عمومی

۲۱ روش برای کاهش ابتلا به آلزایمر

دانشمندان در تحقیقات خود 21 روش موثر برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر پیدا کرده اند.

به گزارش مخبران ، یورونیوز “طبق متاآنالیز علمی ، فعالیت های تحریک کننده ذهن ، به ویژه خواندن و بازی شطرنج ، از استرس ، افسردگی و ضربه مغزی جلوگیری می کند ، از دیابت ، فشار خون بالا و چاقی از میانسالی جلوگیری می کند موثرترین این روش ها است.

نتایج تحقیقات دانشمندان درباره آلزایمر در مجله علوم اعصاب ، جراحی مغز و اعصاب و روانپزشکی منتشر شده است. فعالیت بدنی منظم ، خواب با کیفیت ، عدم استعمال دخانیات ، سلامت قلب و خوردن غذاهای غنی از ویتامین C نیز برای جلوگیری از خطر آلزایمر توصیه می شود اما به اندازه دیگران مهم نیست.

دکتر کارلسون ، متخصص مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی ویل کرنل نیویورک و مدیر کلینیک پیشگیری از آلزایمر می گوید: “شواهد نشان می دهد که اگر از یکی از عوامل خطر شناخته شده جلوگیری شود ، از هر 3 نفر یک نفر به آلزایمر مبتلا نمی شود.” ریچارد آیزاکسون اظهار داشت.

یک مطالعه مشاهده ای بر روی 395 نفر از 10 روش متداول در پیشگیری از آلزایمر:

1. با کنترل منظم وزن بدن و قند خون از خود در برابر دیابت محافظت کنید

. وزن خود را با شاخص توده بدن کمتر از 25 در حد مطلوب نگه دارید

3. داشتن سطح تحصیلات بالا در سنین پایین

4- از ضربه زدن به جمجمه و مغز محافظت کنید

5. با مطالعه و یادگیری چیزهای جدید حافظه و خودآگاهی را تقویت کنید

6. از افسردگی یا مدیریت و درمان آن خودداری کنید

7. کنترل استرس منفی که کورتیزول در بدن افزایش می دهد

8- اگر سرگیجه حین بیداری مشاهده شد ، کنترل “افت فشار خون وضعیتی”

9. کنترل فشار شریانی در میانسالی

10. هموسیستئین ، یک آمینو اسید که بخشی از مسدود شدن رگ های خونی است ، از بالا آمدن جلوگیری کرده و به عروق آسیب می رساند.

دکتر. به گفته آیزاکسون ، بیشترین علت بیماری آلزایمر که نادیده گرفته می شود ، مقادیر بالای هموسیستئین در بدن است. راه حلی که آنها برای کنترل هموسیستئین پیشنهاد می کنند استفاده از ویتامین B است. پیچیده است با این حال ، طبق تحقیقات قبلی ، اگر فردی امگا 3 کافی در بدن خود داشته باشد ، مصرف مکمل های حاوی ویتامین B را به خاطر می آورد. آنها تأثیر زیادی بر او دارند. امگا 3 چربی های مفیدی است که برای مغز مفید است و در ماهی یافت می شود.

عوامل دیگری که ممکن است خطر ابتلا به تمام وقت را کاهش دهند عبارتند از:

. فعالیت بدنی منظم داشته باشید

. جلوگیری از چاقی در میانسالی

13. از کاهش وزن در سنین پیری خودداری کنید

. از استعمال دخانیات و استنشاق دود دست دوم خودداری کنید

. خواب کافی و با کیفیت

. از بیماری های عروق مغزی که باعث لخته شدن خون در مغز می شوند خودداری کنید

. در سنین پیری از ضعف خودداری کنید

. از فیبریلاسیون دهلیزی که یک ریتم قلب نامنظم و سریع است و پیام های الکتریکی ناراحت کننده در قلب دریافت می کند ، اجتناب کنید.

19. غذاهایی را که حاوی ویتامین C یا مکمل هستند بخورید

دو روش پیشنهادی آخر برای جلوگیری از آلزایمر در واقع فعالیت های غیر شخصی است و باید توسط پزشکان مورد توجه قرار گیرد. شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد هورمون درمانی به زنان در بهبود شناخت بعد از استروژن کمک نمی کند.

دکتر گروهبان گفت: “من کاملاً با آن موافقم.” گفت آیزاکسون. “اما در مورد تنش عمل یا تنش زودرس ، ممکن است هورمون درمانی جایگزین با در نظر گرفتن سایر فاکتورها نیز مفید باشد.”

سرانجام ، برخی از مهارکننده های استیل کولین استراز مانند دودپزیل و گالانتامین ، که غالباً برای درمان کاهش حافظه استفاده می شوند ، نباید به عنوان آلزایمر تجویز شوند. “این داروها ممکن است کوچکترین علائم انسداد را کاهش دهند ، اما پیشرفت All Zimmer را متوقف نمی کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا