مدت زمان استفاده از اینورتر

چرخه عملکرد نشان دهنده چیست؟ چرا هنگام انتخاب جوشکار اینورتر باید به چرخه عملکرد توجه کرد؟ این سیکل چگونه محاسبه می شود و چه نقشی در راندمان اینورتر دارد؟ برای پاسخ به سوالات با ما همراه باشید.

چرخه کار شامل چه مواردی می شود؟

یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب بهترین دستگاه جوش اینورتر باید به آن توجه کنید، چرخه کاری دستگاه است.

رابطه بین زمان کار اینورتر و زمان استراحت را چرخه کار می گویند و به صورت درصد مشخص می شود. این چرخه مدت زمان کار بدون وقفه با دستگاه را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر چرخه کاری دستگاه 50 درصد باشد، به این معنی است که می توانید 30 دقیقه کار کنید و 30 دقیقه آن را در حالت بیکار یا آماده به کار بگذارید.

تجهیزات جوش اینورتر ساخته شده از فناوری جدید مجهز به سنسورهای اضافه بار، گرمای بیش از حد و جریان بیش از حد است که در صورت اضافه بار یا گرم شدن بیش از حد، عملکرد ابزار را متوقف می کند.

چرخه کار ایده آل چیست؟

اینورترهای جوشکاری قدرتمند چرخه کاری طولانی تری دارند. البته باید به جریان دستگاه هم توجه کنید; زیرا این سیکل با توجه به جریان های مختلف متغیر است. هنگام کار با آمپر بالا، دستگاه به شدت داغ می شود و چرخه کاری اینورتر کاهش می یابد. به همین دلیل، چرخه وظیفه باید با آمپر و زمان مشخص اندازه گیری شود.

به طور کلی، برای جوشکاری سبک، چرخه کاری اینورتر بین 40 تا 50 درصد است. برای کاربردهای صنعتی سنگین، باید از اینورترهایی با چرخه کاری بالاتر نیز استفاده کنید.

چرخه کار اینورتر چگونه محاسبه می شود؟

قبل از شروع کار بر روی محاسبه تابع تغییر فرکانس، مهم است که توجه داشته باشید که زمان بر اساس مدت زمان تغییر فرکانس تعیین می شود و در طول زمان اجرا می شود.

محاسبه چرخه کاری تجهیزات جوش اینورتر بر اساس استاندارد EN است. بر اساس این استاندارد، دستگاه جوش اینورتر دو بار به اضافه بار حرارتی یا حداکثر حالت عملیاتی خود رسیده است و زمان کارکرد تجهیزات در مدت 10 دقیقه به عنوان چرخه وظیفه در نظر گرفته می شود.

چه پارامترهایی بر چرخه عملکرد تأثیر می گذارند؟

عوامل متعددی بر چرخه کاری تجهیزات جوش اینورتر تأثیر می گذارد. مهمترین پارامترهایی که این چرخه به آنها بستگی دارد عبارتند از:

دمای عملیاتی: با توجه به شرایط استاندارد فرآیند عملیاتی مشخص شده کارخانه برای دستگاه محاسبه می شود. اگر دمای محیط کار با دمای معمولی متفاوت باشد، مقدار چرخه کار نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

ولتاژ اینورتر: با افزایش ولتاژ کاری دستگاه، چرخه کاری دستگاه کاهش می یابد.

سیستم خنک کننده ماشین اینورتر. وجود یک سیستم خنک کننده حرفه ای نقش مهمی در چرخه کاری اینورتر جوشکاری دارد. استفاده از یک فن DC با سرعت بالا و یک هیت سینک با پره های بزرگ جریان هوا بهتر و خنک شدن سریع دستگاه را تضمین می کند. اینورترهای بدون تهویه کافی به سرعت گرم می شوند و چرخه کاری آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

دکمه بازگشت به بالا