پنج توصیه امام صادق (ع) برای قرار گرفتن جزو یاران امام زمان (عج)

امام زمان | امام صادق

یک استاد حوزه علمیه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره دارد که براساس آن توصیه‌ها می‌توان در دوران غیبت امام زمان(عج) جزو یاران ایشان شد.

حجت‌الاسلام ساجدی -استاد حوزه علمیه- با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که درباره امام زمان(عج) و عصر غیبت پنج توصیه دارند، اظهار کرد: توصیه اول امام صادق(ع) اینکه فرمودند «هرکس دعای عهد را بخواند از یاوران مهدی ما اهل‌بیت(ع) خواهد شد» و اگر قبل از ظهور امام زمان(عج) از دنیا برود در عصر ظهور خدا او را زنده می‌کند و از اصحاب مهدی خواهد شد.

وی ادامه داد: امام صادق تاکید می‌کنند به ازای هر کلمه از دعای عهد، خدا هزار حسنه به هرکسی که این دعا را بخواند عنایت و هزار گناه او را پاک می‌کند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: توصیه دوم امام صادق(ع) اینکه فرمودند به زودی دوران حیرت و سرگردانی شما پیش خواهد آمد، به شکلی که در آن عصر به راحتی نجات پیدا نخواهید کرد. به همین منظور «دعای غریق را بخوانید.»

حجت‌الاسلام ساجدی تصریح کرد: توصیه سوم امام این است که «هرکس بعد از نماز صبح و ظهر یکبار بگوید الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم» این فرد نمی‌میرد تا مهدی (عج) را درک کند.

وی افزود: توصیه چهارم امام صادق(ع) این است که هرکس در نماز عصرش «سوره والعصر را بخواند و مداومت داشته باشد» جزو یاوران حضرت مهدی(عج) محسوب می‌شود و اگر قبل از ظهور امام زمان(عج) از دنیا برود انشاءالله در عصر ظهور خدا او را زنده می‌کند و رجعت خواهد کرد و در لیست یاران امام زمان(عج) قرار می‌گیرد.

به گفته این استاد حوزه علمیه، پنجمین توصیه امام صادق(ع) این است که «دعای معرفت را بخوانید».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا