۸ نکته برای کاهش چربی اضافه صورت

نیوز’نیوزنیوز:

Healthline می نویسد: خوشبختانه تکنیک های زیادی وجود دارد که به چربی سوزی کمک می کند و صورت را لاغر می کند. در ادامه با هشت مورد در این زمینه بیشتر آشنا می شویم.

تمرینات صورت را انجام دهید

ورزش صورت می تواند به بهبود ظاهر صورت ، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلات کمک کند.

برخی از افراد می گویند که افزودن ورزش صورت در برنامه روزانه شما می تواند باعث تقویت عضلات صورت و لاغرتر نشان دادن صورت شود.

یکی از مشهورترین تمرینات در این زمینه باد کردن لب ها و حرکت هوا از یک طرف به طرف دیگر و حفظ خنده در هنگام فشار دندان ها به مدت چند ثانیه است.

اگرچه شواهد محدود است ، اما یک مطالعه نشان داد که ورزش صورت ممکن است به تقویت عضلات صورت کمک کند.

مطالعه دیگری نشان داد که ورزش ماهیچه های صورت دو بار در روز و به مدت هشت هفته باعث افزایش ضخامت عضلات و جوان سازی صورت می شود.

بخاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد اثربخشی تمرینات صورت برای کاهش چربی در این قسمت از بدن محدود است و برای ارزیابی تأثیر چنین تمریناتی بر روی چربی صورت در انسان ، مطالعات بیشتری لازم است.

کاردیو را به روال خود اضافه کنید

چربی اضافی در صورت بیشتر از چربی اضافی در بدن ناشی می شود.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه است.

ورزش های قلبی عروقی یا هوازی نوعی فعالیت بدنی است که ضربان قلب را افزایش می دهد. این یکی از موثرترین روش های کاهش وزن است.

مطالعات متعدد نشان داده است که کاردیو می تواند به افزایش چربی سوزی و کاهش چربی بدن کمک کند.

علاوه بر این ، یک مطالعه نشان داد که زنان چاق از طریق آموزش قلب و عروق کاهش چربی بیشتری را تجربه می کنند.

شما می توانید هفته ای 150 تا 300 دقیقه ورزش متوسط ​​تا زیاد ، یعنی تقریباً 20 تا 40 دقیقه کاردیو در روز برنامه ریزی کنید.

نمونه های معروف کاردیو دویدن ، رقص ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و شنا هستند.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب برای سلامت کلی انسان ضروری است و این می تواند یک مرحله مهم باشد ، خصوصاً اگر می خواهید چربی صورت خود را کاهش دهید.

مطالعات نشان داده است که آب احساس رضایت و کاهش وزن را افزایش می دهد.

در حقیقت ، یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن آب قبل از غذا میزان کالری مصرف شده در طول غذا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن آب به طور موقت متابولیسم بدن را افزایش می دهد. افزایش کالری سوزی در طول روز می تواند باعث کاهش وزن شود.

الکل مصرف نکنید

مصرف الکل دلیل اصلی تجمع چربی و نفخ در صورت است. الکل کالری بالایی دارد اما فاقد مواد مغذی خاصی است و ممکن است با افزایش خطر افزایش وزن در ارتباط باشد.

جلوگیری و یا محدود کردن مصرف الکل بهترین راه برای کنترل نفخ و افزایش وزن ناشی از مصرف این نوشیدنی است.

مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده را کاهش دهید

کربوهیدراتهای فرآوری شده مانند کراکر ، کلوچه و ماکارونی مقصر اصلی افزایش وزن و ذخیره چربی هستند.

این کربوهیدرات ها به شدت پردازش شده و مواد مغذی مفید و فیبر از آنها استخراج می شود و بقیه قند و کالری است.

از آنجا که کربوهیدراتهای فرآوری شده حاوی فیبر کمتری هستند ، سریعتر هضم می شوند که منجر به جهش و افت سطح قند خون می شود و خطر پرخوری را افزایش می دهد.

مطالعه ای بر روی 277 زن نشان داد که دریافت زیاد کربوهیدرات های فرآوری شده با افزایش خطر چاقی و افزایش سطح چربی شکم مرتبط است.

اگرچه این مطالعه به طور مستقیم اثرات کربوهیدرات های فرآوری شده روی چربی صورت را بررسی نمی کند ، اما استفاده از غلات می تواند به کاهش کلی وزن کمک کند ، که همچنین به کاهش چربی صورت کمک می کند.

برنامه خواب خود را تغییر دهید

خواب با کیفیت بالا یکی از گزینه های اصلی برای کاهش وزن است. همچنین به کاهش چربی صورت کمک می کند.

کمبود خواب با لیستی طولانی از عوارض جانبی ، از جمله افزایش سطح هورمون استرس و افزایش وزن مرتبط است.

برخی مطالعات نشان داده اند که مقادیر بالاتر کورتیزول باعث افزایش اشتها و تغییر متابولیسم و ​​در نتیجه تجمع چربی می شود.

علاوه بر این ، یک برنامه خواب منظم و خوب می تواند به شما در کاهش وزن اضافی کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که کیفیت خوب خواب با موفقیت در روند کاهش وزن ارتباط دارد.

از طرف دیگر ، برخی مطالعات نشان داده اند که کمبود خواب مصرف غذا را افزایش می دهد و ممکن است منجر به افزایش وزن و کاهش متابولیسم شود.

در حالت ایده آل ، برای کنترل وزن و کاهش چربی صورت ، شبانه هشت ساعت بخوابید.

مراقب مصرف سدیم باشید

بارزترین علامت مصرف بیش از حد سدیم نفخ است که می تواند باعث نفخ و ورم صورت شود.

سدیم باعث می شود بدن آب اضافی را در خود نگه دارد و همین امر باعث می شود مایعات در آن حفظ شود.

بیشتر مطالعات نشان داده است که مصرف سدیم باعث افزایش احتباس مایعات می شود ، به ویژه در افرادی که حساسیت بیشتری به اثرات نمک دارند.

غذاهای فرآوری شده سرشار از سدیم هستند ، بنابراین کاهش مصرف مانند گوشت های فرآوری شده و غذاهای بسته بندی شده یک روش ساده و موثر برای کاهش مصرف سدیم است.

کاهش مصرف سدیم باعث کاهش وزن صورت می شود.

فیبر بیشتری بخورید

یکی از رایج ترین توصیه ها برای لاغر شدن صورت و از بین بردن چربی گونه افزایش مصرف فیبر است.

فیبر یک ترکیب در غذاهای گیاهی است که به آرامی از طریق دستگاه گوارش عبور می کند ، بنابراین شما را با زمان بیشتری پر می کند ، که به جلوگیری از ولع مصرف مواد غذایی و کاهش اشتها کمک می کند.

طبق مطالعه ای که روی 345 فرد چاق و چاق انجام شده ، مصرف بیش از حد فیبر می تواند منجر به افزایش وزن و تعهد بالاتر نسبت به رژیم غذایی با کالری کمتر شود.

مطالعه 62 مطالعه نشان داد که افزایش مصرف فیبر محلول ، نوعی فیبر که ژل را در تماس با آب تشکیل می دهد ، می تواند بدون محدود کردن کالری ، به کاهش وزن بدن و اندازه دور کمر کمک کند. .

فیبر به طور طبیعی در غذاهایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ها ، غلات کامل و حبوبات یافت می شود.

در حالت ایده آل ، شما باید 25 تا 38 گرم فیبر در روز مصرف کنید.

دکمه بازگشت به بالا