اجتماعی

نقش کلیدی ورزش‌های قدرتی در کاهش وزن

تمرینات قدرتی و تمرینات تحمل وزن مانند ورزش های هوازی نقش مهمی در کاهش وزن و اهداف تناسب اندام دارند.

به گزارش مخبران، البته شاید کاهش وزن و تناسب اندام تنها جنبه ای باشد که از انجام این نوع ورزش مشهود است، اما فواید دیگر در دراز مدت مشهود است. بنابراین باید در انجام ورزش های قدرتی ثابت قدم بود.

به گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، انجام این تمرینات را فراموش نکنید تا در مدت زمان کوتاهی فواید شگفت انگیز آن ها را در زندگی خود مشاهده کنید:

پیری آسان: تمرینات قدرتی باعث تقویت استخوان ها، افزایش متابولیسم، حفظ عضلات و کاهش استرس در بدن می شود. در عین حال، فرد پیری راحت تری را تجربه می کند.

_ افزایش توانایی های ورزشی: ورزش های قدرتی نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی می شود، بلکه باعث افزایش سرعت، چابکی و انعطاف بدن می شود که همگی برای انجام سایر ورزش ها مانند دویدن و سایر ورزش های استقامتی مفید و ضروری هستند.

پیشگیری از پوکی استخوان: نگرانی در مورد پوکی استخوان ما را به سمت مصرف لبنیات سوق می دهد، اما موثرترین توصیه افزایش وزن هنگام مصرف لبنیات است. زیرا این ورزش تراکم استخوان را به طرز باورنکردنی افزایش می دهد.

افزایش متابولیسم: بسیاری از ما فکر می کنیم که ورزش هوازی چربی زیادی می سوزاند، اما در واقع، هر چه عضلات بدن ما متراکم تر باشد، چربی بیشتری می سوزانیم و چربی سوزی ما حتی زمانی که دراز می کشیم و می نشینیم ادامه دارد.

بهبود کیفیت خواب: وقتی سوخت و ساز بدن بالا باشد و سطح انرژی بدن در شرایط خوبی باشد، خواب بسیار راحت تری داریم. البته سعی کنید تمرینات قدرتی را نزدیک به زمان خواب انجام ندهید زیرا می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

_ تقویت اعتماد به نفس: یکی از مهم ترین تاثیرات ورزش های قدرتی تاثیر مثبتی است که بر ذهن ما می گذارد. تمرینات قدرتی به ما کمک می کند تا بهتر و متناسب تر شویم.

_ افزایش سلامت عمومی بدن: اگرچه هدف بسیاری از افرادی که تمرینات قدرتی انجام می دهند رسیدن به تناسب اندام است، اما دستاورد اصلی تمرینات قدرتی سلامتی و احساس سرزندگی است. در دراز مدت ورزش های قدرتی تغییرات بسیار ارزشمندی را در ما ایجاد می کنند. در کنار زیبایی بدن، افزایش انرژی، خواب بهتر و زندگی زناشویی بهتر از دستاوردهای تمرینات قدرتی برای جسم و روح است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا