حوادث

اجرای طرح یکسان‌سازی محتوای پیامک رمز دوم پویا برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA ناجا اعلام کرده است که با اجرای “یکپارچه سازی پیام کوتاه دوم رمز عبور پویا” از کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری می کند.

به گزارش مخبران ، سرهنگ علی محمد رجبی وی در توصیف اجرای طرح “کد پویا پیام کوتاه دوم پویا” گفت: کد پویای دوم به شهروندان کمک می کند تا از سو mis استفاده از حساب های بانکی جلوگیری کرده و از سوی مجرمان اقدام کنند: “بر این اساس ، این کار ضروری است.” بنابراین ، همه شهروندان با استفاده از معاملات اینترنتی می توانند با فعال کردن رمز عبور یکبار مصرف دوم از طریق بانک عامل خود ، از رمز دوم پویا توسط برنامه یا پیام کوتاه استفاده کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فاتا ناجا در ادامه از اجرای برنامه تقویت پیام کوتاه دوم رمز عبور پویا خبر داد و گفت: در این پروژه ساختار و محتوای پیامک رمزعبور دوم پویا در شبکه بانکی کشور استاندارد شده است.

وی گفت: از این پس رمز یک بار مصرف یک شهروند ، دلیل معامله ، مقدار معامله و رمز دوم پویا به طور همزمان برای کاربر ارسال می شود.

رزابی افزود: کاربران می توانند از واقعی بودن معاملات خود اطمینان حاصل کنند و هر متخلفی از اطلاعات حساب بانکی خود را در یک معامله مجرمانه استفاده نمی کند. اطلاعات دریافتی را با دقت وارد کرده و با معامله در حال انجام مطابقت داشته باشید.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA گفت: یکی دیگر از مشکلات فرآیند قبلی استفاده از کد استاتیک ، انتقال پول های سرقتی بین حساب های مختلف بدون اطلاع صاحب این حساب ها و در نتیجه مسدود کردن حساب های شهروندان بود. این مشکل با اجرای پروژه در مناطق مختلف کشور تا حد زیادی کاهش می یابد.

رجبی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان نباید رمز خرید پویا و دوم را برای خرید و انتقال پول با کارت شهروندان ، با استفاده از مسابقات تلفنی برای افراد دیگر و برخی کلاهبرداران و جمع آوری اطلاعات کارت بانکی از مردم ، به آنها ارائه دهند. آنها وارد عمل می شوند و پس از آن رمز دوم پویا برای مردم ارسال می شود و آنها این رمز عبور را از شخصی مشکوک درخواست می کنند که ارائه آن باعث می شود کلاهبردار بتواند پول را آسان کند.

طبق وب سایت خبری پلیس ، هنگام درخواست واریز وجه به حساب ، نیازی به اطلاعات بانکی و دستگاه های خودپرداز نبوده و فقط شماره کارت ارائه شده است ، آنها از همه هموطنان عزیز خود خواسته اند: در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای مسائل سایبری یا گزارش موارد جنایی ، به سایت www.cyberpolice مراجعه کنید به وب سایت رسمی پلیس FATA به آدرس ir مراجعه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا