کاهش ۸ درصدی ترافیک تهران با شناورشدن ساعات کاری مدارس و ادارات

تهران

رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران از کاهش هشت درصدی ترافیک با اجرای طرح شناورسازی ساعات کاری مدارس و ادارات خبر داد.

به گزارش مخبران، حجت الاسلام آقامیری صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در بیانیه قبل از ماموریت خود با بیان اینکه به نمایندگی از شورا در جلسه هماهنگی ترافیک فرمانداری شرکت کردم، گفت: این جلسه با هدف بررسی پروژه انجام می شود. برای شناور شدن ساعت کاری مدارس و ادارات و در این جلسه گزارش هایی به استانداری، پلیس راه و مجموعه حمل و نقل شهرداری ارائه شد، بحث کلی این بود که اجرای این طرح در کاهش ترافیک موفق بوده است. در 8 درصد، برخی مدارس، به ویژه موسسات غیرانتفاعی و ادارات، آن را اجرا نکردند.

وی با بیان اینکه اولویت بندی و تاخیر در شروع فعالیت ها ترافیک را کنترل می کند، بیان کرد: در این جلسه اعلام کردیم که تهران تمام راه ها و بزرگراه ها به جز دو کمربندی را بر اساس مدل طرح جامع خود ایجاد کرده است و هشت برابر ظرفیت خودروها جاده ها وجود دارد. در تهران عملا فقط با چنین طرحی می توانیم ترافیک را کنترل کنیم.

اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه این پروژه تا پایان آبان ماه اجرا می شود و در صورت موافقت همه نهادها، تصویب نهایی و برای همیشه اجرا می شود، تصریح کرد: البته این گزارش ها بر اساس مقایسه است. 20 روز اول اکتبر امسال با 2018; اما نظرسنجی های پیامکی و حضوری انجام شد که رضایت 75 درصدی را نشان داد.

وی گفت: از شورای ترافیک تهران تشکر می کنم زیرا پیشنهادی را ارائه کردم که سرویس مدارس از شش تا هشت صبح از خطوط ویژه استفاده کنند که با آن موافقت شد.

به گزارش مخبران، اعضای شورای شهر در ادامه بررسی لایحه شهردار تهران مبنی بر انتصاب 14 نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران به عنوان معاونت های ذی ربط رای مثبت دادند و به یک فوریت این لایحه رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا