاسبات ذهنی چرتکه استان کرمانشاه گفت: در سطح چهار که بالاترین و سخت‌ترین سطح مسابقات محاسبات ذهنی بود، نوجوان تیزهوش و ابر نخبه کرمانشاهی محمد طاها برزی مقام قهرمان قهرمانان جهان را کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: از تیم ۲۳ نفره ایران ۲ نفر قهرمان قهرمانان شدند که هر ۲ از تیم کرمانشاه بودند.

دکمه بازگشت به بالا