علمی و پزشکیمطالب برتر

آیا مصرف مکمل گینر برای افرادی با قند خون بالا مضر است؟

چشمان شما ممکن است به دیدن افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که اغلب دارای اضافه وزن هستند عادت کرده باشد. اگرچه این مورد همه افراد را در بر نخواهد گرفت. در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2، گروه هایی وجود دارند که کاهش وزن برای آنها مشکل ساز است و علاوه بر کنترل بیماری، به دنبال راهی مقرون به صرفه برای کاهش وزن هستند. کمبود انسولین در بدن باعث ایجاد مشکلاتی در کنترل وزن می شود. افراد مبتلا به دیابت قادر به تولید انسولین کافی برای انتقال قند اضافی از خون به سلول ها نیستند. به همین دلیل قند موجود در بدن آنها به انرژی تبدیل نمی شود و نمی سوزد که باعث دیابت می شود.

این می تواند باعث شود بدن ذخایر چربی خود را بسوزاند و سلول های ماهیچه ای برای تامین انرژی سلول ها. بنابراین، یک دیابتی می تواند وزن خود را کاهش دهد. اما آیا دیابتی ها با خرید گینر و مکمل های ورزشی، وزن اضافه می کنند؟ در ادامه به تفصیل توضیح خواهیم داد.

خرید گینر اصل | قیمت بهترین مارک گینر

افزایش وزن در افراد دیابتی

مکمل ها می توانند به شما کمک کنند کالری های مورد نیاز برای افزایش وزن را دریافت کنید، اما مانند هر انتخاب غذایی، از میزان کل کربوهیدرات های موجود در مکمل و نحوه قرار گرفتن آنها در رژیم غذایی خود آگاه باشید. محدوده نرمال اگر نتوانید قند خون خود را کنترل کنید، نمی توانید وزن اضافه کنید. در این مورد، با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مکمل های مناسب را در رژیم غذایی خود قرار داده اید.

اگر می خواهید وزن اضافه کنید، به موارد زیر توجه کنید:

شیک های مغذی برای بیماران دیابتی

برای افزایش وزن 450 گرم در هفته، باید 500 کالری اضافی در روز مصرف کنید. به گفته مرکز دیابت این کالری ها باید از ترکیب کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی به دست آیند. غذاهای مغذی که برای افراد مبتلا به دیابت طراحی شده اند، انتخاب خوبی برای شما هستند زیرا مقدار مناسب کربوهیدرات، پروتئین و چربی را فراهم می کنند. بیشتر این جزایر در هر وعده 200 گرمی 200 کالری دارند و حدود 50 درصد کالری از کربوهیدرات ها، 20 درصد از پروتئین ها و 30 درصد از چربی تامین می شود. این شیک ها همچنین دارای سه گرم فیبر در هر وعده هستند که می تواند به کنترل قند خون کمک کند.

خرید گینر اصل | قیمت بهترین مارک گینر

میان وعده برای دیابتی ها

دیابتی ها همچنین می توانند از غذاهای دیابتی برای دریافت کالری اضافی برای افزایش وزن استفاده کنند. این غذاها از نظر ترکیب متفاوت هستند، اما به طور کلی حاوی حدود 150 کالری هستند که 50 درصد آن کربوهیدرات، 25 درصد پروتئین و 25 درصد چربی است. غذاهای دیابتی به اندازه شیک کالری ندارند، بنابراین ممکن است برای دریافت کالری مورد نیاز برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر داشته باشید.

مکمل های افزایش وزن

مکمل‌های رایج ممکن است کالری مورد نیاز برای افزایش وزن به شما بدهد، اما باید برچسب تغذیه مکمل‌هایی را که قند کمی دارند و حاوی ترکیبی سالم از کربوهیدرات، پروتئین و چربی هستند، بررسی کنید. باید قند خون خود را کنترل کنید. به طور منظم در حین استفاده از این مکمل ها ببینید که چگونه این مکمل ها بر قند خون شما تأثیر می گذارند. اگر متوجه شدید که قند خون شما را افزایش می دهند، استفاده از آنها را متوقف کنید.

غذاها

در حالی که مکمل ها راهی عالی برای اضافه کردن کالری به رژیم غذایی شما برای افزایش وزن هستند، رژیم غذایی نیز به همان خوبی کار می کند. غذایی که برای افزایش وزن استفاده می کنید باید مانند مکمل های غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی باشد، اما خوبی غذا این است که می توانید سطح قند خود را کنترل کنید. بنابراین سعی کنید پروتئین و چربی های سالم بیشتری را در وعده های غذایی خود بگنجانید و مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید.

مصرف مس گینر در افراد مبتلا به دیابت

به طور کلی افزایش وزن برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود. مکمل های گینر نیز کربوهیدرات بالایی دارند و مصرف کربوهیدرات برای افراد دیابتی خطرناک است. این افراد می توانند از پروتئین وی برای افزایش وزن استفاده کنند.

دیابتی ها باید ورزش کنند. ورزش در ابتدا قند خون افراد را بالا می برد، اما با عادت کردن بدن آنها به ورزش، تغییری در قند خون ایجاد نمی شود. اگر می خواهید وزن اضافه کنید و دیابت دارید، می توانید انسولین بیشتری مصرف کنید و بیشتر غذا بخورید. انسولین علاوه بر کاهش قند خون، یک هورمون ذخیره چربی نیز هست. هرچه انسولین بیشتری مصرف کنید، چربی بیشتری در بدن ذخیره می شود. برای دریافت مقدار بهینه انسولین باید به متخصص غدد مراجعه کنید.

اگر دیابت نوع 2 دارید و به طور ناگهانی شروع به کاهش وزن می کنید، به این معنی است که قند خون خود را کنترل نمی کنید. به عبارت ساده، وقتی ما غذا می خوریم، بدن ما غذا را به گلوکز تبدیل می کند که سپس همراه با انسولین به سلول ها می رسد. در دیابت نوع 2، این مکانیسم از بین می رود و سلول های بدن در برابر آن مقاوم می شوند، یعنی سلول ها گلوکز کافی دریافت نمی کنند و منجر به گرسنگی و خستگی می شود. در این شرایط فرد گلوکز بیشتری دریافت می کند اما این گلوکز در خون باقی می ماند و به سلول ها نمی رسد. این باعث می شود بدن از ماهیچه و چربی برای سوخت استفاده کند و شما وزن کم کنید.

بنابراین اولین راه برای افزایش وزن، کنترل سطح گلوکز خون است.

خرید گینر اصل | قیمت بهترین مارک گینر

چند نکته برای افزایش وزن برای دیابتی ها

در اینجا چند نکته وجود دارد که با رعایت آنها می توانید به راحتی وزن خود را افزایش دهید:

  1. به جای سه وعده غذایی بزرگ، شش وعده غذایی کوچک در روز بخورید.

تنها راه افزایش وزن این است که کالری دریافتی خود را افزایش دهید. توصیه می کنیم افراد دیابتی هر 3 ساعت یکبار یک وعده غذایی سالم بخورند، قبل از اینکه بدن شروع به سوزاندن چربی برای انرژی کند.

عادت کردن به این روش غذا خوردن نیاز به تمرین و برنامه ریزی دارد.

  1. در طول روز کربوهیدرات های سالم بخورید.

مصرف کربوهیدرات های کم از منابع سالم برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون مهم است. گنجاندن کربوهیدرات های سالم در برنامه شش وعده غذایی در روز می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما نظارت بر سطح قند خون بسیار مهم است.

نمونه هایی از کربوهیدرات های سالم عبارتند از:

غلات کامل؛

سبزیجات؛

انواع توت ها؛

آجیل و خشکبار؛

حبوبات

دانه

  1. پروتئین غذایی بیشتری دریافت کنید.

پروتئین برای حفظ توده عضلانی ضروری است. منابع خوب پروتئین عبارتند از:

ماهی؛

مرغ؛

لوبیا

سویا؛

تخم مرغ

با پزشک خود در مورد دریافت پروتئین بر اساس عملکرد کلیه و اهداف افزایش وزن خود صحبت کنید، زیرا ممکن است نیاز به افزایش یا کاهش مصرف پروتئین داشته باشد.

  1. از خوردن غذاها و نوشیدنی های کم کالری خودداری کنید.

برای افزایش وزن، باید حداقل 500 کالری در روز مصرف کنید. انتخاب یک رژیم غذایی پرکالری به شما کمک می کند تا راحت تر به این هدف برسید.

  1. از مکمل ها عاقلانه استفاده کنید.

تغذیه می تواند به افزایش وزن شما کمک کند، به خصوص اگر اشتها برای دریافت کالری کافی ندارید.

دکمه بازگشت به بالا