معاون حقوقی قوه‌ قضاییه: ۴۰۰ عنوان مجرمانه از قانون حذف می‌شود

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: در حال حاضر 2500 عنوان مجرمانه در کشور داریم که با اصلاح قانون، 400 عنوان جزای نقدی یا حبس کمتر از یک سال را شامل می شود. تخلف محسوب می شود.

به گزارش مخبران، حجت الاسلام والمسلمین گودری با اشاره به قوه قضائیه در سفر به استان خوزستان و شرکت در گردهمایی اعضای شورای قضایی این استان اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی قوه قضاییه کاهش است. جمعیت کیفری که در سیاست های کلی پیشنهادی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده است.

وی افزود: به عنوان مثال پس از تصویب قانون جدید بسیاری از پرونده های مربوط به زورگیری، جراحات رانندگی، اسناد و املاک و مستغلات دیگر جرم نیست و از ورود بسیاری از پرونده ها به محاکم قضایی جلوگیری می شود.

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: در حال حاضر 2500 عنوان مجرمانه در کشور داریم که با اصلاح قانون، 400 عنوان جزای نقدی یا حبس کمتر از یک سال را شامل می شود. تخلفات در نظر گرفته شده است.

گودری با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین قوه قضائیه و مجلس وجود دارد، گفت: با قوه قضائیه در خصوص مسائل و تصمیمات اتخاذ شده در سال گذشته انتظار می رود شاهد تحولات خوبی در استان باشیم. تصویب لایحه پول زدایی».

وی از اعضای شورای قضایی خواست تا پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص سایر عناوین مجرمانه به مجموعه دار ارائه دهند.

معاون حقوقی قوه قضائیه بر صحت و علم آموزی تصمیمات در کنار کاهش اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع و رفع مشکلات سرکشی زندانیان و مددجویان تاکید کرد.

علی دهقانی در این جلسه از کاهش 19 درصدی پرونده در استان خبر داد و گفت: در این مدت بیش از دو هزار هکتار از اراضی ملی استان به خزانه برگشت داده شده است.

رئیس قاضی خوزستان افزود: به منظور پیشگیری از وقوع جرایم، دستورالعمل اولویت های جرم هر شهرستان و راه های کاهش آن تدوین و به رؤسا و دادسراها ابلاغ شده است.

وی گفت: نگاه به قوانین کارشناسی و رفع ابهام از آیین نامه داخلی و قوانین مدنی کار بزرگی است.

علی دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در راستای جرم انگاری افزود: با برقراری ارتباط با پلیس در سطح استان، از هفته آینده به صورت دستوری الزام به پلاک گذاری اجرا می شود که از ورود 17 هزار پرونده جلوگیری می کند. . سیستم قضایی هر سال .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا