اقتصادی

اجرای ۵ پروژه برای تنوع‌بخشی به مصرف نهاده‌های دام و طیور

معاون علمی و فناوری ستاد توسعه بیوتکنولوژی اعلام کرد: 5 طرح ملی برای تنوع بخشی به استفاده از نهاده های دام و طیور در کشور اجرا شده است.

به گزارش مخبران، به همت معاونت توسعه بیوتکنولوژی ستاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 طرح ملی برای تنوع بخشی به استفاده از نهاده های دام و طیور در کشور اجرا شده است. “کاشت مجدد ذرت و سویا با ضایعات کشاورزی خانگی برای خوراک دام، طیور و آبزیان (1500 تن در ماه)، تولید دام از ضایعات طیور (30 تن خوراک فرآوری شده در روز)، “تولید تجهیزات پخت و پز و بازیافت ضایعات پروتئینی (1500 تن در سال) تولید پروتئین)، «فرآوری و غنی‌سازی کود مرغی برای دام (40 تن در روز)» و «مطالعات مزرعه (تعیین سطوح مصرف مناسب گندم در خوراک جوجه‌های گوشتی)».

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، پیش بینی ها حاکی از آن است که با اجرای کامل این طرح ها 7 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور حاصل می شود. برنامه های اجرا شده با استقرار 9 میلیارد تومان. البته با چالش هایی مانند بازار بزرگ واردات، نبود مزرعه نمونه و مشکلات تامین نهاده مواجه است.

ستاد توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقداماتی را برای ساماندهی منطقه انجام می دهد که «استفاده از علوفه نیشکر کامل در دام»، «استفاده از ضایعات میوه و سبزی در دام» و «تولید مواد غذایی» از جمله آنهاست. دام از شاخه های نیشکر فرآوری شده “، استفاده از ضایعات پسته در دام “، برگ و طوقه چغندرقند در خوراک دام “، و غیره.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا