اقتصادی

ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج با بهره‌مندی از پروژه آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از ارتقای کمی و کیفی آب شرب شهر سنندج با بهره مندی از طرح آبرسانی خبر داد و گفت: به منظور رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج، پروژه بزرگی در سال جاری آغاز شد. در دو سال گذشته که تقریباً تا ابتدای دولت ادامه داشت در سال سیزدهم این پروژه 20 درصد پیشرفت داشت اما با شروع به کار دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس جمهور و وزرا این پروژه در مدت زمان کوتاهی تکمیل شد.

به گزارش مخبران، به نقل از وزارت نیرو، محمد فرهاد با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی در سنندج، اظهار کرد: از جمله مشکلات تامین آب شرب سد کشلک برای مردم سنندج، مسیر استحصال آب است. از آن به بعد می توان تنها 115 میلیون استفاده کرد، از مخزن سد تا تصفیه خانه مترمکعب بود و در صورت بروز مشکل در تونل آب، شهر باید با فشار آب مواجه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به مشکلات کمی و کیفی تامین آب سنندج از سد قشلاق، افزود: در زمینه ارتقای کیفی آب سد قشلاق اقداماتی در سال های گذشته انجام شده است اما بررسی ها در این زمینه انجام شده است. حل مشکل کیفیت آب سنندج همچنان ادامه دارد و نتیجه نهایی تغییر منبع آب است. بر این اساس موضوع آبرسانی به سنندج با بهره مندی از سد آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی در این خصوص گفت: طرح عظیمی از دو سال پیش برای رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج کلید خورد که تا ابتدای دولت سیزدهم حدود 20 درصد پیشرفت داشته است. رئیس جمهور و وزیر نیرو در مدت زمان کوتاهی به این هدف دست یافتند.

توزیع آب شرب با کیفیت در سنندج از 8 آبان
فرهاد یادآور شد: در مسیر انتقال آب از سد آزاد به سد کوچم، خط 27 کیلومتری تصفیه خانه شماره یک و دو شهر سنندج ایجاد شد و در 8 آبان نیز تصفیه خانه با ظرفیت 1000 لیتر آب شرب از این خط ایجاد شد، خط دوم آمد و در شبکه توزیع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان ادامه داد: با پیشرفت این پروژه طعم و بوی نامطبوع آب شرب در محدوده مرکزی شهر سنندج که بیش از 350 هزار نفر جمعیت دارد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

100 درصدی از آب مورد نیاز شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می شود

وی یادآور شد: در فاز دوم نیز پروژه آبرسانی 1000 لیتر در ثانیه در دست اجراست و پیش بینی می شود این مهم در روزهای آینده محقق شود. در این صورت 100 درصد آب مورد نیاز شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می شود.

فرهاد درباره افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های سنندج گفت: پیشرفت این امر مستلزم فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه‌اندازی شماره سوم پالایشگاه‌ها انجام شده و مطالعات برای تحقق این امر در حال انجام است. خارج از

پالایشگاه شماره 3 سنندج به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را پالایشگاه شماره یک بود. 3 برای تسریع در پرتاب گفت: امید است با نهایی شدن مطالعات و اخذ مجوزهای لازم، روند عملیاتی راه اندازی این منطقه نیز آغاز شود.

وی با اشاره به نظرسنجی روزانه از شهروندان سنندجی در خصوص ارتقای کمی و کیفی آب شرب، گفت: آب توزیع شده در شبکه مرکزی شهر ترکیبی از آب سد رایگان (هر 1200 لیتر ثانیه) و سد قشلاق (400 لیتر) است. در هر ثانیه کمیت کپک بدون سد بوده و با توجه به آب بودن آن بر کیفیت آب آشامیدنی طبق بررسی های انجام شده تاثیر بسزایی دارد. ، اکثر مردم این شهر بهبود کیفیت آب شرب را پذیرفته اند.

وی با توجه به نیاز کنونی 2000 لیتری آب شرب شهروندان سنندجی، فاز دوم این پروژه را با همت شرکت آب و برق راه اندازی کرد و گفت: آب با کیفیت در اینجا توزیع شده است. شهرستان سنندج از نهم آبان ماه با نرخ 200 لیتر در ثانیه و امروز این رقم به 1000 لیتر در ثانیه رسیده است که با بهره مندی از تصفیه خانه شماره دو، نیازی به طور کامل برآورده شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفیت آب با پیشرفت این پروژه، مخازن تصفیه خانه، سطح شهر و شبکه شستشو می شود و در داخل شهر مخزن آب حدود 100 هزار مترمکعب وجود دارد. . سنندج و فرآیند نظافت این مخازن بر اساس استانداردهای لازم و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا