آمار کرونا در ایران، ۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۱۴۰۵۱ بیمار و ۴۰۶ فوتی جدید

آمار کرونا | کرونا در ایران

Kovid 19 کشته در ایران به 47،095 نفر می رسد

نیوز’نیوزنیوز:

سیما سادات لوری روز جمعه آخرین آمار بیماری های بیماری کرونا و تلفات در ایران را منتشر کرد: براساس معیارهای تشخیصی قطعی امروز (27 دسامبر 2014) در 24 ساعت گذشته ، 14000 و 51 بیمار جدید در کشور تشخیص داده شدند و 2245 بیمار با کوید 19 بستری شدند. با این حساب ، تعداد کل بیماران کوید 19 در کشور به 922397 بیمار رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 640،065 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان مرخص شده اند. همچنین ، 5860 بیمار از بیماران Kovid 19 در وضعیت جدی بیماری قرار دارند.

ویروس کرونا ویروس ، عامل ایجاد کننده Covid19 ، از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شده و اخیراً در سراسر جهان گسترش یافته است ، سازمان بهداشت جهانی اپیدمی را در مارس 2020 تأیید کرده است.

طبق آمار رسمی ، بیماری Covid19 تاکنون بیش از 60 میلیون نفر در جهان را تحت تأثیر قرار داده و بیش از 1.4 میلیون نفر در نتیجه این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران بدون توجه به تعداد تلفات تاج و نسبت جمعیت ، نهمین کشور در جهان است. در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا تعداد مرگ های تاج بیشتر از ایران است.

ویروس کرونا از طریق دستان آلوده ، عطسه ، سرفه و تنگی نفس از طریق دهان ، بینی و چشم افراد آلوده منتشر می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلالات بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از علائم بیماری Covid19 است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

محدودیت های جدید تاج گذاری برای 44 هفته در 448 شهر شنبه اعمال می شود ، از جمله 160 شهر با رنگ قرمز ، 208 شهر با نارنجی و 80 شهر با زرد.

تحت این محدودیت ها ، مشاغل زائد در شهرهای قرمز و نارنجی بسته می شود ، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارمند کار می کنند ، ترافیک بین شهری با پلاک غیر محلی ممنوع است و هرگونه تردد خودرو از ساعت 9 صبح تا 4 صبح. در شهرهای قرمز ممنوع است.

جمشید انصاری ، رئیس اداره کار و اشتغال کشور شب گذشته – پنجشنبه – هفته آینده از تعطیلی دفاتر خبر داد و افزود: دولت این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل کلیه دولت های رسمی ، قراردادی و قراردادی با همه کارمندان دولت و همچنین توافق نامه تجهیزات با شرکت ها است. کاهش نیروی انسانی باید در همه زمینه ها انجام شود و تفاوتی بین کارمندان دفاتر وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا