صباغ زاده مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه های راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اگر جاده ای در یک بازه زمانی 2 تصادف فوتی یا 3 جرحی یا یک تصادف فوتی و 2 تصادف داشته باشد، مکان تصادفی محسوب می شود.
وی گفت: بر اساس بررسی های سال 1395 در مجموع 1585 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شد.
صباغ زاده گفت: این آمار باید هر 3 سال یکبار به روز شود اما به دلایل مختلف تاخیر وجود دارد و امسال ارقام جدیدی تهیه می شود.
مدیر دفتر توسعه ایمنی و ایمنی راه های راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه شناسایی این نقاط زمان بر است، بیان کرد: پس از بررسی شناسایی این عوامل، طرح حل مشکل راه اندازی شده و بالغ بر 400 نقطه حادثه خیز در این زمینه انجام شده است. تا کنون حل شده است.
شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز گفت: در حال حاضر 2000 نقطه حادثه خیز و 3392 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده است.
وی گفت: طی 2 سال گذشته حدود 400 نقطه پرحادثه حل شده است.
شیرانی مهمترین نیاز را وام دهی به مشکلات جاده ای دانست و گفت: با کاهش سهم جاده ها در تصادفات، سهم رانندگان حدود 85 درصد کاهش می یابد.
وی گفت: طبق آمار حدود 80 درصد از مرگ و میرهای تصادفات درون شهری به دو عامل عابران پیاده و موتورسیکلت مربوط می شود.