علمی و پزشکی

آمادگی وزارت بهداشت برای انتقال دانش بیمارستان‌سازی به عراق

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در دیدار صالح الحسناوی – وزیر بهداشت عراق، آمادگی ایران برای انتقال تجارب و دانش بیمارستان‌سازی به این کشور را اعلام کرد.

به گزارش مخبران، صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق  که در رأس هیاتی بلندپایه به دعوت رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری آخرین چشم‌اندازهای همکاری بین دو کشور وارد ایران شده است، روز گذشته پس از دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، در محل بیمارستان حضرت مهدی (عج) حاضر شد و با دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت دیدار کرد.

در این بازدید که با همراهی دکتر نیکنام مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولین انجام شد، ابعاد مختلف دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی به اطلاع وزیر بهداشت عراق رسید.

دکتر رحیمی – معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این دیدار بر لزوم همکاری‌های مشترک میان دو کشور ایران و عراق در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌های بین دو کشور به‌ویژه در حوزه لجستیک و منابع انسانی وجود دارد.

وی جمهوری اسلامی ایران را در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در بین کشورهای منطقه سرآمد عنوان کرد و گفت: دانش فنی و مهندسی در کنار سایر دستاوردهای نظام سلامت، از نقاط قوت وزارت بهداشت ایران است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار فراوانی که در حوزه سلامت بین دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از تجارب ایران در حوزه بیمارستان سازی از موضوعاتی است که امکان به اشتراک‌گذاری تجارب و انتقال دانش آن برای کشور عراق فراهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، ایجاد بازارهای مشترک حوزه سلامت در بین کشورهای ایران و عراق را ظرفیت مناسبی عنوان کرد که می‌توان به‌خوبی از آن بهره برد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا