عمومی

آب مورد نیاز اصفهان از منابع درون استانی تامین شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد وحیدی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه سفر به اصفهان و بازدید از پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان اظهار کرد: امروز فرصتی ایجاد شد تا از برخی پروژه‌های زیرساختی و کلان استان اصفهان بازدید داشته باشم.

وی با اشاره به نیاز آبی استان اصفهان، ادامه داد: تأمین آب استان اصفهان از مطالبات رهبر معظم انقلاب و مردم استان و براساس یک نیاز واقعی است.

وزیر کشور عنوان کرد: تلاش بسیار ارزشمندی در راستای تأمین آب اصفهان در دولت شهید جمهور آیت الله رئیسی صورت گرفت که در نوع خود کم نظیر و بی‌نظیر است، البته در همه استان‌ها تلاش شد تا مسائل حوزه آب با نگاهی کارشناسی و جهادی رفع شود.

وی ضمن اشاره به پروژه‌های تأمین آب در سراسر کشور در دولت سیزدهم، گفت: نهضت رفع تنش آبی در کشور ادامه دارد، در این خصوص تأمین آب آشامیدنی پایدار در همه شهرها و روستاهای ایران اسلامی در دستور کار جدی است.

وزیر کشور عنوان کرد: از احیای دریاچه ارومیه تا احیای تالاب‌های کشور با جدیت دنبال شد در اصفهان نیز با دستورات ویژه رئیس‌جمهور شهید، همت استاندار اصفهان و همکاری وزارت نیرو شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وحیدی ادامه داد: یکی از برنامه‌های تأمین آب استان اصفهان، انتقال آب دریای عمان به اصفهان است که اگر چه در گذشته مطرح شده بود اما بعنوان امری دست نیفتانی و غیرممکن به آن نگاه می‌شد که با تلاش خوبی که در دو سال اخیر صورت گرفت پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

وزیر کشور اظهار کرد: بخش عمده‌ای از لوله‌های مسیر تأمین و لوله‌گذاری مسیر کارشناسی شده صورت گرفته و در ادامه نیز امید است سرعت اجرای پروژه حفظ شود.

وی ادامه داد: تأمین آب مورد نیاز استان اصفهان از منابع درون استان از پروژه‌های دیگر مدیریت استان است تا بخشی از نیاز آب مردم ما در استان اصفهان تأمین شود.

وحیدی گفت: از چند منبع، تأمین آب اصفهان دنبال می‌شود و امیدواریم نیاز مردم تأمین شود.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی، گفت: همت مسئولان استان در به ثمر رساندن این پروژه‌ها بسیار ارزشمند است.

دکمه بازگشت به بالا