علمی و پزشکی

آنچه باید درباره «کهیر» بدانید

شفاف با اشاره به مرحله دو سلامتی گزارش داد: “کهیر به صورت برجستگی های قرمز روی پوست ظاهر می شود ، معمولاً با خارش شدید.” کهیرها در اندازه های مختلفی وجود دارند و می توانند ناگهان شکل گرفته و ناپدید شوند و هر بار در مکان دیگری ظاهر شوند.

در عمل ، بیمار بیش از شش هفته در سال از این بیماری رنج می برد تا با کهیر مزمن تشخیص داده شود. همچنین زمانهایی را کاهش دهید که ضایعات پوستی کاهش می یابد.

منشا دقیق این بیماری ناشناخته است ، اما متخصصان تشخیص داده اند که درمان در کنترل واکنش آلرژیک نقش دارد. به طور معمول ، آنتی هیستامین ها و تغییرات رژیم غذایی برای دستیابی به این هدف در نظر گرفته می شوند.

علائم کهیر مزمن

ضایعات پوستی قرمز که تمایل ندارند در قسمت خاصی از بدن ظاهر شوند ، نشانه بارزی از کهیر است. از طرف دیگر ، تغییر در ظاهر و اندازه های مختلف کهیر وجود دارد.

علائم در نظر گرفته شده برای تشخیص بالینی کهیر مزمن شامل موارد زیر است:

کهیر قرمز در هر قسمت از بدن

– اشکال متغیر کهیر در اندازه های مختلف با ظاهر و الگوی ناپدید شدن

با ظاهر خارش کهیر در قسمت های خاصی از پوست

قرار گرفتن در معرض استرس یا گرما در برابر کهیر مربوط به محرک ها

– خارش شدید

کهیر مزمن و کیفیت زندگی

مطالعه ای در بیمارستان سنت توماس انگلیس نشان داد که کهیر مزمن زندگی اجتماعی بیش از نیمی از بیماران را که از این بیماری رنج می برند تحت تأثیر قرار می دهد. بعلاوه ، نیمی از این افراد احساس می كنند كه مسئله زیبایی شناسی تأثیر منفی بر زندگی جنسی آنها دارد.

این وضعیتی است که کهیر مزمن بر زندگی کاری افراد تأثیر می گذارد و آنها در کار غایب می شوند.

بخش اجتماعی نزدیک افراد مبتلا به کهیر مزمن نقش بسیار مهمی دارد. این افراد نباید با اظهاراتی روبرو شوند که اعتماد به نفس آنها را تضعیف کند. همچنین افزایش پاسخ منفی احتمال التزام به درمان را کاهش می دهد.

شرایط استرس زا می تواند کهیر مزمن را بدتر کند. فعالیت هایی مانند خاراندن کهیر به دلیل اضطراب نیز می تواند منجر به ضایعات پوستی شود که بعداً آلوده شوند.

C درمان مشروط

ماده اصلی برای درمان کهیر مزمن ضد حساسیت است. تجویز داروها. در میان آنها ، آنتی هیستامین ها یکی از رایج ترین ها هستند.

در میان آنتی هیستامین هایی که باعث خواب آلودگی می شوند:

– هیدروکسی زین

– پین بند

– دیفن هیدرامین

از میان آنتی هیستامین های کمتر شناخته شده ، شاید مشهورترین آن لوراتادین باشد که متعلق به گروه داکسوفنادین و سیتریژن است.

اگر کهیر مزمن شامل التهاب شدید باشد ، پزشک ممکن است داروهای کورتیکواستروئید و داروهای ضد التهابی برای شما تجویز کند. به دلیل عوارض جانبی ، آنها داروهایی برای استفاده محدود و اهداف خاص هستند. بیشترین توصیه شده در این زمینه معمولاً پردنیزون است.

-درمان های طبیعی

علاوه بر شرایط تورمی ، اقدامات غذایی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به کهیر مزمن مهم است. این اقدامات برای مقابله با علائم مزمن در نظر گرفته شده است.

اقدامات دیگر برای مبارزه با کهیر مزمن:

از صابون های طبیعی و تحریک کننده پوست خودداری کنید

– استفاده از کرم های مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست

– برای جلوگیری از مالیدن پارچه به پوست ، از لباس راحتی استفاده کنید

حتی در روزهای آفتاب در فضای باز از ضد آفتاب استفاده کنید.

از عوامل محرک مشخص شده خودداری کنید

دکمه بازگشت به بالا