کرم ضد آفتاب برای پوست خشک و سبزه

آیا ضد آفتاب برای پوست های سبزه و تیره لازم است؟

این سوال در گذشته بیشتر مطرح بود که آیا ضد آفتاب برای پوست های سبزه و تیره لازم است؟ چون افرادی که پوست تیره و یا سبزه داشتند تصور می کردند ضد آفتاب فقط برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و رنگ گرفتن پوست است. در حالی که افرادی که پوست تیره دارند به طور طبیعی پوستشان رنگی است و دیگر نیازی به مراقبت از پوستشان در بابر آفتاب سوختگی و رنگ گرفتگی پوستشان ندارند.

خرید کرم ضد آفتاب: در جامعه آمریکا هنوز پزشکان بیشتر به دلایل نژاد پرستانه حتی در موارد بیماری های پوستی که مربوط به رنگدانه هاست که حساسیت به آفتاب در این نوع بیماری نگران کننده است، به سیاه پوستان می گویند نسبت به افراد سفید پوست ضد آفتاب کمتری استفاده کنند.

این فرضیه که ضد آفتاب برای پوست های سبزه و تیره لازم نیست از کجا به وجود آمده است؟

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از بیماران و پزشکان بر این باورند که افرادی که پوست سبزه و یا تیره دارند در برابر سرطان های شایع پوست “ایمن” هستند. ولی هیچکس از سرطان پوست در امان نیست. این افسانه ممکن است ناشی از آماری باشد که جامعه تیره پوستان سرطان پوست کمتری دارند.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که پوست سبزه و یا تیره دارند به احتمال زیاد چهار برابر بیشتر در معرض ملانومای مرحله پیشرفته قرار دارند و 1.5 برابر بیشتر از سفیدپوستان با تشخیص مشابه تسلیم این بیماری می شوند.

یکی دیگر از عوامل این آمار می تواند نمونه هایی از ملانوم لنتیژینوس آکرال (ALM) باشد، نوعی ملانوم که معمولاً در جامعه تیره پوستان تشخیص داده می شود.

این ملانوم در مناطقی که در معرض آفتاب نیستند ایجاد می شود: کف دست ها، کف پا و حتی زیر ناخن ها. اگرچه مربوط به قرار گرفتن در معرض آفتاب نیست، اما مناطقی که سرطان در آن شکل می گیرد به این خاطر است که این افراد چندان اطلاعات پیش زمینه ای در این باره ندارند.

دکتر کندریس هیث، متخصص پوست به بیماران تیره پوست خود می گوید: “پوست خود را بررسی کنید چرا که از ابتلا به سرطان پوست در امان نیستید. شما که نمی‌خواهید از چیزی که قابل پیشگیری است بمیرید.”

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار | بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار نی نی سایت

 آیا موادی طبیعیدر پوست های تیره برای محافظت از آفتاب وجود دارد؟

همه ما از جادوی ملانین اطلاع داریم. بنا به گفته دکتر  Meena Singh از کلینیک پزشکی کانزاس، “بیمارانی که رنگ پوست آنها تیره است دارای SPF طبیعی 13 هستند” – اما وقتی صحبت از اثرات مخرب خورشید می شود، قدرت ملانین به شدت زیاد می شود.

به عنوان مثال، SPF طبیعی 13 که برخی از تیره پوستان در پوست خود دارند، بسیار کمتر از مصرف روزانه SPF 30 یا بالاتر است که متخصصان پوست برای محافظت در برابر آفتاب توصیه می کنند. بنابراین SPF موجود در ضد آفتاب برای پوست های سبزه و تیره باید حداقل 30 باشد.

دکتر Singh افزود: ملانین موجود در پوست تیره تنها می تواند “از برخی از آسیب [UV] محافظت کند. ملانین ممکن است نتواند به همان اندازه که از پوست در برابر اشعه های UVB محافظت می کند، در برابر اشعه های UVA از پوست محافظت کند.

کمبود ویتامین D و رابطه آن با استفاده ضد آفتاب برای پوست های سبزه و تیره

یکی دیگر از نگرانی های رایج در رابطه با استفاده از ضد آفتاب این است که چگونه بر جذب ویتامین D در بدن تأثیر می گذارد. کمبود ویتامین D ممکن است در کسانی که پوست تیره دارند تقریباً دو برابر بیشتر از جمعیت سفید پوستان باشد و بسیاری از مردم معتقدند که استفاده از ضد آفتاب برای پوست های سبزه و تیره باعث می شود کمبود ویتامین D را در این افراد بیشتر کند.

دکتر Heath  می گوید که این افسانه بی اساس است. وی افزود: “وقتی صحبت از ویتامین D می شود، حتی وقتی از ضد آفتاب استفاده می کنید، هنوز مقدار کافی از نور خورشید برای کمک به تبدیل ویتامین D دریافت می کنید.” ضد آفتاب هنوز مواد خوبی را برای شما فراهم می کند – مانند ویتامین D که از آفتاب ناشی می شود – این محصول فقط جلوی اشعه خطرناک ماورا بنفش را می گیرد.

تولید ضد آفتاب برای پوست های سبزه می تواند کمک بسیاری کند

خوشبختانه، یک روند در حال تغییر وجود دارد که سطح دانش مراقبت از پوست را بیشتر کرده و دیگر همه می دانند که ضد آفتاب برای پوست های سبزه و تیره لازم است.

سازمان های پوست از قبیل Skin of Color Society به طور فعال در تلاشند تا به متخصصان پوست کمک هزینه تحقیقاتی برای مطالعه پوست تیره بدهند.

بنا به گفته دکتر Singh، “تمرکز بیشتری در زمینه محافظت در برابر آفتاب در حوزه آکادمیک پوست و همچنین افزایش دانش تخصصی در مورد درمان رنگ پوست وجود دارد و همچنین تعداد متخصصان پوست  های تیره نیز افزایش می یابد.”

دکتر Singh می گوید: “ضد آفتاب های مینرال می توانند یک لایه سفید روی پوست تیره ایجاد کنند که اغلب از نظر زیبایی غیرقابل قبول است.”

ما نباید از محافظت در برابر آفتاب و آگاهی از این گفتگوها صرف نظر کنیم، خصوصاً در مورد جلوگیری از سرطان سلول سنگفرشی. ضد آفتاب به جادویی بودن ملانین و سلامت پوست کمک می کند.

در خدمت شماست تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا