عمومی

۵ ارمغان هدیه‌دادن به کارمندان

ارائه حس خوب در محیط کار در شکل گیری فرهنگ همدلی و همدردی در محیط کار بسیار موثر است. بدون شک بهترین راه برای انتقال حس خوب هدیه دادن و ابراز قدردانی است که می تواند تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه و انگیزه کارکنان گروه داشته باشد.

به گزارش مخبران، مجله جام جم در ادامه نوشت: اکثر شرکت ها و شرکت ها در نمودار مدیریتی خود در پایان سال پاداش و عیدی را برای کارکنان در نظر می گیرند، اما می تواند بهانه ای برای قرار دادن و هدیه در زمان های مختلف سال جاری باشد. سال انرژی مثبت در محیط کار بسیار موثر است.

به گفته بسیاری از کارشناسان کسب و کار، هدیه دادن به یک تیم باید همیشه در اولویت کارآفرینان باشد. این موضوع در ماه‌های اخیر که اپیدمی کووید-19 بسیاری از محل‌های کار و مشاغل را تحت تأثیر قرار داده است، اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. بسیاری از مردم در دو سال گذشته بیشتر وقت خود را خارج از خانه سپری کرده‌اند و روابط در شرکت به جای رودررو شدن به مبادله پیام‌ها روی صفحه نمایش داده شده است. این می تواند منجر به تکبر در مجتمع های تجاری شود. به همین دلیل امروزه بیش از هر زمان دیگری انجام کارهای خلاقانه و شگفت انگیز مانند هدیه دادن به کارکنان در موقعیت های مختلف در ایجاد صمیمیت، با هم بودن، تعامل و انگیزه در محیط کسب و کار موثر است. دادن هدایای متفکرانه به تیم فرصتی آسان و مؤثر برای تشکر است.

در اینجا پنج دلیل کلیدی وجود دارد که چرا متخصصان، کارآفرینان و رهبران کسب و کار باید در فصول مختلف سال به کارکنان خود هدیه دهند. برگرفته از: entrepreneur.com

دادن هدایا باعث بهبود شراکت می شود

اعضای تیم خانواده دوم ما هستند. ما روزانه به طور متوسط ​​8 تا 10 ساعت را با این افراد سپری می کنیم، به همین دلیل است که آنها بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می دهند. گاهی اوقات انجام کارهای ساده مانند یک مهمانی شیرینی پزی، یک عصرانه، یک مقاله جذاب، یک کتاب الهام بخش و … می تواند در بهبود روابط کاری موثر باشد و ارزش مستقیمی در پیشبرد اهداف تجاری داشته باشد. سعی کنید بیشتر با روحیات کارمندان خود آشنا شوید تا بتوانید آنها را مناسب ترین و جذاب ترین هدیه در نظر بگیرید. خود را به چالش بکشید تا با همکاران خود آشنا شوید. گاهی توجه به ریزترین جزئیات روحیات، رفتار و علایق کارمندان می تواند به شما در انتخاب هدیه مناسب کمک کند و این تمرکز و دقت در نهایت منجر به صمیمیت و روابط گرم در محیط کار می شود و کارمندان شما احساس شادی بیشتری خواهند کرد. در محل کار آنها محیط کار خود را دارند.

بخشش تأثیر مثبتی بر دیگران دارد

صرف چند دقیقه از روزتان و نشان دادن آن به همکارتان که به او اهمیت می دهید، راهی ساده برای مراقبت از شخصی است که می خواهید از او تجلیل و قدردانی کنید. حتی حرکات کوچک مانند کارت هدیه فروشگاهی، جعبه شکلات های خانگی برای کسانی که عاشق غذا هستند، یا راهنمای سفر به مقصد رویایی یک نفر، به کارمندان خود نشان می دهد که شما به آنها بیش از آنچه که هستند اهمیت می دهید.

تقویت اخلاق افراد از این طریق، تجربه کاری آنها را بهبود می بخشد و به زندگی آنها معنا می بخشد. همه می خواهند احساس خوبی داشته باشند و برای اطرافیانشان قابل قبول باشند. توجه به مشکلات و خواسته های فرد و توجه به علایق او یکی از ساده ترین راه ها برای تاثیرگذاری بر اطرافیان و ایجاد روحیه خوب است.

بخشش لذت است

تحقیقات دانشگاه الون در کارولینای شمالی نشان می دهد که انجام کاری برای دیگران سطح شادی فرد را افزایش می دهد. به همین دلیل است که هدیه دادن یک برد مضاعف است. شما خوشحال خواهید شد که به شخص هدیه گیرنده و کسی که به او اهمیت می دهید نشان دهید.

مهم نیست که چه هدیه ای را مد نظر دارید، می توانید به کارمندان خود بگویید که احساس خوبی دارید و اگر نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید تأثیر زیادی در افزایش کارایی و روند کاری آنها خواهد داشت. گاهی با کمی سلیقه می توانید هدایای جذابی تهیه کنید که برای مناسبت های مختلف مقرون به صرفه باشد. در هر صورت هیچ هدیه کاملی وجود ندارد و سلیقه هرکسی متفاوت است، اما با کمی جستجو، جذاب ترین و کاربردی ترین گزینه ها را بسازید و شادی را در محل کار به ارمغان بیاورید.

گاهی اوقات ارسال یک ویدیوی خنده دار یا جذاب برای گروهی از پیام رسان های تجاری می تواند روحیه تیم را تغییر دهد، احساس شادی و حسن نیت را منتقل کند و اشتیاق افراد را افزایش دهد. مهم است که بدانید هدف شما از کاری که انجام می دهید چیست. حتی اگر هدیه خوبی بدهید که حس خوبی را منتقل نکند، نمی توانید به هدف خود برسید.

بهره وری افزایش خواهد یافت

هنگامی که تیم شما در محل کار بر روی روابط بین فردی قوی و شبکه های حمایتی بنا شود، شما و همکارانتان ناگزیر موفق تر خواهید بود. کارایی و بهره وری اغلب به نحوه همکاری کارکنان با یکدیگر بستگی دارد و اختصاص دادن زمانی از روز برای ابراز قدردانی از افرادی که با آنها کار می کنید قطعا کار گروهی را بهبود می بخشد. وقتی کسی احساس می کند که مورد قدردانی قرار گرفته است، به احتمال زیاد در کار خود با انگیزه و موفق خواهد بود. همه اینها منجر به نتایج نهایی بهتر می شود. مهم نیست برای چه کاری کار می کنید یا موفقیت را چگونه می سنجید.

نشان دادن عزم خود در محل کار

وقتی همکاران و کارمندان خود را تشویق می کنید، به این واقعیت فکر می کنید که به کاری که انجام می دهید و چگونه انجام می دهید و چگونه ادامه می دهید اهمیت می دهید. دادن با توجه به کار انجام شده این پیام را می رساند که اولویت دادن به کار و روابط کاری بخش مهمی از آن است. چنین رفتاری در نهایت می تواند تاثیر مثبتی بر موفقیت شما در شرکت و رفتار کارکنانتان داشته باشد.

اگر هرگز شلیک نمی کنید، به خودتان مدیون هستید که آن را امتحان کنید، اما واقعیت این است که بخش قابل توجهی از زمان و زندگی شما به محیط کار شما مربوط می شود.

بنابراین اگر موفقیت کسب و کار شما برای شما مهم است، به همان اندازه مهم است که کارمندان خود را خوب و خوشحال کنید. به افرادی که با آنها کار می کنید بگویید چقدر از آنها قدردانی می کنید و دستاوردهای آنها برای شما ارزش دارد، حتی اگر این احساس را با کلمات ساده بیان کنید. مهم است که نسبت به سرمایه انسانی که یکی از مولفه های کلیدی موفقیت در کسب و کار است، بی تفاوت نباشیم. این به این دلیل است که نتیجه ذهنیت آنها تأثیر مستقیمی بر روند تجارت شما دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا