اقتصادی

از برگشت ارزهای صادراتی چه خبر؟ 

با توجه به اینکه در پایان سال جاری حدود یک هفته معطل مانده است ، بانک مرکزی هنوز آخرین وضعیت درآمدهای ارزی سالهای 1397 تا 1399 را اعلام نکرده و هنوز به تعهدات ارزی خود برای صادرات عمل نکرده است.

به گزارش مخبران ، بازگشت ارزهای صادراتی به صورت دو بعدی در سال های 1397 و 1398 ، میزان عدم تعهدات و صندوق های خواب 70 متخلف ارز موضوع اختلاف بین بانک مرکزی و اتاق بازرگانی شد. تعیین کنید که مجرمان ارز در خواب هستند.

اما گزارشی از نتیجه این دادگاه گزارش نشده است ، اما هیچ خبر جدیدی درباره انجام تعهدات ارزی در سال های 1397 و 1398 منتشر نشده است و 19 میلیارد دلار ارز صادراتی این کودک دو ساله بلاتکلیف است.

از طرف دیگر ، با توجه به اینکه سال جاری رو به پایان است ، انطباق مخبران با بانک مرکزی در خصوص ارزهای برگشتی به کشور و انجام تعهدات ارزی در سال جاری بی پاسخ مانده است.

در همین حال ، سازمان توسعه تجارت بازده درآمد ارزی حاصل از صادرات از 11 آوریل 2016 تا 20 دسامبر 2016 را 1 / 41.3 میلیارد دلار اعلام کرده که 3.1 درصد افزایش نشان می دهد ، در مقایسه با افزایش 1.2 میلیارد یورویی نسبت به قبلی ماه …

همچنین ، فعالان بخش خصوصی معتقدند که برای بهبود صادرات ، دولت باید دستورالعمل های تکمیلی و اجرایی را از دفتر هماهنگی اقتصادی دولت در اسرع وقت اعلام کند.

در این حساب ، رئیس کل بانک مرکزی در آخرین اظهارات خود عملکرد صادرکنندگان را در سود ارزی حاصل از سیستم نیما ارزیابی کرد ، اما انجام تعهدات ارزی در سال های 1397 تا 1399 همچنان حل نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا