ورزشی

وقتی سخنان ناصر حجازی به حقیقت پیوست

طبق اخبار ورزشی ، در سال 1978 بود که دهم اردیبهشت تبدیل به یک روز مهم در تاریخ باشگاه استقلال شد. در روزی که این تیم در جام باشگاههای آسیا عنوان نخست را کسب کرد و به طور معمول ، چنین جایزه ای باید برای هواداران و مربیانش شادی و نشاط داشته باشد ، اما برخلاف انتظارات ، مرحوم ناصر حجازی چوب این موفقیت را کسب کرد. و توسط استقلال اخراج شد! در واقع مربیان و هواداران این تیم در دوره دوم گلزنی نکردند و همه چیز برای آنها در سکوی قهرمانی خلاصه شد.

شکست تلخ در خانه

بدون شک مهمترین عاملی که باعث شده برنده جام باشگاه های آسیا در فصل 99-98 افتخار ارزشمندی توسط طیف قابل توجهی از هواداران استقلال محسوب نشود و همیشه از آن به تلخی یاد شود ، شکست خانگی مقابل جوبیلو ایواتا از ژاپن است. نهایی است. مسابقه ای که در آن استقلال در مقابل بیش از 100000 تماشاگر با نتیجه 2 بر یک به سامورایی از دست داد و جام را در تهران به آنها اهدا کرد. از آنجا سناریوی اصلی عزل حجازی صورت گرفت و 10 روز بعد ، شکست مشکوک و فراموش نشدنی مقابل سایپا یک بعد واقعی را به خود گرفت. در حقیقت ، مرحوم حاجی به دلیل تشویق به دلیل مقام دوم در آسیا مجازات شد. در آن زمان رابطه سرمربی تیم و برخی از بازیکنان بزرگ استقلال به قدری بد بود که ناصر خان پس از حضور در آسیا دوم ، اصرار داشت اگر در فصل بعد بماند (که البته او هم نبود) حداقل او را ترک می کرد. 10 نفر با این حال ، هنوز هم چند هوادار استقلال معتقدند که تعویض فرهاد مجیدی بین دو نیمه بازی مقابل جوبیلو ایواتا و حذف سرمربی فعلی بلوز از زمین ، در حالی که این تیم دو گل پشت خطای مرتب ناصر خان بود. . فراموش نکنیم که علی موسوی ، مهاجم عصر استقلال ، حداقل در این بازی مشهور حداقل سه شانس بسیار خوب را از دست داد. توپ ها حتی نمره هم می توانند سرنوشت استقلال و حجازی را تغییر دهند.

رویای نهایی!

مسابقه به پایان رسید و استقلال دوم است. چند روز بعد ناصر حجازی به بهانه اینکه در سایپا و در حقیقت به دلیل دونده در آسیا از دست داد! اخراج شد. پس از عزل وی ، حجازی در مصاحبه با رادیوی خارجی ادعا كرد كه چندین بازیکن استقلال به وی خیانت كرده اند. ناصر خان همچنین به صراحت اظهار داشت كه استقلال و پرسپولیس هرگز حداقل 10 سال دیگر تا بهار سال 1988 به فینال جام باشگاههای آسیا نمی رسند. در آن زمان بسیاری از این گفته حمایت كردند اما گذشت زمان پیش بینی اسطوره استقلال را اثبات کرد. امروز 21 سال از آخرین رکورد آبی پوشان در پایتخت می گذرد و آنها هنوز نتوانسته اند به جایی برسند که حجازی را از نیمکت خود خارج کنند.

43 43

دکمه بازگشت به بالا