آیا بادمجان کبابی چاق کننده است؟

بیشتر وزن بادمجان را آب تشکیل می دهد. وجود آب زیاد و کربوهیدرات کم باعث می شود این میوه کم کالری باشد. اگر بادمجان بخورید، مقدار زیادی آب و پتاسیم، منیزیم و ویتامین B6 نیز می نوشید، اما گرفتن روغن از بادمجان غیرممکن است.

چقدر از خواص چربی تخمک گذاری آگاه هستید؟ بادمجان یکی از میوه هایی است که میوه های زیادی دارد بعضی ها فکر می کنند این میوه هیچ خاصیتی ندارد و خوراکی نیست، بعضی ها فکر می کنند موز اصلا میوه نیست!! اما اکثر مردم متوجه می شوند که این میوه ارغوانی و خوشمزه نه تنها مفید است، بلکه حاوی مواد مغذی بسیاری نیز می باشد.

در میان آنها کسانی هستند که می خواهند در مورد چاق شدن بادمجان بیشتر بدانند زیرا علاقه مند به خوردن این میوه در غذاهای مختلف هستند و می خواهند بدانند که آیا بادمجان چاق کننده است یا خیر. با سایت ترش واش گیلان همراه باشید.

برای پاسخ به این سوال که این میوه چقدر چرب است یا اینکه آیا این میوه باعث چاقی می شود یا خیر، باید کمی بیشتر بدانیم تا در ادامه این مقاله ما را تنها نگذاریم؛ شاید پاسخی برای سوال شما وجود داشته باشد.

بادمچان کبابی کالری بسیار کمی دارد.

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. هر چه بدن کالری کمتری دریافت کند، بیشتر به چربی ذخیره شده تبدیل می شود که انرژی لازم و در نتیجه روند کاهش وزن را فراهم می کند. بنابراین توصیه می شود برای کاهش وزن از محصولات کم کالری اما مغذی تر در رژیم غذایی استفاده کنید.

این میوه در عین پرکالری بودن، خاصیت چاق کنندگی بادمجان را دارد، اما اصلاً نیست. در هر 100 گرم بادمجان فقط 25 کالری وجود دارد (یعنی تقریباً یک بادمجان متوسط). این عدد را با 2000 مقایسه کنید که حدود یک دهم است. عدد 2000 نشان دهنده میانگین کالری مورد نیاز بدن در هر روز است. می بینید که بادمجان تقریبا کالری قابل توجهی ندارد، بنابراین چاق کردن این میوه حداقل از نظر کالری تقریبا غیرممکن است.

بادمجان چاق کننده و مقدار آب موجود در آن

شاید شنیده باشید که به افرادی که می خواهند وزن کم کنند آب داده می شود. به آنها توصیه می شود بیش از هشت لیوان آب در روز بنوشند. همچنین گفته شده است که نوشیدن آب در حین ورزش به هیدراته شدن بدن و در نتیجه افزایش وزن کمک می کند. به همین دلیل مصرف میوه هایی که حاوی آب هستند نیز در رژیم غذایی اهمیت دارد. زیرا علاوه بر تامین آب بدن، ویتامین های ضروری را نیز تامین می کنند.

بعد از این فرار به بحث اصلی خودمان برمی گردیم که بادمجان ها چاق کننده هستند یا نه. بد نیست بدانید که بیشتر وزن بادمجان را آب تشکیل می دهد. آب زیاد و کربوهیدرات کم باعث کاهش کالری این میوه شده است. خنده دار نیست که وقتی بادمجان می خورید مقدار زیادی آب حاوی پتاسیم، منیزیم و ویتامین B6 می نوشید اما از بادمجان چاق می شوید؟!

رابطه آن با بادمجان و ماهی

می دانید که هر چه غذاهای چرب بیشتری مصرف کنید، احتمال اضافه وزن بیشتر می شود، بنابراین اگر می خواهید از چاقی جلوگیری کنید، باید غذاهای کم چرب را در برنامه روزانه خود قرار دهید. میوه ها یکی از غذاهای کم چرب یا پرچرب هستند. بادمجان نیز یکی از میوه هاست پس باید کم چرب باشد.

جمله قبلی کاملاً درست است و چیزی به نام چاق کردن برنجال وجود ندارد، زیرا میوه ارغوانی رنگ و براق تقریباً صفر درصد چربی دارد (فقط 0.2 درصد در هر 100 گرم). شاید تعجب آور به نظر برسد اما حقیقت دارد. این میوه همچنین حاوی کلسترول، چربی های اشباع و غیر اشباع نیست، بنابراین نه تنها برای کاهش وزن، بلکه برای بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، فشار خون، قند و چربی خون نیز مفید است.

مطمئناً بعضی ها می توانند بادمجان را در مقدار زیادی روغن قرمز و غذاهای چرب و چیلی با آن بپزند و از قضا این غذا را خیلی دوست دارند. طبیعی است که در صورت ادامه این روند، فرد دیر یا زود چاق می شود. ممکن است کسی به اشتباه این چاقی را به بادمجان نسبت دهد، در حالی که این میوه فقیر چربی ندارد. در واقع چیزی که باعث افزایش وزن شما شده، خاصیت چاق کنندگی بادمجان نیست، بلکه روش اشتباه پخت آن است.

خواص بادمجان کبابی

یکی دیگر از دلایل قوی برای انکار خاصیت چاق کنندگی بادمجان کبابی وجود فیبر زیاد است. فیبر ماده ای است که از روده و معده جذب بدن نمی شود و در روده باقی می ماند. وجود فیبرها برای عملکرد بهتر روده ضروری است. اما فیبر خاصیت دیگری نیز دارد و آن این است که باعث می شود افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند.

اگر غذاهای بسیار غنی از فیبر بخورید، برای مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد و کمتر به غذاهای رنگی و لعاب دار متوسل می شوید، در نتیجه به غذاهای لاغری، غذاهای دارای فیبر زیاد. مانند کاهو، لوبیا چیتی، سبزی و غیره. بادمجان نیز جزو مواد غذایی سرشار از فیبر است و از این جهت بحث در مورد محل پرواربندی بادمجان جایز نیست.

دکمه بازگشت به بالا