چین چقدر ذخایر ارزی دارد؟

ذخایر ارزی

ذخایر ارزی چین از 11/11 تریلیون فراتر رفته است.

پس از وقفه طولانی ، تجارت و بازرگانی چین از سر گرفت و باعث شد ذخایر ارزی این کشور برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن افزایش یابد.

به گفته دفتر مدیریت ارزهای خارجی چین ، ذخایر ارزی این کشور با افزایش 10 میلیارد دلار در ماه مه به 3.112 تریلیون دلار رسیده است.

چین بزرگترین ذخیره ارزی در جهان را دارد و به نظر می رسد با باز شدن اکثریت قریب به اتفاق اقتصاد این کشور ، روند افزایش ذخایر ارزی ادامه خواهد یافت. در ماههای اخیر ، به لطف سیاست های دقیق سرمایه گذاری ، چین تا حد زیادی جریان منابع ارزی را مسدود کرده است.

در پایان ماه ژوئن ، چین. 110.76 میلیارد طلا ، 45.45 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل.

در هفته های اخیر ، سرمایه گذاران خارجی به دلیل کوچک شدن تاج و بازگشت مجدد فعالیت های تجاری به بازارهای مالی کشور باز می گردند. هجوم گردش سرمایه های جدید فشار زیادی را بر روی ذخایر ارزی بانک مرکزی ، که از آغاز بحران کرونا ، مجبور به ده ها میلیارد دلار ذخیره ارزی شده اند ، به شدت کاهش می دهد.

سخنگوی دفتر مدیریت ذخیره ارزی چین گفت: با وجود عدم اطمینان در حال رشد ، اقتصاد کلان چین همچنان پایدار است. وجود دارد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین پیش بینی کرده است که فعالیت اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری به سطح قبل از کرنا باز خواهد گشت. در یک کنفرانس خبری در پکن ، مقامات کمیسیون به خبرنگاران گفتند که آنها در زمان مناسب از سیاستهای جدید رشد استفاده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا