علمی و پزشکی

آمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۴ نفر رسید

تعداد کشته های تاجی کهگیلویه و بوئر احمد به 294 نفر می رسد

مخبران / کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تعداد قربانیان تاج در منطقه به 294 قربانی خبر داد و گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 6 استان بر اثر ویروس های کرونا در شهرهای گچساران ، بوئر احمد و چرام جان خود را از دست داده اند.

دکتر کاپور گفت: “در حال حاضر ، 425 بیمار مشکوک به عروق ویروس کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده اند که از این تعداد 164 نفر ویروس کرونا و 3 بیمار در بخشهای ویژه تحت درمان هستند.”
وی ادامه داد: از 14 هزار و 877 مورد گزارش شده در بیماران مبتلا به ویروس کرونا قلب در کهگیلویه و بور احمد بهبود یافته است.
آنها موافقت کردند: از 458 نمونه به دست آمده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ، حدود 50٪ نمونه ها مثبت بوده و بیشتر آنها در شهرستان های بوئر-احمد (3٪) ، گچساران (3٪) ، باشت (3٪) ، دنا (2٪) بوده است. بقیه در شهرستانهای چرام و بهمایی بودند.
وی خاطرنشان کرد: خطر در هر استان خاموش است و تا زمانی که از پروتکل های مراقبت های بهداشتی مانند پرهیز از دوره ، فاصله بدنی و استفاده از ماسک مراقبت نشود ، هیچ کس از این بیماری در امان نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای کنترل این بیماری نیاز به همدلی و حمایت همه جانبه مردم و مسئولان است.
به گزارش مخبران ، وی با اشاره به تماس مردمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی باید بیماران را هر روز ارزیابی کنند و در صورت وخیم شدن بیماری آنها برای ارائه خدمات به برخی از بیمارستان های عروق ویروس کرونا استان مراجعه کنند. درمان لازم را دریافت کنید و در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان ، درمان و معالجه خود را در زمان مناسب آغاز کنید.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا