اقتصادی

احداث مرکز پروژه‌یابی با اولویت توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها در پارک فناوری کرمانشاه

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز پروژه‌یابی و انتقال فناوری در این پارک خبر داد و گفت: این مرکز که در سال جاری احداث می‌شود، محل کارآمد برای پروژه‌یابی و انتقال فناوری منطبق بر توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

دکتر سیامک آزادی در گفت‌وگو با مخبران، راه‌اندازی مرکز پروژه‌یابی و انتقال فناوری را گامی برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و فناورانه استان عنوان و خاطر نشان کرد: این مرکز که در سال جاری در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود، محلی کارآمد برای پروژه‌یابی و انتقال فناوری منطبق بر توسعه بازار شرکت‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری و فناوری استان، گفت: در تلاشیم تا امسال مشارکت بخش خصوصی را در توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل و خارج از کشور داشته باشیم. در این زمینه سرمایه‌گذاری اصلی بر روی شرکت‌هایی خواهد بود که به عنوان اولین و تنها تولیدکننده برخی محصولات فناورانه کشور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

آزادی یکی از اولویت‌های مهم پارک علم و فناوری کرمانشاه را بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان و فناورانه عنوان کرد و افزود: در این راستا هم در داخل و هم در خارج از کشور در پی توسعه بازار این محصولات هستیم و با اقدامات انجام شده صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک کرمانشاه در سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان این‌که صادرات محصولات تولیدی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تحت حمایت پارک کرمانشاه از ۱۱ میلیون دلار به ۱۷.۲ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است، ادامه داد: به منظور استمرار این برنامه، راه‌اندازی دفتر توسعه صادرات در کشور عراق را در سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم. این دفتر یک هاب و درگاه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه و دانش بنیان نه تنها برای استان بلکه برای سراسر کشور خواهد بود.

آزادی، ارتباط با اتاق بازرگانی را از راهکارهای مؤثر برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا از طریق توسعه همکاری با این نهاد بتوانیم زمینه صادرات محصولات دانش‌بنیان را بیش از پیش تسهیل کنیم.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، راهکار دیگری برای معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و  توسعه بازار این شرکت‌ها به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: در همین راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک فناوری کرمانشاه سال گذشته در ۱۳ نمایشگاه استانی، ملی و بین‌المللی شرکت کردند. ضمن آنکه برگزاری ۱۰۰ رویداد در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

آزادی با تاکید بر اینکه همه این رویدادها در اولویت و محوریت توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار خواهند شد، اظهار کرد: توسعه بازار محصولات فناور و دانش‌بنیان گام مؤثری در تحقق شعار سال – مهار تورم، رشد تولید- است؛ از این رو برای رشد تولید باید سراغ محصولات دانش‌بنیان و فناور برویم؛ چرا که رشد تولید این محصولات و توسعه بازار آنها با توجه به تامین نیازهای اساسی کشور، اثرگذاری قابل توجهی بر مهار تورم خواهد داشت.

به گفته رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، در حال حاضر حداقل ۱۰ شرکت در مجموعه پارک فعالیت دارند که بیش از ۲۰ محصول را به صورت انحصاری تولید کرده و اولین و تنها تولیدکننده این محصولات در کشور هستند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا